Při jedné projíždce se mi při zpáteční cestě domu u Turnova najednou přestalo řadit rychlosti 3 a 4. No moc jsem neotálel a frčel k domovu 30 km rychlostí. celou cestu jsem si říkal jestli se kousne převodovka nebo nekousne jelikož jsem konstatoval že se bud na vidličce ucvakl vodicí kolíček a nebo se něco stalo s kulisou řazení, která hýbe vidličkama a kolečka si tam pak můžou jezdit kam chtějí. Po příjezdu do garáže okolo 5 hodiny odpolední jsem se ihnet pustil do práce. Vsadil jsem na vidličku. Motor byl vyndán z rámu ještě horkej. Položil jsem ho na levej bok ani jsem nevypouštěl olej všechen stekl do leveho deklu. Následovalo sundání válců a vyndání pístů a mé první rozpůlen tohoto motoru. Motor jsem nikdy nedělal jen v něm vyměnil všechny gufera, když jsem veloucha koupil před 9 roky. Po rozpůlení jsem zjistil, že je vidlička co řadí rychlosti 3 a 4 zlomená. Než jsem vidličku vyměnil tak jsem hledal příčinu proč se zlomila.
Při ohledání převodovky jsem zjistil že je pouzdro v ozubeném kole co jde ven z karteru a je na nem řetězové kolečko a ve kterém běhá hlavní hřídel uplně vyhoblované. Další závada byla ta že trojkové kolo co zapadá při řazeni 4 rychlostního stupně do onoho kolečka s pouzdrem má dosti opotřebovanejch těch šest zoubků. Tyto dvě kola jsem vyměnil a pak vložil zánovní vidličku. Motor složil nasadil za pomocí kamaráda do rámu. Seřídil zapalování a po pětihodinové opravě přesněji řečeno ve 22h jsem už brázdil silnice Liberce.
Tato závada vyběhaného pouzdra je častou příčinou vylomení zubu kolečka a poškození řadící vidličky u motorů typu 572-3 a 572-4, jelikož uložení hlavní hřídele v pouzdru je poloviční jak u motoru typu 572 a Jaw vubec. To je Důvod proč se o tom zmiňuji.