Stroj jsem nenalezl. Bohužel tu není výběr vhodného adresáře odpovídající získání stroje.
Na tento stroj jsem byl upozorněn jednim kolegou.
Nejsem typ člověka který by začínal od píky. Z tohoto důvodu jsem ani neváhal nad koupi tohoto zapomenutého stroje zaparkovaného pod hromadami materiálu a bordela v až po strop plné garáži
Jako bonus jsou ke stroji platné doklady. Jsem třetím majitelem.
První majitel byl z Prahy a SPZ k tomu odpovídala.
Druhá už je Liberecká.
Rám povrchově rezatý jinak bez známek poškození a kutilských zásahů. Co se dalo jsem rozhýbal. Vozítko až na startovací lanko kompletní. Jeho absence naznačovala funkčnost dynamostartéru.
Pán co jsem stroj od něj koupil říkal že je problém z převodovkou. Prostě žádné překvapení u motoru s hydraulcky ovládanou spojkou. Z tohoto důvodu byl velorex v roce 1991 odstaven.
Po dopraveni do garáže nastalo vyjmutí srdce stroje a jeho následné rozebrání. To se neobešlo bez použití autogenu a vrtačky.
Blok odvezen k vypouzdření uložení vystupního ložiska.
Byl jsem nabádán zachovat stroj v nálezovém stavu jen ho přivést ke 100% funkčnosti. Ono to tak i po delší dobu bude jelikož nejsou na zásadnější opravy peníze.
| Co dál ? | |
| |
| Lámu si hlavu jestli zachovat stávající stav jen opravit motor a rozhýbat vše, aby fungovalo nebo celkově renovovat?
Ač se to nezdá tak plachty jsou origo Solnice a zelené.Posláno 20.05.2014 v 07:25 |
|
|
|
| Re: Co dál ? | |
| |
| Jelikož máš pár strojů na ježdění, tak by stálo za to poshánět původní plachty ( není to tak dlouho co jsem v chotusicích narazil na původní nepoužité zelené části-práh nebo dveře) a zachovat stroj s původním duchem. Posláno 20.05.2014 v 14:13 |
|
|
|
| Re: Co dál ? | |
| |
| No prave ze tech zelenejch moc neni taky si zahravám s tou myslenkou. Kazdopádě vše záleží na sponzorech jakou si zvolej barvu oblečku Posláno 20.05.2014 v 16:04 |
|
|
|
| Re: Co dál ? | |
| |
| Jak moc má sponzor na výběr v barvě oblečku, když to je původní patinová zelená? Posláno 20.05.2014 v 19:26 |
|
|
|
| Re: Co dál ? | |
| |
| ber to tak uvolni li se na to nejaka dotace tak hlavni slovo bude mit sponzor osobne je mi jedno co na nej nandam hlavne ze MĚ a tomu kdo bude platit plachtu se bude líbit a to je podstatné nemyslíš? Každopádně zásah do rámu nedovolím jako vždy u mejch strojů. Posláno 20.05.2014 v 20:29 |
|
|
|
| Re: Co dál ? | |
| |
| sorry, tak to je na mne už moc složitý :D.
Možná i proto, že můj sponzor dělá to, co chci já a prostě to sponzoruje.
Ale to je asi tím, že sponzorem su si já. Ale u Velorexu bych byl tak či tak nekompromisní ))Posláno 20.05.2014 v 23:25 |
|
|
|
| Re: Co dál ? | |
| |
| ono pokud pouziváš stroj ke každodennímu provozu tak některé věci je lepší nahradit něčím vhodnějším s ohledem na spolehlivost a dnešní provoz. Není přeci potřeba bejt po každé jízdě jako prase od nějaké opravy.
Další věc je otázka peněz.Posláno 21.05.2014 v 05:50 |
|
|
|
| Re: Co dál ? | |
| |
| ahoj tak tentokrát s tebou nesouhlasím. Na svém veloušovi mám vše dle původního, žádnou změnu ani vylepšení tam nemám. A jezdím bez problémů 10 let (pokud nepočítám dvě závady na motoru, který jsem ale v té době nedělal a závady začaly až měl nalítáno přes 40 tis. km.
Za 10 let jsem měl problémy jen s unašečem na zadním kole (ustřiženy nýtky), sem tam nějaký vyklepaný šroubek a ulomený přední kolo i když bylo jednodírový. Jinak jsem nikdy nic nespravoval na cestě.Posláno 21.05.2014 v 07:36 |
|
|
|
| Re: Co dál ? | |
| |
| A nestačej ti ke každodennímu používání ty dva stroje co jsi už upravil? Posláno 21.05.2014 v 09:14 |
|
|
|
| Re: Co dál ? | |
| |
| Pověz chlapče, které dva stroje jsem upravil tak ze bych narušil nejak samotnej stroj? myslím tim kde jsem svářel řezal vrtal přetvářel rám? Nebo kde bych to nevrátil do puvodního stavu? Posláno 21.05.2014 v 22:12 |
|
|
|
| Re: Co dál ? | |
| |
| Pověz Betone, z které části "A nestačej ti ke každodennímu používání ty dva stroje co jsi už upravil?" jsi usoudil, že myslím sváření. řezání a vrtání do rámu? Třeba tu přeříznutou volantovou tyč na kloub ze 120 bych asi neřešil... Posláno 22.05.2014 v 08:33 |
|
|
|
| Re: Co dál ? | |
| |
| dalo to hodne prace najit neco co by sai neslo behem chvile vratit zpet nastesti to neni nevratnej proces pro me chvile cca pul hodky.
