autor: 12. 11. 2003přečteno: 29261 xfoto: 145známka: 2 |
Tříkolku Lomax vyrábí od roku společnost Lomax Motor Company sídlící v Anglii. Konstruktéři
Lomaxu se inspirovali jinými sportovními tříkolkami. Například známým Morganem(předválečná
éra). Jedno zadní kolo v kombinaci s nízkou hmotností dávaly Morganu neuvěřitelnou
rychlost na zatáčkovitých tratích.
Na silnici je Lomax nepřehlédnutelný. Obzvlástě kvůli vyčnívajícím válcům vepředu
a velmi otevřené karosérii. Ta je vyrobena z polyesterových vláken, které není
třeba lakovat - samotná vlákna již mají výslednou barvu. Karosérie se skládá
z přední kapoty, bočních plechů a blatníků. Dveře se dodávají na přání. Řídit
Lomax bývá poněkud spartánský zážitek.
Základem Lomaxu jsou díly z Citroenu 2CV. Vše kromě karosérie se dá použít znovu.
Lomax je levné auto a maximálním výkonem. Na počátku devadesátých let byl představen
nový model s názvem Lomax Lambda. Přesný název je Lomax Lambda 3 a Lomax Lambda
4 - číslo označuje počet kol. Lomax totiž není výlučně tříkolka, ale vyrábí
se také ve čtyřkolovém provedení. Hlavní inovací je nové tvarování přední kapoty
a nehybné blatníky.
Tříkolky Lomax byly mimo Velkou Británii velmi vzácné. Ale to se postupně změnilo
- Lomax se začal dovážet do Holanska a Belgie. Dovozcem byl pan Van den Bergh.
Ten se nespokojil s pouhým dovozem, ale začal vyrábět vlastní tříkolku s názvem
Le Patron založenou právě na Lomaxu. A jelikož si byl vědom slabých stránek
Lomaxu, Le Patron měl spoustu vylepšení. Především se rozhodl pro výrobu karosérií
používat polyesterová vlákna o vyšší kvalitě a přesnější formy. Le Patron má
více místa pro nohy. Také prostor mezi podlanou a volantem je větší.
Le Patron má stejně jako Lomax Lambda jemnější linie. U starého Lomaxu bylo
nutné pro přístup k motoru odstranit celou kapotu, zatímco nový Lomax i Le Patron
má přední kapotu na otočných patentech a k motoru je pohodlný přístup. Boční
části karosérie jsou integrovány do jednoho U-panelu se spojovacími částmi pod
kapotou.
Legendární Andre Citroën byl přezdíván "le patron" svými spolupracovníky.
Tak vzniklo partně jméno pro novou tříkolku.
Tři nebo čtyři kola?
První modely tříkolek Lomax byly výlučně tříkolky. Nyní se vyrábějí tří i čtyřkolové
modifikace. Lépe prodejné jsou čtyřkolky. Tříkolky vyžadují úpravy - zejména
přední náprava a tlumiče. Ale důležité je též to, že v některých zemích není
provoz tříkolek povolen. Byla však nalezeno řešení - vzadu jsou umístěna dvě
kola blízko vedle sebe. Pokud je vzadu jedno či dvě kola uprostřed ztrácí se
užitečný zavazadlový prostor.
Příběh pokračuje: Burton
Základní myšlenkou bylo použít co nejvíce dílů z Citroënu 2CV. Na tom není nic
špatného, ale stejný záměr měli již konstruktéři Lomaxu i Le Patrona. Ale obrovské
množství fanoušků Citroënu 2CV by bylo vděčno za každé auto zachráněné od šeštorování
na vrakovišti. Jak už bylo řečeno Burton se jasně odlišuje. Větší rozměry, přední
část karosérie vyčnívající dopředu a skryté válce. Vaši pozornost upoutají mohutné
blatníky. Záď má konečně opravdové víko zavazadlového prostoru, které poskytuje
přístup do prostorného zavazadlového prostoru. Ceněné jsou též integrované nárazníky,
které dobře redukují důsledky nárazu.
Nyní společnost Burton pracuje na křídlových dveřích karosérie. Ty bude možné
odejmout a uložit do zavazadlového prostoru - vznikne tak téměř kabriolet (zůstává
zadní část střechy a velké čelní sklo s dělící příčkou uprostřed). V každém
případě je to auto do každého počasí - v případě, že v něm máte topení.
Jak je to s rychlostí?
Pokud máte z předchozích řádků dojem, že jsou tyto tříkolky pomalé, mýlíte se.
Možná si vzpomínáte na starého Citroëna 2CV jak se marně pokouší v protivětru
předjet náklaďák. Běžná tříkolka váží pouze kolem 500 kg. V případě, že je tříkolka
vybavena motorem 2CV6 nebudete mít žádné problémy v dnešním provozu. Akceleruje
velmi dobře a dosahuje rychlosti nad 130 km/h. Většině majitelů to stačí. Preferují
jízdu přírodou před jízkou po dálnicích.
Bezpečnost
Někteří říkají, že vás omrzel život, když jezdí v rakvi na kolečkách. A popravdě
ve velkém Volvu jste ve větším bezpečí. Ale bezpečí je relativní pojem. Mnoho
aktivit, které lidi provozují ve volném čase, jsou nebezpečnější. Jízda v Lomaxu
je pokud se bezpečnosti týče, srovnatelná s jízdou na motocyklu.
Převzato z http://www.xs4all.nl/~ebos/English/kits.html
Odkazy:
http://citroen.pagina.nl/
http://www.lomax-club.de
http://www.2cvkitcarclub.nl/
http://www.angelfire.com/ak/wandelen/zoekengines.html
http://www.lepatron.nl/
http://home.concepts.nl/~patron/
http://surf.to/patron
|
Oznámkujte článek jako ve škole: Hlasů: 1, Známka: 2
Související články:
| |
Provozovatel serveru nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů. K tomuto článku nebyly vloženy žádné komentáře. Komentáře mohou psát pouze a uživatelé.
|