Motor už jsem tu popisoval
Dnes 13. 10. 2007 jsem vyrobil zadní držák a nebyla to žádná sranda.
Snad největší práce, bylo to dobře odměřit. Vyrobil jsem si šablony z papíru. Nejdříve jsem si půjčil od kamaráda levej karter z 638 jawy a předními šrouby spojil z karterem z velouse. obkreslil zadní část s otvory na jednu stranu papíru 638 a na druhou velorexmotor. Vystřihl a průbojníky udělal otvory. Pak začalo odměřování a řezání svařování, až z toho vylezl zadní držák. Motor 638 je vyosen oproti původnímu motoru s mechanickou spojkou o 1 cm do leva po směru jízdy. Už teď vím, že nepujde vyjmout z motorového prostoru velorexe bez zadního a předního držáku, ale jsou to jen tři šrouby :-) ke kterým je dobrej přístup :-)
18.10.2007 Přišel na svět přední držák
23.10.2007 Chlazení dostalo lak
26.10.2007 Chlazení složeno a spasování řemenice s vodní pumpy ze Škody 120. Řemenice se bude ještě muset ustavit do správné polohy vůči spodni řemenici.
27.10.2007 Štrašné zjištění motor se mi tam nevejde kuli hranaté kyvce montované do roku 1968 . Mám totiž hranatou kyvku popsanou v tomto článku http://www.velorexy.cz/clanek/hranata-kyvka-350tky-a-pristup-ke-spojce-v-ramu. Tento rozdíl jsem si neuvědomil. že se mi tam bude plést.
31,12,2007 sehnal jsem kulatou kyvku
4.1.2008 Vyndal jsem velorexý motor a kyvné rameno s kolem a věci co nejsou potřeba . Následovalo vsazení připraveného morotu Jawa 638 upraveního tak, aby šel do velorexe. Padl tam hned na poprvé přesně tak jak jsem si představoval. Táhlo řazení sedí takí jak má. Kulatá kyvka bude trochu opravená (teda ten spojovací oblouk a zadní oka na uchycení kol). Jnak vše dle mojich představ.
A tak to má bejt :-) ŠKODA JEN ŽE SE TAM DLOUHO NEOHŘEJE BUDU HO MUSET POSLAT DAL Z FINANČNÍCH DŮVODŮ :-(:-(
5.1.2008 kolena spasována s motorem a vyfuky. První start . Chybí už jen pár drobností jako je držák na bowden a strunu sytiče a zkulturnit elektroinstalaci, ale to už se muže dělat venku z rámu.
ZÁVĚREM
Začal jsem 5.srpna 2007 okolo desáté hodiny a práci ukončil 5.1.2008 v 16 hodin Do motoru se postupem času vložilo nemálo finančních prostředků a mnoho hodin práce. Výsledek může hodnotit každý sám. Snažil jsem se, aby to bylo co nejlépe kompaktní s původním motorem a nahrazení jednoho s druhým bylo jen otazkou pár hodin. Tento cíl se mi podařilo splnit. Stačí vyndat čepy silentbloku, oddělat vyfuky, odpojit el, benzin, lanka a táhla motor zaměnit za 638 :-). Pokud máte hranatou kyvku tak i tu .
Poznámka:
Pokud nemáte technické zázemí nedoporučuji se do toho pouštět
Motor bude k mání nejpozdeji do konce března. Bude nabízen v aukci na www.aukro.cz. Tlačí mě k tomu finanční důvody. Tak že si ho moc neužiju ač jsem si ho tak vymazlil . startovní cena bude 23000Kč.
Jakékoliv podrobnosti podám formou emailu či pomocí icq 207-422-590 nebo formou sms
Pěkný den, kde přesně máš málo místa? Já mám motor lehce, dle toho co jde z fotografií rozpoznat, výš a přesto mi výpustný šroub oleje, se sníženou hlavou, kyvku míjí s milimetrovou vůlí. Jestli se nevejde ovládání řazení, pak je nutné jej přemístit na druhou stranu motoru jako to měl Honza.
Velorexum zdar!
Zdar chybí mi tak centimetr překáží mi kyvka bejt tam kulatá tak to vyjde . Dávat řazení na druhou stranu jako má 250 se mi nechce to upravím kyvku, nebo tam dám kulatou
Se šířkou 632ky do hranaté kyvky jsem problém neměl, ale řazení, jak Pepa píše, jsem měl jako 250 vpravo. U hranaté kyvky jsem však měl jiný zádrhel - spodní třmen, spojující obě šavle vidlice při propérování narážel do spodku převodovky. Musel jsem změnit sklon tohoto třmenu, pak bylo vše o.k.