Z pantu jsem uřízl onen šroub co se zašroubovává do dveří. Vyvrtal do částečně dutého válečku co zůstal z pantu z čela dírku pro závit M6 prořízl drážku o kousek širší než je větší průměr čínky.
kousek pantu ze dveří s prořízlou drážkou
Závit tam je potřeba, aby šlo případě nutnosti tímto válečkem pootočit. Proč zrovna pant z dvěří . Inu měl ten správnej rozměr venkovního a vnoiřního průměru i délka byla dobrá. Poskládal a bylo hotovo.
Nasazení na místo s pružinkou
a tak se s tím pracuje
Práce s tímto přípravkem je opravdu pohodička. Celý je rozebíratelný tudíž není problém ho poskládat a používat přímo na motoru který je v rámu velorexu.
Dodatek pod čarou:
Upozornění pro všechny návštěvníky: Zvukové nahrávky jsou provozovány na serveru youtube.com se kterými nemá tento web velorexy.cz žádnou spojitost. Všechny nahrávky jsou hostovány na serveru třetí strany za které zodpovídá server třetí strany, který nahrávku fyzicky vlastní a zpřístupňuje široké veřejnosti.
Betone všechna čest TI. I kdybys nikomu nepomohl, tak už jenom ta fylozofie se kterou do toho jdeš - pomoci v dobré víře ostatním - je opravdu bohulibá - díky ti moc za všechno.
Jinak k pružinám na spojce. Kdo je línej, tak může použít obyčejný otevřený klíč č. 10. Do ruky kousek hadru o který opřete klíč a druhou stranou klíče zatlačíte na podložku na pružině. Tím se uvolní zajišťovací kolíček, který můžete pohodlně vytáhnout. Jednoduché, vyzkoušené, velmi rychlé. Vyzkoušeno na J350, CZ175, J250 aj.
Jediné i čeho mi to nešlo a s čím jsem se nejprve pral, byl moped Jawetta. U mopedů je to blbý, protože tam je jen jedna pružina - velmi silná a jeden talířek se čtyřmi otvory, kudy prochází čepy spojkového koše, na kterých se zajišťuje spojka. Nejprve jsem si vyrobil takový primitivní celkem udělátor, podle knížky od Dočkala, ale ten se mi nelíbil, protože mi kurvil závit v karteru - možná, že jsem to špatně vyrobil .
Po druhý když jsem dělal spojku ale, tak jsem využil toho, že vlastně šlapací páka, kterou upevním na hřídel sahá středem díry, kde má být uchycená šlapka, téměř do středu talířku spojky. Takže to nejdůležitější - mít pevný bod o který se můžu opřít - jsem vlastně měl. No pak už jen stačilo vzít větší šroub s matkou, která na něj pasuje a najít ještě o něco větší matku jakožko podložku. V textu se to blbě popisuje, tak jsem přidal foto, snad to každý pochopí. Závit šlapky mi to neponičilo - vyzkoušeno.
Vim, že těžko bude někdo dávat motor mopedu do Velouše, takže na stránkách Velorexu je tenhle druhý návod asi zbytečný, ale všiml jsem si, že tu je spousta lidí, kteří mají i jiné stroje, tak třeba se to hodí někomu.
Hodně zdaru a Betone ještě jednou díky za tvojí práci!
Právě jsem vylezl z garáže, šťastně roztlemený, že se mi něco podařilo naprosto nečekaným způsobem. Po včerejší zkušenosti se skládáním spojky po výměně lamel, kdy jsem různými nástroji držel zmáčklé pružiny a syn (10) kleštěmi vkládal činky do otvorů a učil se ode mě slova začínající na "k" a končící na "urva", jsem si vzpomněl, žes tady před časem psal o tomto přípravku. Naprosto amatérským způsobem jsem se jej před chvílí pokusil napodobit a výsledek je zcela nečekaný. To se dá dokonce jednou rukou držet a druhou pohodlně urovnat činku hezky na střed nebo fotit... Doporučuju, tohle zvládne opravdu každý, kdo má doma vrtačku...
Nejde o to vymyslet. Určitě to někdo už vymyslel dávno předemnou, ale rozdělit se o nápad a v dnešní době a to zadarmo !! To si tu málo kdo uvědomí, že tu má naservirované věci pomalu na zlatém podnose.
Jinak podobná věc se používá k vyndání misek držící pružinu ventilů u škodovky třeba stodvacitky.