Nálezový stav motorky a renovace.
Motocykl ČZ 150 (odpružená vývozní verze) r.v. 1952
Motocykl byl poměrně zhuntovaný. Zřejmě první majitel byly Jihočeské statky - nejsou prvotní záznamy. Pak ho koupil v roce 1979 majitel ze Cvikova. Ten ho prodal, ale bez přepisu přibližně na konci 80.let. Přes další 3 majitele se dostal už v rozebraném stavu z jedné stodoly na půdu mého kamaráda. Tam byl od začátku devadesátých let až do roku 2001. Pak jsem ho 3 roky opravoval a přepsal dokumenty. Původní už byly ztracené, takže mám výpis až od cvikovského majitele. původní záznamy jsou zkartované.
Motocyklu chybělo dost detailů i podstatných částí. Motor byl původní, bohužel ve špatném stavu. Byl mnou vyměněn, ale na původním se v současné době pracuje.
Sedlo bylo doděláno z kývačky a původní (podle majitele kožené) bylo zřejmě vyhozeno. Zadní tandem a sedák byl rovněž vyhozen - údajně rovněž kožený.
Chyběl kryt náhonu tachometru, zadní lampička, zavírání schránek, klakson, baterka.
Nepůvodní byl přepínač světel - byl někým nahrazen Bosh skříňkou. Rámeček světlometu je hliníkový s nápisem SATURNUS YUGOSLAVIA. Zadní stupačky jsou sklopné. Přední ráfek je černý s linkami, zadní chromovaný. Bohužel s určitostí nelze říct, který z nich je původní. Oba jsou velmi zachovalé a nelze proto určit, který je novější. Oba mají středy černé.
Rám nemá výztuhu u stupaček, jak je tomu u některých jiných.
Gumy stupaček jsou ploché bez znaku ČZ. Jedna čárná, druhá červená.
Nakopávačka chromovaná sklopná s červenou gumou.
Gumy držátek řidítek černé. Páčky spojky a přední brzdy hliníkové.
Výrobní číslo rámu: DI-LL-1954-1667 číslo 1954 je divné, zdá se že někdo přepsal tuto motorku, ale už za fungování statku, na JAWA-ČZ 150/352 - to je i v dokumentech. Původní majitel se dušuje, že s tím nikdy nic nedělal.
Výrobní číslo motoru: 338372 - čísla jsou menší než klasická čísla, která se razila na motory a navíc chybí hvězdička před a za číslem
Kondenzátor v motoru: Kondensia Czechoslovakia
Chromované díly: řídítka, přepínač světel, výfuková kolena, tlumiče výfuku, spony tlumičů výfuku, ráfek zadního kola + dráty kol + matice, misky řízení, řadící a startovací páka, ukazatel zařazeného rychlostního stupně, táhlo zadní brzdy, zadní tlumiče
Černě barvené díly : střed předního kola (zřejmě nepůvodní), rozeta (zřejmě nepůvodní??)
Linkování zlaté: nádrž, blatníky, přední vidlice (šavle), schránky
Linkování bílé: ráfek předního kola (zřejmě nepůvodní)
Sedlo vůdčí i spolujezdce: dle majitele hnědé kožené při nálezu zbytek kývačkového
Bakelit: matice tlumiče řízení (kulatá bez znaku ČZ), zadní víčka tlumičů
Tachometr: nezachovaný ciferník
Nepůvodní díly a zásahy: zřejmě rámeček světlometu SATURNUS, Bosh klíček, sedlo, uchycení levé schránky - nutno převařit, prasklý rám, odstraněný držák pumpičky z horní části rámu, chybějící štítek - nebyly na něj ani dírky v rámu.
Přední číslo pod blatníkem.