Velorexem do Francie - rozuzlení | |
autor: 16. 9. 2004přečteno: 12652 xfoto: 0známka: - |
Byla streda odpoledne 7/8(dopoledne jeste jdu do pneuservisu menit plast, zapominam
sebou novou dusi, chlapik mne varuje ze stara prelezena vydrzi cca 1000km a praskne
ale chci uz rychle vyrazit a tak trvam na montazi stare duse=>vysledek pozdeji).
Po nekonecnych pripravach a 24hodinovem zpozdeni jsem nanosil vsechny veci pred
barak na chodnik na plachtu a pak postupne velorex napechoval az po strechu, vcetne
mista spolujezdce. Mezi zavazadly nechybel pocitac s monitorem a kolo(bylo treba
sundat kola i vidlici). V cca 16.30 hodin ZAZEH a ostry START.
U Berouna se objevily kolem 80km/h podivny zvuky ktery zrejme dela vetrak, ale
radsi jsem dolil u pumpy olej do prevodovky, veslo se ho tam skoro 0.5l. Cesta
ubihala a se soumrakem jsem uz cerpal benzin kousek pred Rozvadovem, na celnici
mavnul na fizla obcankou a dal me cekala pasaz z hranic do norimberku. Nevim o
co jim tam jde ale silnice se tam podoba slalomu, pred Nor. konecne na normalni
danici ale ke slovu se hlasi unava. Nasel jsem prihodne nocleziste v lesiku v
rozumne vzdalenosti od dalnice(23.00). Rano stroj odmita poslusnost. Svicky suche=>strikam
benzin do valcu a konecne dojde k zazehu smesi a muzeme se se strojem vydat na
dalsi cestu (cca 8.00). Ukrajujeme nudne kilometry nemecke autobahn, vedeme si
slusne, vetsinu kopcu davame za 4, i v kopcich u Kaiserslauternu drzime krok s
cisternou s benzinem, jedno auto v kopci dokonce predjizdim. Na cerpadle zjistuju
ze mi chybi platebni karta, volaji na minulou pumpu, prej ji tam nasli, dokonce
mi z ni odecetli za benzin na ty dalsi pumpe a poslali do skly ve francii. Zbyvalo
mi asi 70eur. Pak z tahlych kopcu davam neutral. Najednou ale to chciplo a nechtelo
chytit (na starter). Radsi jsem to nemucil a zastavil, nastartovalo po cca 3 min.
prochladnuti., potom to udelalo zase ale s kvaltem, proste se to asi pridrelo.
Na dalsim odpocivadle (cca 50 km po prejeti hranic do Francie,15.00) jsem chtel
zastavit a zkontrolovat to ale pri brzdeni se ozyvaji zvuky o frekvenci otacejiciho
se kola a nejake kolo dupe, posloucham ktere, slysim, zastavuju, ohledavam, padam
do mdlob: po obvodu rafku predniho leveho kola je asi 20cm dlouha prasklina, duse
se skoro dere ven. Hledim k nebi a dekuju bohu ze jsem pred cestou sahnul hluboko
do kapsy a poridil si klubovou kartu UAMK(1890kc). Volam dispecink v CR, po 30
volajizpet ze jsem na soukrome dalnici a partnersky autoklub tam nesmi zasahovat
a ze si mam zavolat zluteho andela z oranzove budky a ze neni jiste ze mi odtah
proplati. Tak jsem volal z mobilu 112, tam mi dali cislo na francouzsky autoklub.
Dohady s francouzem me provedly k nejistymu pocitu ze by snad za 20 minut mel
nekdo dorazit. Po 75min nic, boli mne palice a jima strach ze po mne budou chtit
zaplatit stovky eur ktere jsem nemel a i kdybych je mel,tak bych si je nemohl
dovolit zaplatit pokud bych nechtel ve francii spat pod mostem. Volam jim znova
a prudim, oni mne taky prudi,vse je obestreno oparem nejistoty, protoze komunikace
je mozna jen francouzsky. Prepojuji mne i na policii, ale ani uz nevim kdo jsem
a co chci, slibuji znovu ze nekdo prijede. Na klidu nepridava cena hovoru(asi
30kc/min).
