Po mnoha letech jsem si udělal chvilku na výrobu univerzálního stahováku. Prostě už se mi nechtělo pořád někde škemrat a prosit o jeho pučení . Tak jsem uřízl materiál o průměru 180mm a šíři 30mm . Začal tvořit sesoustružil na nějakej rozměr. V tomto směru jsem byl sám sobě pánem jen jsem musel myslet na to, že velouš má rozteč na straně dynamostartéru asi 160mm . Proto jsem zvolil průměr materiálu 180mm.
Pro lepší odměřování děr na pomocné šrouby při stahování jsem na jedné straně vzniklého kotouče udělal drážky u průměrech 45, 55, 65, .....atd
Po dosáhnutí nějakého tvaru jsem vyvrtal 16,5mm díru. Udělal do ní závit M18x1,25. Jemnější stoupaní nebylo po ruce :-( ,ale i to stačí. V té chvíli jsem měl hotovou tu výrobně pomalejší část. Při prohledání tajnejch zásob v šuplíku jsem našel kousek šestihranu co na něj pasuje 27 klíč. Upnul do soustruhu. Vyvrtal do jednoho konce navrtáváčkem díru tu jsem pak vzal 8,5 vrtákem. Do díry udělal závit M10. Pak stočil část šestihranu na průměr 18mm . Vyřízl do té stočené části závit M18x1,25. Do hlavy takto připraveného šroubu vyvrtal díru na případnou tyčku když zrovna nebude po ruce 27klíč. Přišel na řadu už jen udělat výměnný hrot. Zhotovený z lepšího materiálu aby se jen tak neožužlal a když se přeci jen opotřebuje či jinak poškodí tak se prostě vymění :-) . Rozměry závitů jsou orientační prostě chce to jemné stoupání. Díry se už vrtají dle míst ,které se používají při stahování.
Při potřebě stahování primárního řetězového kolečka z klikového mechanizmu a nejen jeho mě vedlo k úpravě stahováku. Úprava spočívala v profrézování třech drážek a výroby třech nožiček.