Po dlouholetém zkoušení a ladění,jsem si trošku pomazlil svůj stroj,aby nedělal ostudu ani do kopců,přesto že je o nějaké to kilínko těžší a hlavně tak trošku krabiciozní,což při jeho aerodynamice dělá největší potíž.
Úprava spočívá v dobroušení a hlavně slícování přepouštěcích kanálků,ať už na straně od karburátoru před válci a také pod válci.
Je až s obdivem,při jakých přesazích motor funguje,to jen potvrzuje,jak je důmyslně promyšlený motor ,-)))
Při slícování spodních kanálků se dá jít i trošku dál,hlavně vše s Mírou a rozumem,aby nezbyl jen pláč nad probroušeným karterem.Všeobecně platí,že kanálky u našich strojů,by se měli zužovat směrem do okénka ve válci,tedy postupně se zmenšovat bez zbytečných hrboulů a přesahů pro lepšejší proudění bez turbolencí.
Sací kanál za karburátorem má zpravidla průměr 25mm,ten zakroužíme do průměru 28mm pro karburaci z J350/640 pro lepšejší krmení,sací kanál se postupně plynule rozšíří k sacím otvorům ve válcích,opět by neměly být žádné hrbouly.Redukční příruba na novější karburátor se dá běžně koupit.
Nejhorší práce je u slaďování a lícování ve válcích,na litinu mám zatím jen pilníky a vlastní sádlíčko,na fotkách je vidět o kolik to jde s rozumem.
Pak se vyřeže zobáček v sacím kanálku ve válci,který přidržuje třetí pístní kroužek,ten je stejně zbytečný,moc toho stejně neudrží,když už se podfoukne první kroužek,stáhne s sebou i olejový film,takže stejně propouští a neplní uoplně svou funkci.
Tatunovi (Honza.Divis) jsem takto motor poladil v r.1996,když jsem mu ho generálkoval a třetí kroužek nedával.Vyhrál několik vrchařských prémií na srazech a určitě za ty léta najezdil přes 40tis KM bez potřeby půlení,či výměny kroužků,až do loňské preventivní GO,což jako důkaz trvanlivosti postačí.
To,že se proříznou okénka v pístech a válcích,nemá cenu popisovat,avšak nějaké zkracování spodku pístů bez umístění sací klapky, posouvá výkonovou křivku do vyšších otáček,což pro velouška není optimální.
Pár foteček pro inspiraci.
Další oblastí jsou výfuky,zapalování,sání a správné natryskování karburátoru.