Při koupi velouše jsem dostal i páku na ruční ovládání pedálů.
V TP bylo zapsáno, že velorex je vybaven ovládáním pro invalidy. Tak jsem spíše ze zvědavosti začal zkoumat jak to asi funguje. Neměl jsem to kompletní tak jsem vyrobil lanko na ovládání jednoho pedálu jelikož jsem měl jen tu páku. Druhé lanko jsem použil z ovládání předních brzd. Pár úchytek podobných jako jsou na předních kolech co zabezpečují pohyb bowdenu jsem musel také udělat. Pak jsem to začal montovat na stroj. Předem se omlouvám jestli jsem to přidělal špatně nikdy jsem to v akci neviděl. Při montáži jsem bral v potaz to, že to jinak přidělat ani nešlo než jak jsem to přidělal.
Při montáži jsem zjistil, že lanka jsou krátká. Bylo to způsobeno tím, že když jsem koupil velouše ač nepatřím zrovna k trpaslíkům, ale k lidem menšího vzrůstu. Tak jsem při přidání plynu nebo brzdění a mačkání spojky vždy zmizel pod volantem. Tak že vypadala má jízda jako kdyby nikdo velouše neřídil. Proto jsem si posunul pedály blíž k sedadlu z toho důvodu nevycházela délka lanek. Páka kterou se ovládá pedály je důmyslně vyrobena. S pákou jde pohybovat nahoru a dolů ale také od sebe. Páku jde přidělat tak aby se dala ovládat levou či pravou rukou. Pákou se dá ovládat brzda a zároveň spojka. Po vykompenzování mezery mezi koncem lanka a úchytu na pedálu a zapojení ovládání jsem udělal jízdu k pumpě. Jízda to byla zajímavá, ale ač jsem se snažil používat jen ruce tak jsem sem tam šlápnul na nějakej ten pedál tím jsem ohýbal lanka a ničil je tím :-(. Z tohoto důvodu je odpojil a do garáže jsem už dojel bez nich. Zařízení tam nechám přidělané jelikož ničemu nevadí jen se o něj sem tam praštím :-).
Dnes mi to nedalo trochu jsem poladil lanka seřídil brzdy a spojku a začal se učit řídit pomocí rukou .-). Po hodině jsem už přestal opouštět silnici začalo mě to docela bavit :-). Na nějakém srazu nechám případně někoho svést.
na jednom ovládání mám lanka co jsou použita u předních brzd jako má 350.
lanko pro ovládání spojky je stejne jako k predním kolům k 350.
část ručního oládání pro brzdění . je že v trubce rucního ovládání je v podstate 6 kulatina s hačkem na konci a na druhem je šestihran na klíc 10 s vnitřním zavitem M6 a kontramatkou. touto částí jsou propojene lanko a ta kulatina.
U druhého ručního ovládání mám jedno lanko co vede ke spojce stejné jako ke předním kolům co má 350 a druhe je specialní podobné tomu lanku co je použito k ručnímu startování 350 velorexe jen s tím rozdílem že lanko je celkově delsí a i bowden na něm je delší. u obojího se to rozebíra doela blbe tak měření bude až bude