V předchozím článku psaném jako recenze a upoutávka na „Cestu kolem světa“ s vozítkem velorex jsem popisoval samotnej stroj.
Málo kdy se zde člověk dozví dříve o chystané akci podobného rázu. Většinou je popisovaná jen proběhlá akce nebo akce, která už probíhá. Kdo chtěl senzaci, senzaci v tom článku našel a z nějakého důvodu usoudil, že pojedu já osobně aníž by tam byla o tom někde zmíňka . Kdo četl pozorněji dočetl se o chystané rok a půl dlouhé cestě v sedadle velorexu. Ono ani autoři článků v novinách nejsou aktéři popisovaných akcí. O tuto recenzi jsem byl požádán majitelem a jezdcem Pulay Sándorem.
Jelikož málo kdo ze čtenářů umí Maďarsky, aby se dočetl podrobnosti ze stránek http://velorexadventure.com/ z kterých budou následné informace o půběhu cesty čerpány pokud budou čtenáři chtít. Tím jsem zodpověděl onu otázku jestli pojedu já. Nežli popíšu cestu samotou vrátím se ke vzniku samotného stroje. Rám byl svařen v podstatě celej novej dle mustru jiného rámu. To jen pro ty, aby si nemysleli, že se nějak předělával původní rám. Ony slabostěnné trubky by nebyly až tak bezpečné pro tak silný motor co je ve velorexu použit.
Mustr
Na základě předchozí cestě, která byla před lety absolvována a to Napříč Afrikou Budapešť –Bamako se vybavil nově postavený stroj navijákem. Ten se v mnoha případech hodil, ale chyběl. Nový stroj už ho má.
Spoléhat na něčí pomoc uprostřed ničeho je trochu na dlouho.
Silnější motor, kterým se dá dosáhnout i vyšších rychlostí byl zvolen z důvodu dříve popsaných a také aby se projelo rychleji nekonečné pusty a prázdná místa. Ono stihnout za rok a půl urazit s původním motorem desetitisíce by nejspíš nebylo jen na rok a půl.
Trasa cesty, která má start v Budapešti na Náměstí hrdinů a bude pokračovat přes země a státy počínaje Maďarskem přes Rumunsko , Bulharsko,Turecko, Irán, Indii --- Austrálii, Nový Zéland--- Chile, Bolívie, Brazílie,Peru, Ecuador, Kolumbia, Venezuela, Panama, Costa Rica, Nicaragua, Honduras, Salvador, Guatemala, jižní státy Severní Ameriky--- Anglie, Francie, Německo, Rakousko a zpět do Maďarska
Trasa cesty
Dodatek pod čarou:
Upozornění pro všechny návštěvníky: Zvukové nahrávky jsou provozovány na serveru youtube.com se kterými nemá tento web velorexy.cz žádnou spojitost. Všechny nahrávky jsou hostovány na serveru třetí strany za které zodpovídá server třetí strany, který nahrávku fyzicky vlastní a zpřístupňuje široké veřejnosti.
Znám Betona dlouho mohu říct že asi nejdéle z vás všech . V podstatě mě oslovil když začínal s velorexy hledaje nějaké rady okolo nich.
Jak je tu už standardem číst jen pomalu komentáře pod články málo kdo si všiml, že je odpověd zde v tomto článku http://www.velorexy.cz/garaz/beton/bezejmeny/rekviem cituji:" Já rád pomůžu on zas rád jezdí po světě a tak se věci mají." Je to v podstatě klíčová odpověd na to jestli je Beton takovej dobrodruh. Není i když by k tomu v rámci zlepšování svého stroje předpoklady měl.
Málo kdo si asi uvědomil že Beton tu rozdává cené rady v dnešní době jen tak. I přes to že je tu posledni dobou za takového rivala stejně se odpovědí a rad z jeho strany dočkáte.
Možná tím že vložil tento velorex do své garaže napsal k němu článek vryl tuto akci lidem do paměti tak, že na ní nezapomenou za ten rok a půl co bude probíhat.
Je toho mnohem víc čím Beton dopomohl k tomu, aby se vůbec mohlo něci takového jako je ta cesta kolem světa konat, a to ne jen radou ale i vlastní pomocí. To z vás asi málo kdo může říct. V dnešní době si radši každej hraje na svém písečku a maximálně kope kolen sebe.
Vůbec se divím, že tu Beton ještě něco píše a že to všechno radši nesmaže a nenechá tu po sobě jen prázdné místo.
