Je to už delší dobu co jsem si pořídil spíše z nutnosti opravnou sadu, kterou se opravuje zavit v hlavě válců rozměru M14x1,25. jelikož se mi nechtelo kupovat hlavu od 300 korun vejš někde na burze. V dnešní době když člověk koukne na aukro či jiné obchodování na netu tak není problém aby se jedna hlava vyšplhala cenou nad 500 korun k tomu nějaké poštovné coz je děs. Kor když ma clověk hlavu doma sice se spatným zavitem ale má.
Napadlo mě si opravit závit sám na soustruhu jsem si udělal jakousi vložku s vnitřním zavitem jako je na svíčce a venkovnim tak aby to nějjak fungovalo a dalo se zajistit proti pootočeni a vyšroubování kolíčkem a taky tam držela. i když jsem se snažil tak se mi po čase a netrvalo to dlouho vložka co jsem si vyrobil vyšroubovala i se svickou. Tak že oprava na prd. Ani lepení nepomohlo bude to asi tim ze je tam teplo.
Kamarad co ma autoservis mi poradil firmu co takove veci prodava a ma na ne patent. Když patent tak i zaruku řekl jsem si :-). Jednu jsem navštívil pobočku kousek od Mladé Boleslavy a tam mi vše tak krasně popsali a vysvětlili že se to i standartně vlisovává do některých aut jako zpevnění zavitu v hlave co je z hliníku ale i z litiny. Pravda že opravná sada co obsahuje vše potřebné stala kotel ale rozhodl jsem se že si ji pořídím. V garáži šest hlav co meli chabrus zavit a tim padem k neupotrebení. Závit je po opravě uplně suprovej a mohu říct že se nebojím že si ho ztrhnu někde při čištění svíček při ceste už to že mám hlavy tak to opravené několik roku a stále jsou v pohodě mluví samo za sebe.
Nejedna se o takove to perko co se muze vmotat do prostoru pistu anebo vymotat ale plnohodnotnou vlozku
Po čase klesla cena jednoho takoveho udělatka co se sroubuje místo spatného zavitu z 700 na 500 v servisu, ale da se to opravit i za 250 kdyz clověk ví kam se obrátit :-). Tak pokud by někdo chtěl mužem se domluvit.na opravě tel 608981874
moc pěkné, párkrát jsem viděl to pérko, i nějakou vložku, co byla v hlavě a proti otočení zajištěna dvěma šroubky mezi vložkou a hlavou - vypadalo to jako půl závitu v hlavě a půl ve vložce, asi to fungovalo, ale tohle se mi líbí víc.
K tomu jen doplním, že lidi mají tendenci to hrozně utahovat a neuvědomují si, že na utažení hlavy stačí síla 15-20Nm, což je až překvapivě málo. Stejné hodnoty platí i u dotahování hlavy (20Nm) ale zase kdo má doma momenťák. Já osobně jsem ve svých začátcích 3x utrhnul šteft, táta už ze mě šílel, když mi ten šteft dělal po třetí . Zkrátka když se najde ten správnej grif, není třeba vložkovat
Nebudeš tomu věřit, ale dneska sem zjistil po výměně svíčky v hlavě své J. 350 že jsem ji předtím moc dotáhl a zničil závit. Jsem tutíž zájemce. Pokud to tedy ještě děláš a jaký je čas opravy?