Dobíjení velorex 250 a motocyklů JAWA či ČZ za pomocí elektronického relé - velorex 175 takové Mouto :-) - Beton - Velorexy.CZ - vše o tříkolkách Velorex
Už před časem jsem řešil dobíjení své první motorky Jawa 250. Bylo špatné relátko dokud se nesvítilo tak to dobíjelo ne moc dobře, ale dobíjelo. Jakmile se rozsvítila světla tak konec a baterie se vybila. Pokus seřídit relé se moc nedařil. Možnost předělat na jiný typ relé a to takove krabicové tu byla, ale nebylo to ono. Motorku jsem už dávno prodal. Dnes jsou jiné možnosti a elektronika jde stále vpřed. Nevyhnulo se to ani onomu relé co mě tehdá zlobilo. Na internetu jsem narazil na výrobce, který původní kotvičkové relé nahradil elektronickým. Předělat kotvičkové relé na elektonické zabere tak hodinu prace i s montáží a seřízenim předstihu.
Možná to někdo pohaní, že to není originál, ale většina to ocení jelikož sehnat relé, aby fungovalo jak má už dnes není tak jednoduché a při tom denním svícení co už mnoho států uvažuje dnes o tom, že není až takovej přínos jak pro řidiče tak pro životní prostředí je potřeba aby relé fungovalo.
Vyrábějí se dva druhy relátek kostra co je na ni plus (panelka) a kostra kde je minus (pérák)
Zařízeníčko do vašeho miláčka mužete objednat také u mě a také vám ho rád namonutuju a předvedu.
Původní jednokotvičkové relátko umím seřídit a opravit aby vám nadale dobře fungovalo
Lze mě pro radu kontaktovat na icq či mobilním telefonu a nebo pomocí emailu
narazil jsem v poradně na jawamanii http://www.jawamania.info/poradna/detail.aspx?questionid=15849&print=1 že lidi co mají motorku at je to jawa ci čezeta s ampérmetrem tak jim to nedobíjí a nahrazuji ho žárovičkou nebo ji tam pridávají místo neutrálu. Na to je ovšem malinká finta ke které není potřeba tahat nejaké dráty montovat žarovka prostě příjde na pár haléřů
Ja tu zarovku dal mezi 54 a 61 a nechal viset. Jako sideefekt je dourou zespoda videt ze sem nechal seplou spinacku. Jinak to jde vyresit i umistenim odporu cca 1ohm mezi tyhle dva kontakty.