Kazdopadne mi dnes na di bylo zdeleno ze ttam maji uz od prvopocatku uvedenou hnědou barvu. ono se mi moc nezdalo provedeni švů na te zelene plachtePosláno 22.05.2014 v 14:19 |
|
|
|
| Re: Co dál ? | |
| |
| |
|
|
| Re: Co dál ? | |
| |
| Kdepak. To byla první věc co mě napadla. Pak ještě zavařovačka nad zadním světlem, ale tam jsem si nebyl jist.
Souhlasím s Brťkou. Patiňáků se zelenou na plátně je hodně málo. Stálo by to za to ho udržet v tomto stavu. I za cenu třeba nové kapoty ze zelené na plátně.Posláno 23.05.2014 v 09:50 |
|
|
|
|
| Re: Co dál ? | |
| |
| Jak psal Brťka, změna barvy není problém.
Kdo by neznal a nestudoval, když se tu články objevovaly na zdi každý den.Posláno 23.05.2014 v 23:20 |
|
|
|
|
| Re: Co dál ? | |
| |
| Nejsem si zcela jist s tím přestřelením. Kdybych pořídil patinovou zelenou, tak zůstane zelená. Jenže ke mě se dostávájí stroje, které už dávno nemaj plachty.
Barvu na DI bych asi neřešil, protože to by někdo, kdo má na DI červenorůžovou, tvrdil že to je origo když to je na DI.Posláno 24.05.2014 v 14:58 |
|
|
|
| Re: Co dál ? | |
| |
| prestřelil .
jak jsem psal zelana byla druho vyroba nikoliv že by ze solnice odjizdel zelenej. nekdo je tam v prubehu zivota stroje daval-Jelikož když tak hodně lpis na originálnosti asi bych tam nedaval elektronicke zapalovani ci el starter z novodobe felicie když tam nikdy nebyl montovan natoz aby to bylo na 12 voltu. pokud to ovsem nebyla solnicka uprav dle vzoru pana KabrtaPosláno 24.05.2014 v 16:54 |
|
|
|
| Re: Co dál ? | |
| |
| Zcela bez emocí si dovolím zasáhnout do této rozpravy jedinou faktickou poznámkou: Zelená koženka se na potahy tříkolek v Solnici ve výrobě POUŽÍVALA!!! Sice svátečněji než béžová a hnědá, ale používala! Je to doloženo jednak výpověďmi vícero pamětníků výroby a druhak mnoha zdokumentovanými nálezovými stavy či pojízdnými patiňáky. Na dochovaných kusech lze najít mnoho společných znaků, např. jak je provedena montáž potahu (jeho uchycení či ruční šití apod.), což přesně potvrzuje práci solnické pošívárny. Z dochovaných archiválií či strojů je zelená použita už u krátkostřechých Os-karů a dále u modelů 16/250 a 16/350. Namátkou přikládám pár fotek z mého archivu. Posláno 24.05.2014 v 22:24 |
|
|
|
|
| Re: Co dál ? | |
| |
| Bylo to na zdi pořád.
Nejdříve jsi tu tvrdil toto "Ač se to nezdá tak plachty jsou origo Solnice a zelené."
No a s tím starterem jsi zapomenul dodat, že ho tam má sestra, která by s tím jinak nebyla samostatná. Ale Kdybych z toho sundal startér a Vape, tak je to hadrák téměř jak ze Solnice Posláno 25.05.2014 v 08:58 |
|
|
|
| Re: Co dál ? | |
| |
| |
|
|
| Re: Co dál ? | |
| |
| Můžeš to říct, ale tady to prostě tak je. Starter není že se jí líbí, ale v jejím případě nutnost. Svým způsobem invalidní úprava tohoto stroje.
Můžeš si ho klidně nechat přejet tankem, ale pak mi přišel tvůj dotaz "Co dál?" zbytečně napsaný...
Víš vůbec proč má můj Jindřich Vape? Tatík se o mě bál a řekl, že pokud to nebude pořádně svítít, tak v tom nebudu jezdit. Takže Vape bylo nejschůdnější řešení.
Taky mám radost z každého stroje který je zachráněn, ale doba se trochu posunula a Velorex je brán jako veterán a tak by bylo fajn se k němu tak chovat.
Chápu že stroje, které jsou pojízdné z doby kdy se to tak nebralo(komentář pepy suka), není úplně nutné předělávat do originálního stavu, ale je škoda originální stroj předělat.Posláno 25.05.2014 v 21:46 |
|
|
|
|
| Re: Co dál ? | |
| |
| |
|
|
| radost | |
| |
| |
|
|
| Re: Co dál ? | |
| |
| Pusťte prosím Betona z karantény a hlavně tu nezřiďte nějakou komisi co by určovala jakej Velorex může na silnici bo já bych do původního stavu dával těžko a nejen já a ani ti, kteří si myslí, že to dokázali pravdu nemají. Např. příznivci vojenské historie a wehrmachtu mají možnost chodit na jejich setkaní v původní uniformě která se dá stále pořídit nebo v přešité turecké poválečné uniformě šíté z původní látky pro wehrmacht a nebo v nově vyrobené z látky současné. Posláno 25.05.2014 v 13:24 |
|
|
|