Krásného pondělního odpoledne dne 6.6.2011. jsem si vyrazil na projížďku po okolí abych ještě zjistil co je potřeba doladit před připravovanou víkendovou akcí. cesta byla na pohodu trochu někde škvrklalo ale jinak velouch upaloval . S malou zastávkou u jednoho velorexáře z Bohdalovic chtěje u něj přečkat průtrž mračen. Jelikož vydatně pršelo a den se krátil museli jsme se rozhodnout že vyrazíme i za deště zpět domů do Liberce. Počasí hold pondělní vyjíždce moc nepřálo.
Kousek za Tanvaldem při jízdě do kopečka najednou bez varování se motor pomalu z fleku zastavil a už s ním nešlo hnout.
Jelikož dost fest pršelo z velorexu jsem ani nevylejzal a přehodnotil situaci k odtahu. Zavolal jsem kamaradoj co má také velorex a bydlel kousek aby přijel a odtahl mě. Než přijel jsem si soukromě typnul co se stalo. Segrovka co zajišťuje pístní čep na levém válci. Jelikož zadření díky přehřátí se projevuje uplně jinak.
Proč zrovna z levého válce. No to abych musel vylejvat olej a vyndat kliku uplně. Bejt to pravej valec tak bych motor dal na bok rozpulil vyčistil a složil.
Po příjezdu do garáže už bylo pozdě něco rozebírat a jak se říka "ráno moudřejší večera"
Uterní ráno jsem si dá se říct přivstal a v sedum už byl v garaži rychle dodělal brzdy na stopětasedmě. a v osum už jsem vyndával motor z hodobožového velouše. Vyndán byl rychle netrvalo to pomalu ani pul hodiny. Motor vyndávám s předním a zadním držákem. Je to rychlejší a pohodlnější. Po sundání chlazení jsem sundal pravou hlavu s nadějí že je to pravej válec. Tam už na mě koukala segrovka vtěsnaná mezi píst a válec. Tu svitla naděje že bude potřeba jen půlit bez vyndání kliky. Uvolnil jsem segrovku sundal válec. Jelikož aby šel sundat píst musí se sundat i druhý válec tak následoval i levej válec.
Když přišlo na sundání pístu z pravého válce zjistil jsem že tam segrovky jsou obě. Nemusel jsem dlouho hledat kde segrovka chyběla . K mému údivu a překvapení kamarádů co jsem jim to pak vypravěl chyběla z levého válce z pravé strany pístu. Toto zjištění mě vedlo k důkladnějšímu prozkoumání nějakého pozůstatku po nekalé činnosti segrovky v levém válci. NIC ale vůbec nic žádné destrukční škody. Ovšem pravej píst byl poničen hodně. Jak se dostala ségrovka z levého do pravého válce je jednoduché ale složité provést. Šla přes sací rozdělovací kanál co je mezi válci od karburátoru. vyčistil klikovku od střepů z pístu. Válec jsem jen zaleštil dal jiný píst a kroužky pro jistotu vyměnil všechny segrovky za nové motor poskládal a už zas funguje jak má.