Ve slabem okamžiku jsem přislíbil účast na sloním sraze v německu 2010 (Elefanty 2010).
Nechtěje zmrznout instaloval jsem si pomocné topení (bufíka) z trbanta. Inspirován v garazi Peťass. V podstatě jine vhodné místo na umístění bufíka ve veloušoj není vež v zadnim levem bočním oblouku.
Topení jsem dostal od kamaráda. Bylo kompletní vymontované z traboše. Tak že malá uprava spočívající jen v uchycení k veloušoj pomocí šroubovacích motex pasek aby to drželo a nemuselo se nikde vrtat či vařit. Natažení kabelaže a přidělání do palubky a mohlo se topit. Narazil jsem na malej zádrhel že čerpadélko na přísun benzínu bylo trochu zatuhlé. Po rozhejbání jsem hnedle vytahl veloucha ven a prubnul jak to topí. A ono to topí docela pěkně tada nezmrznu. Sice se sem tam stane ze topeni chcipne tim ze se preplavi benzinem.To se nestávalo, když velouch jen stál a neběžel motor. Hledal jsem příčinu proč tomu tak není i při jízdě. Zjistil jsem že čerpadlo se zvyšování palubního napětí zrychluje své tempo a vůbec nepravidelně čerpá. Vyrobil jsem si tedy místo toho klapatka co je v cerpadlu mechanické elektronické. V podstatě nic složitého celkem devět součástek co jsem měl v sulpíku. Vše jsem vintegroval do krabičky od nějaké veci co něco řídí v autě takové větší relé. Pak jsem upravil samotné čerpadlo tak že má o kontakt víc .Celé to topení Má malej odběr, při topení půl ampéry přesněji 25W a při nažhavení okolo osmi ampér což je zanedbatelné jelikož je to chvilkové.
O spolehlivosti topení nemohla bejt řeč jelikož ač jsem dodal tolika benzínu co bylo asi i potrřeba stejne občas se stalo že se bufík přeplavil nebo prostě chcípl. Už jsem neveděl kudy kam tak jsem zašel za jedním človíčkem co léta opravoval traboše. Ten mi ukázal originál návod k tomuto topení jak v čestině tak v němčině. Tam jsem se dočetl i mimo jiné že bufika radno krmiti technickým benzínem. Ono od roku 1998 se postupně rušil olovnatej benzín a olovo se nahrazovalo něčím jiným to má asi za následek nespolehlivost bufíka. Když jsem nalil technický benzín do nádržky bylo hned po problému až mě to udivilo.
Vylepšení v zapojení signalizace chodu jsem provedl pomocí dvoubarevné led diody.
červeně svítí, když bufík žhaví
zeleně svítí, když bufík topí či je v režimu doběhu.
V návodu píší že žere tak okolo 0,25l benzínu na hodinu při výkonu 1200kcal tak jsem zvědav jestli nebudu mrznout.:-).
tepla tam opravdu je hodně. ovšem v zimě se velorex moc nepoužívá. Většinou to Topení využívám kuli přítelkyni a na ofuk zamlženého okna za nepříznivého počasí
Now I find out. I wondered how the guys kept warm out in the winter while driving their Velorexes. Have to have a girl friend/wive to keep you warm....:-D