Se soumrakem prijizdi odtahovka, hustim do nich ze nemam penize, jen klubovou
kartu, mel jsem pocit ze rikaji ze takove vozidlo by odtahli i zadarmo. Nechavaji
mi pak stroj v uschove, poskytuji zdrma nocleh a UAMK druhy den pristavuje z pujcovny
zbrusu novy peugeot 307, kterym pokracuju s casti nakladu do Compiegne. Pripadam
si jak v kosmicke lodi, nac ta spousta cudliku a pacek?Kamos pak sehnal v praze
nove kolo a postou poslal do servisu.
V sobotu jsme vyrazili po 9 rano vlakem do Faulquemontu vyzvednout stroj. Predem
jsem volal do toho srvisu jestli by nevymenili pneu na nove kolo, byl jsem temer
dojat kdyz jsme vyrozumel ze uz i kolo namontovali. Jenze po prijzedu na misto
jsem se ze slusnosti zeptal jestli jim neco dluzim. V kancelari me cekala faktura
na 200euro. Byl jsem v soku. Pak se vyjasnilo ze 130 je za odtah a to ze vlastne
platit nemusim a zbylo na mne 63.50...coz nebylo malo. Nevim jestli je jeste
zpetne neoprudit protoze zrejme zbytecne sundavali vehement s drazkama na rozetu(kamarad
sehnal zadni kolo, pry je zamenne).
No nic, vydali jsme se na cestu a brzo se to zase jakoby pridrelo,napadlo me
pak pridat vic oleje do benzinu. A tim se to nastesti vyresilo, pak uz jsem
uhaneli jako o zavod. V 10.30 uz jsme staveli na kavu u katedraly v Remesi(Reims).
Vecer se ochladilo a velorex tahnul jak blazen, jeli jsme dal uz skoro porad
okolo 80, v 00.10 jsme pristali stastne v Compiegne. Ovsem nevim jaka bozstva
nad nami drzela ochrannou ruku, protoze kdyz jsme zaparkovali pred koleji, bylo
zjisteno ze prave predni kolo pozbylo tlaku ve vzdusnici...zdalo se mi ze pri
prujezdu mestem me to nejak tahlo na stranu...(cesta se prodrazila o 64euro
za servis a cca 1500 kc za telefon,700za postovny, a UAMK ta sranda prisla asi
na 280EUR)
Jinak jsem jel se spotrebou cca 5l/100km, porad kolem 70-80km/h.
|
Oznámkujte článek jako ve škole: nehodnoceno
Související články:
| |
Provozovatel serveru nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů. | olej a poměr míchání | |
| |
| Zdravím,
a mám dotaz na značku oleje a na poměr míchání
před zadíráním a potom.
Jinak přeji hodně zdaru při dalších "výletech".Posláno 21.09.2004 v 11:27 |
|
|
| | | Re: olej a poměr míchání | |
| |
| odpoved viz muj dlouhy komentar, dik. Posláno 22.09.2004 v 14:06 |
|
|
| | Zodpovědný sám vůči sobě? | |
| |
| Jseš si opravdu jistý,že jsi měl opravdu vše, na tak dalekou cestu,co jsi měl mít?Duše si měl mít minimálně dvě a kolo kompletní taky.No nic,ať se mládí vydovádí.Je mi 50 let a pořídil jsem si Velorex.V mládí jsem najezdil 75 000 km na motocyklech všeho druhu a tak vím o čem mluvím.Přeji Ti do budoucna více rozvahy při rozhodování se o ND na takové cesty. Posláno 21.09.2004 v 14:49 |
|
|
| | Re: Zodpovědný sám vůči sobě? | |
| |
| odpoved viz muj dlouhy komentar, dik. Posláno 22.09.2004 v 14:05 |
|
|
| | příprava | |
| |
| Ne nadarmo se praví: více potu na cvičišti - méně krve na bojišti... věřím, že příště vyrazíš dokonale připraven a vybaven.
