Při rozebírání motoru se málo kdy setkám s papírovým těsněním mezi kartery. Skládal jse Bleskovi jeho motor na 250 velouše . Už při rozebírání jsem zjistil že to nebude tak jednoduché složit. Aby dobře sedl a nic se tam nepříčilo a nekřížilo. Problém byl v tom že vodící kolíčky skrz které jdou osmičky šrouby byly značně vymačkané. Tudíž na ty se nedalo spolehnout. Při skládání motoru jen tak nanečisto bez kliky abych zjistil jestli je vůle předlohové a hlavni hřídele tak akord jsem se jen tak zkusmo snažil nasadit válec. To se mi ovšem nepodařilo při stažených karterech. Tak jsem povolil kartery vložil válec s pístem a dotáhl k sobě po mírném dotažení se přestal válec v motoru pohybovat. Po znovu povolení jsem mezi kartery vložil 0,05 planžetu a kartery stáhl co to šlo .Po tom jsem bez problému vložil válec. Usoudil jsem že předchozí majitel nemohl s motorem jezdit byl poskládanej jen tak na půl spíše spíchnutém horkou jehlou. Píst s čepem 15mm v ojnici oko 18mm.jestli to někdy jelo těžko říct ,válec byl staženej mezi kartery a nešlo s ním hnout.
Přešel jsem na výrobu těsnění mezi kartery: lidičkám co se zabývají opravami motorů už delší dobu to bude notoricky známé jak se postupuje při tvorbě nového těsnění.Přesto se můj způsob jak mi ho ukázal před lety jeden kamarádův tatínek pokusím popsat.
Položil jsem si pravou polovinu karteru na stul přiložil k němu potřebném papír určeném na výrobu takového těsnění . V místech kde byli nějaké otvory pro šrouby jsem ho přitáhl aby se mi nepohnul až začnu tvořit. Jelikož jsem v té době měl už značně špinavé ruce tak jsem prsty objel dokola karter a vyznačil si místa kde má bejt těsnění. Pak už jen stačilo vzít do ruky železo z kladívka bez topůrka a lehce obklepávat do kola karter postupně jsem přidával do vznikajících dírek šroubky a zajišťoval proti pohybu až vzniklo těsnění. A byl jsem s dílem spokojen jelikož se povedlo hned na poprvé.Je samozřejmé že se dá také takto označené těsnění vystřihnout, Nužky jsou v automobilové lékarničce pokud jste ji kupovali po roce 2000, ale kdo sebou vozí zrovna automobilovou lékarničku :-(
Takové to těsnění si muže vyrobit prakticky každý svépomocí i na ulici při poruše s minimálním počtem nářadí bez nutnosti vysekávačů, tvrdého dřeva a nůžek stačí jen vhodný papír , 100 gramové kladívko (není nutností zrovna 100g) a špinavé ruce o ty ve velorexu není většinou nouze :-). Jen to chce s citem klepat na hranu karteru ,aby se nepoškodil. Je to jen jeden z mnoha možných způsobů jak vyrobit těsnění.
Koukám,že to děláš stejně jako já,ale nikde jsem nevyčetl jak děláš díry. Já osobně je dělám pomocí velké kuličky z ložiska (v průměru asi kolem 3cm),kterou přiložím na dírku a klepnu po ní kladívkem(někdy je třeba i víckrát). Tím docílím přesné a čisté díry. Také nehrozí roztržení těsnění.