Tříkolka VW GX3 - Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex

Tříkolka VW GX3

autor: timoteus22. 1. 2006Velopříbuzníkomentářů: 2přečteno: 11806 xfoto: 4známka: 3

Volkswagen se postaral o skutečnou senzaci autosalonu v Los Angeles, když ve světové premiéře představuje unikátní vozidlo GX3, které je jakýmsi křížencem silničního superbiku a monopostu F1. Originální tříkolový dvoumístný stroj, který má rozhodně blíž k motocyklu než k automobilu, nabízí zcela nové prožitky z dynamické jízdy.

Tříkolka GX3 je poháněná čtyřválcovým motorem Volkswagen, který z objemu 1,6 l dává výkon 92 kW/125 k a jehož točivý moment dosahuje hodnoty až 152 Nm. I když nejde o nijak závratné výkony, s ohledem na váhu stroje pouhých 570 kg činí výkonová hmotnost jen 4,56 kg/k - je tedy jasné, že nedostatkem dynamiky GX3 trpět rozhodně nebude!

Z 0 na 100 km/h GX3 zrychlí za pouhých 5,7 s, pro znalce je ještě působivější hodnota dosažitelného příčného zrychlení 1,25 g, což je hodnota srovnatelná jen s ryze sportovními vozy. Asi jen málokdo by takovou dynamiku očekával od vozítka, jehož kalkulovaná cena se pohybuje pod hranicí 17 000 USD a jehož spotřeba v městském provozu činí jen 5,2 l/100 km…

Výkon motoru se přenáší přes šestistupňovou převodovku řetězem na jediné zadní kolo, letmo uložené na kyvném rameni. Na osmnáctipalcový ráfek zadního kola je obuta pneumatika úctyhodných rozměrů 315/30 R18. Dvojice předních sedmnáctipalcových kol s pneumatikami 215/45 R17 je uložena na příčných ramenech, přičemž celková koncepce přední nápravy je hodně podobná nezávislému zavěšení automobilu. Zvláštností modelu GX3 je velmi tuhý prostorový ocelový rám, ke kterému jsou uchyceny exteriérové a interiérové panely ze skelného laminátu. Za sedadly je uložena nádrž o objemu 80 litrů. Vizuálně velmi působivé jsou mohutné ochranné oblouky za sedadly a zlatě a černě eloxované komponenty závěsů kol. Přední partie se svým V-profilem odvolávají na styling současných modelů Volkswagen, velmi patrná je především designová příbuznost s modelem Golf GTI.

Unikátní tříkolka GX3 je dílem kalifornské skupiny Moonraker, nadnárodního seskupení mladých konstruktérů, designerů, marketingových specialistů, a kalifornského designerského centra automobilky Volkswagen. Práce na novém projektu se rozběhly začátkem roku 2005.

Volkswagen tvrdí, že je schopný velmi rychle uvést na trh produkční verzi tříkolky GX3, vše ale mají v rukou američtí zákazníci - jejich reakce totiž nakonec rozhodnou o budoucnosti tohoto originálního projektu. O uvedení na český trh se zatím neuvažuje.


Oznámkujte článek jako ve škole: 12345

Hlasů: 2, Známka: 3


Komentáře (2)

Provozovatel serveru nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů.

VW GX3VW GX3
REGISTROVANÝ UŽIVATELpedro
Jízdní vlastnosti super, ale chyběj mi ty geniální tvary hadráka. Pokud by někdo našlápnul Velorexe a vyladil mu podvozek, tak je nepřekonatelný a navíc NÁŠ - český!

Posláno 25.01.2006 v 20:50

Tříkolka VW GX3Tříkolka VW GX3
AUTOR ČLÁNKŮMad Turbohadrak206280279
Tak to já budu držet palce, aby se to do té výroby dostalo. Byla by radost pohledět vidět to na našich silnicích. Jsem rád, že konstrukteři na tříkolky ještě nezanevřeli a o něco se stále pokoušejí. Jen tak dále a tříkolky se zase budou prohánět po silnicích.

Posláno 22.01.2006 v 15:56


Komentáře mohou psát pouze zaregistrovaní a přihlášení uživatelé.

Hlavní stránka
Přehled článků
Seznam autorů
Top fotky
Fotka dne
Další fotky dne

Info

Celkem článků:823
Celkem fotografií:9212

TOP články

494Renovace rotoru a st...
400XXIV. SRAZ VELOREXŮ ...
74Velorexy.cz mají nov...
73Kampaň - stop zbyteč...
71XXIV. SRAZ VELOREXŮ ...
63Převodovky ve Velore...
60XI. PodOrlický sraz ...
55Perštejnské spodky 2...
55FilmFest velorex 202...
5312. Mikulášský sraz ...

Diskuse u článků

Připomínka k účasti.
Plakát Boskovice 24.
Ubytování Athéna
Re: spodky 21
Renovace rotoru a st...
spodky 21
kafe nedělní
24. Jarní sraz 2021 ...
Re: Naše dětství
Naše dětství

Reklama