Tříkolka Lomax II - Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

Tříkolka Lomax II

autor: Vlasta12. 11. 2003Velopříbuzníkomentářů: 0přečteno: 29261 xfoto: 145známka: 2

Tříkolku Lomax vyrábí od roku společnost Lomax Motor Company sídlící v Anglii. Konstruktéři Lomaxu se inspirovali jinými sportovními tříkolkami. Například známým Morganem(předválečná éra). Jedno zadní kolo v kombinaci s nízkou hmotností dávaly Morganu neuvěřitelnou rychlost na zatáčkovitých tratích.

Na silnici je Lomax nepřehlédnutelný. Obzvlástě kvůli vyčnívajícím válcům vepředu a velmi otevřené karosérii. Ta je vyrobena z polyesterových vláken, které není třeba lakovat - samotná vlákna již mají výslednou barvu. Karosérie se skládá z přední kapoty, bočních plechů a blatníků. Dveře se dodávají na přání. Řídit Lomax bývá poněkud spartánský zážitek.

Základem Lomaxu jsou díly z Citroenu 2CV. Vše kromě karosérie se dá použít znovu. Lomax je levné auto a maximálním výkonem. Na počátku devadesátých let byl představen nový model s názvem Lomax Lambda. Přesný název je Lomax Lambda 3 a Lomax Lambda 4 - číslo označuje počet kol. Lomax totiž není výlučně tříkolka, ale vyrábí se také ve čtyřkolovém provedení. Hlavní inovací je nové tvarování přední kapoty a nehybné blatníky.

Tříkolky Lomax byly mimo Velkou Británii velmi vzácné. Ale to se postupně změnilo - Lomax se začal dovážet do Holanska a Belgie. Dovozcem byl pan Van den Bergh. Ten se nespokojil s pouhým dovozem, ale začal vyrábět vlastní tříkolku s názvem Le Patron založenou právě na Lomaxu. A jelikož si byl vědom slabých stránek Lomaxu, Le Patron měl spoustu vylepšení. Především se rozhodl pro výrobu karosérií používat polyesterová vlákna o vyšší kvalitě a přesnější formy. Le Patron má více místa pro nohy. Také prostor mezi podlanou a volantem je větší.

Le Patron má stejně jako Lomax Lambda jemnější linie. U starého Lomaxu bylo nutné pro přístup k motoru odstranit celou kapotu, zatímco nový Lomax i Le Patron má přední kapotu na otočných patentech a k motoru je pohodlný přístup. Boční části karosérie jsou integrovány do jednoho U-panelu se spojovacími částmi pod kapotou.

Legendární Andre Citroën byl přezdíván "le patron" svými spolupracovníky. Tak vzniklo partně jméno pro novou tříkolku.

Tři nebo čtyři kola?

První modely tříkolek Lomax byly výlučně tříkolky. Nyní se vyrábějí tří i čtyřkolové modifikace. Lépe prodejné jsou čtyřkolky. Tříkolky vyžadují úpravy - zejména přední náprava a tlumiče. Ale důležité je též to, že v některých zemích není provoz tříkolek povolen. Byla však nalezeno řešení - vzadu jsou umístěna dvě kola blízko vedle sebe. Pokud je vzadu jedno či dvě kola uprostřed ztrácí se užitečný zavazadlový prostor.


Příběh pokračuje: Burton

Základní myšlenkou bylo použít co nejvíce dílů z Citroënu 2CV. Na tom není nic špatného, ale stejný záměr měli již konstruktéři Lomaxu i Le Patrona. Ale obrovské množství fanoušků Citroënu 2CV by bylo vděčno za každé auto zachráněné od šeštorování na vrakovišti. Jak už bylo řečeno Burton se jasně odlišuje. Větší rozměry, přední část karosérie vyčnívající dopředu a skryté válce. Vaši pozornost upoutají mohutné blatníky. Záď má konečně opravdové víko zavazadlového prostoru, které poskytuje přístup do prostorného zavazadlového prostoru. Ceněné jsou též integrované nárazníky, které dobře redukují důsledky nárazu.
Nyní společnost Burton pracuje na křídlových dveřích karosérie. Ty bude možné odejmout a uložit do zavazadlového prostoru - vznikne tak téměř kabriolet (zůstává zadní část střechy a velké čelní sklo s dělící příčkou uprostřed). V každém případě je to auto do každého počasí - v případě, že v něm máte topení.


Jak je to s rychlostí?

Pokud máte z předchozích řádků dojem, že jsou tyto tříkolky pomalé, mýlíte se. Možná si vzpomínáte na starého Citroëna 2CV jak se marně pokouší v protivětru předjet náklaďák. Běžná tříkolka váží pouze kolem 500 kg. V případě, že je tříkolka vybavena motorem 2CV6 nebudete mít žádné problémy v dnešním provozu. Akceleruje velmi dobře a dosahuje rychlosti nad 130 km/h. Většině majitelů to stačí. Preferují jízdu přírodou před jízkou po dálnicích.


Bezpečnost

Někteří říkají, že vás omrzel život, když jezdí v rakvi na kolečkách. A popravdě ve velkém Volvu jste ve větším bezpečí. Ale bezpečí je relativní pojem. Mnoho aktivit, které lidi provozují ve volném čase, jsou nebezpečnější. Jízda v Lomaxu je pokud se bezpečnosti týče, srovnatelná s jízdou na motocyklu.


Převzato z http://www.xs4all.nl/~ebos/English/kits.html

Odkazy:
http://citroen.pagina.nl/
http://www.lomax-club.de
http://www.2cvkitcarclub.nl/
http://www.angelfire.com/ak/wandelen/zoekengines.html
http://www.lepatron.nl/
http://home.concepts.nl/~patron/
http://surf.to/patron

Oznámkujte článek jako ve škole: 12345

Hlasů: 1, Známka: 2


Související články:
Tříkolka LomaxTříkolka Lomax

Komentáře

Provozovatel serveru nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů.

K tomuto článku nebyly vloženy žádné komentáře.

Komentáře mohou psát pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé.

Hlavní stránka
Přehled článků
Seznam autorů
Top fotky
Fotka dne
Další fotky dne

Info

Celkem článků:842
Celkem fotografií:9451

TOP články

126Jarní Boskovice č 26...
117POTKALI SE U KOLÍNA
87MUZEJNÍ SRAZ ČESKÁ T...
69Zapalování a seřizov...
67Převodovky ve Velore...
55Vrchní, prchní! Velo...
52Kampaň - stop zbyteč...
51Maďarsko 2010 aneb s...
47III. VELOREXÁŘSKÝ PL...
42Přívěsný vozík Velor...

Diskuse u článků

Bylo fajn
Všechny kostýmy vítá...
Re: Čím přijet na 25...
Uzavírka pro příjezd...
Re: Výstava
Výstava
Výstava
flux capacitor
Vrchni Prchni Velore...
Čím přijet na 25. Bo...

Reklama