Při přípravě na jízdu do Karlovejch Varů kdy jsem mimochodem počítal s tím že venku bude pod nulou . Tak jsem vytvořil topení do velorexe během půl hodiny i s úklidem.
Topením se to až tak nazvat nedá spíše ofuk předního skla aby se nerosilo jelikož to je to co mě střašně vadí při jízdě.
Pravda že jsem počítal že to bude hřát víc ale ono při venkovní teplotě -3°c mít v hadákoj +12°c není až tak od věci kor když jedete 250km daleko a skoro tři a půl hodiny v kuse.
Zařízení vesměs jednoduché malá vzduchová turbína z trabanta (z benzínového bufíka na 12v) a 4 metry ohebne pozinkove trubky (husí krk) , dva gulicuky, dva metrové dráty s kontakty, zdrhovací el pásky a izolačka to bylo vše.
Na turbínku jsem nasadil husí krk a ten jsem protáhl pod sedackou a vyvedl u spolujezdce aby to foukalo na okno.Dráty jsem připojil jeden na plus k alternátoru a druhy jsem jen přichytil ke kostře a bylo to zapojeno. Turbínka se vklínila mezi vzduchovej filtr, alternátor a chlazeni motoru. Přidělalo gumicuky a sem tam, se připevnil husí krk zdrhovací páskou a nebo izolačnou k rámu.
V podstate nic slozitého :-)
Když jsem topeníčko zkoušel tak jsem zjistil že to potřebuje utěsnit kudy všude táhne. Nejvíce okolo vstupu plachou spojovačky řízení. Tam jsem si udělal před pedály jakous takous přepážku z molitanu a bylo vyřešeno. Hlavu jsem si s tím nedělal jak to bude vypadat hlavě že to učel splnilo a molitan se vytvaroval sám dle potřeby.
Test proběhl směrem z liberce na českou chalupu to se motor ohřál při převýšení a pomalé jízdě na tolik, že ve velorexu to zbuzovalo dojem tepla :-). ovšen když se jelo zpět dolů z kopce až takové teplo zas nebylo to už jsem se spíše potil hrůzou abych nezkončil mimo silnici či v pangejtě jak to klouzalo :-).
Po příjezdu do garáže jsem konstatoval že to funguje ale pro jistotu se přibalila termoska s čajem :-).