Posláno 21.09.2004 v 09:17 |
|
|
| | | Re: příprava | |
| |
| tak tak, pěkně sedět na prdeli, bo všade je pěkňůčko, ale doma je doma... Posláno 21.09.2004 v 20:04 |
|
|
| | Re: příprava | |
| |
| odpoved viz muj dlouhy komentar, dik. Posláno 22.09.2004 v 14:01 |
|
|
| | smekám... | |
| |
| To znám, bohužel jsem na tom stejně, když se chystám na delší cestu, tak si vše připravím a pak to stejně nechám doma a o to je ta cesta zajímavější, vždyť by tě to možná ani nebavilo, kdybys jel celůou cestu jako v tom peugeotu, že? Posláno 22.09.2004 v 10:01 |
|
|
| | Re: smekám... | |
| |
| odpoved viz muj dlouhy komentar, dik. Posláno 22.09.2004 v 13:59 |
|
|
| | Diky vsem za podporu! aneb ZAZIT KRACHY - NEVADI, ZAZIT NUDU, JOOO, TO VADI! | |
| |
| Pravdu maji jiste ti, kteri mne zaradili do skatulky nezodpovednych dobrodruhu. Pravdu maji tak trochu vsichni. Zivot neni jednoduchy. Abych byl konkretnejsi, skutecne jsem nevyrazil skvele vybaven, mimojine bylo pred jizdou nutne zajistit aby mne nevyhodili ze skoly (udelat zkousku), rovnez tak mi pri navsteve mototechny dosly finance. Proste obraz bidy a utrpeni. Na druhou stranu jsem nevyjel zcela nevybaven, jako napriklad pri ceste do Anglie-viz clanek Velorexem do Anglie-to jsem jel skoro i bez naradi krom klice na svicky a sroubovaku. Nejake veci jsem ale precejenom mel, bylo treba taky pocitat kolik se mi toho tam vejde. Dusi jsem mel, jedna staci, velorex dle myho nazoru nepichne (resp. pravdep. je velmi mala)pokud nejsou objektivni duvody jako sjetej plast nebo prelezena duse. Nahradni kolo se neveslo a vzhledem k tomu ze vymenu duse lze nechat na zlutym andelovi, ani jsem ho nepovazoval za nutnost. Co si ovsem zaslouzi kritiku je, ze jsem vyrazil pres evropu na hromadce rzi ktera jeste silou vule drzela tvar rafku. Nejak jsem mel zato ze plech je tak silny ze neprorezne ani za cele veky,ale chyba lavky. Bude to taky asi tim ze jezdim i v zime. Dalsi libustkou je, ze kvuli beznadejne zaplnenosti nakladoveho prostoru jsem nemoh odklopit kos a ohledat motor zvrchu, uniklo mi ze uz za Prahou(soude dle randalu) mi prasknul vetrak, po 1100 km v nem zeje dira jak do vrat.
Co se tyce cizich jazyku, zas tak zly to nebylo, cestou do Anglie jsem se domlouval v 1 v noci na dalnici v Belgii Vlamsky(nebo Valonsky?).
Inkriminovany olej byl polosynt. Aral, 1:50, na 1:40 bylo po problemu - pokud to neni nahoda a pricina zadirani nebyla jina a sama se neodstranila.Posláno 22.09.2004 v 12:40 |
|
|
|
Komentáře mohou psát pouze a uživatelé.
|
|
|
| Celkem článků: | 842 | Celkem fotografií: | 9451 |
|
| TOP články | |
| | Diskuse u článků | |
| | |
|