Tak tomu já se nedivím. Kdyby všecko smazal a nechal po sobě prázdný místo najednou by nebyl vyděn, ale on chce být vyděn a zvyditelnuje se kde může, pokud jsem si stačil všimnout. Normální člověk by rovnou napsal, že jede ten a ten Maďar, tam a tam, že mu to třeba potahoval do koženky a domluvili se, že napíše něco o tom, co se chystá. Beton ale článek udělá neurčitě a používá "se udělá" , "se vyráží" atd to není náhoda. Až když se ten Xpupy ozval z konkrétním dotazem tak po delším mlčení teda jde Beton s pravdou ven. Myslím, že nejen já jsem si o tom všem udělal vlastní názor.
No je pravda že vydět Betona není nikdy a nikdy jsem ho nevyděl. Ale je dobře vidět betona tady a také na srazech a právě si myslím, že je dobře že sem tyto články dává. Takže jen tak dál Betone a rád tě uvidím (nebo i uvydím i když to nevím jak se to dělá) tady i na srazech!!! Včetně všech tvých článků, ze kterých se dají vždy čerpat moudra! Radši si přečtu více článků, než něco zku*vím!
Tak a je to venku. Abych popravdě řekl, něco takového se šuškalo, že to nepojedeš ty, ale až teď je to potvrzené. Jen nechápu proč jsi to takle natahoval, proč jsi porstě nenapsal, ....stavím stroj maďarovi na cestu kolem světa. proč až teď jsi se pochlubil, že to nepojedeš ty sám. Spíš to vypadá tak, jako by jsi schválně chtěl, aby si všichni okolo mysleli, že to pojedeš.
Do určité míry je to i podraz na lidi co si mysleli tak jako já, že to pojedeš ty sám, a drželi ti pěsti a psali povzbuzující komentáře. A tys je v tom nechal pěkně vyčachtat...
Ten článek psaný stilem recenze měl bejt původne umístěn na první stránce jako upoutávka na tuto cestu. Z tohoto duvodu byl i tak psan. Jelikož zveřejnění by se nemuselo třeba uskutečnit tak jsem ho umístil do své garáže. Přepisovat se mi ho už nechtělo. Zasvěcení vědí kdo se strojem pojede už od začátku. Co se kde šuškalo to už jde mimo mě úplně. Ono na kažém šprochu pravdy trochu.
Nejsem si vědom nějakého podrazu. Že by mi někdo fandil z komentářů pod článkem vyčíst opravdu nešlo. Lídé co mi fandili těm to bylo vysvětleno buď formou telefonátu či emailem.Ti co se jen informovali ti se dozvěděli odpovědi v tomhle článku.
Zařekl jsem se vyjadřovat ke komentářům lidí aby nedošlo k něčemu co nechci.
já ti nevím, už se potkáváme dlouho a přemýšlel jsem, zda to nechat být či napsat, a tak promiň, ale mám pocit ,že tudy cesta nevede. To jsi v podstatě napálil i mne a předpokládej, že i další lidi, kteří do garáží jen tak chodí, ať již na čumendu, nebo za správou svých virtuálních "statků". Chápu taky, že je to zřejmě i druh revolty ... .ale padá to na běžné uživatele a teď si o tom budou dělat svůj názor a je to škoda vůči všem věcem, které v garáži také máš.
Pokud je něco v garáži, a není to článek, nýbrž stroj, tak je to myslím právoplatně považováno za vlastní. Jinak bych to dal jen do adresáře pod stroj, kde snad může být cokoliv. To jsi kolegovi z Maďarska přece mohl založit jeho jménem garáž, nebo jsi mohl dát do tiráže informaci, že to je přepis článku od konkrétní osoby a nemusel by jsi pak na něm nic měnit. Člověk přece nemusí být mylionář a mecenáš, aby takovou cestu podnil, pokud je dobrodruh, podnikavý a má schopnost sehnat sponzory. To pak nemusí být ani nikterak majetný.
Nebo chceš předjímat, abychom si mysleli, že někdo si dělá z druhých šprýmy, a to mimo apríl? Jardův, můj i jiný komentář myslím totiž pod článkem stál za to.... A pokud to mělo být pro lidi překvapení a ne blamáž, tak jsi mohl odkrývat vše na pokračování a mohli jsme se to dozvědět postupně. Víc asi nemám, co bych k tomu řekl, protože mne to celkem zarmoutilo, ne naštvalo, je mi po tom vlastně prd, ale toto náladě ani vztahům nepřidá.
Jardův, můj i jiný komentář myslím totiž pod článkem stál za to odpovědět na dotazy (nevím, proč tam místo toho byly tečky, asi zatuhl komp, jak datluju (( )
reknu to tedy uplne otevrene a nebude se vam to libit ´´´ze pojedu ja byl pouze vyplod vasi fantazié´´´ rad bych vedel z ceho jste usoudily ze pojedu ja?
Tentokrát plně souhlasím s Betonem. Nikde tu nebylo napsáno že pojede on!! a vzhledem k tomu, co se tu poslední dobou dělo k jeho osobě se ani nedivím, že Vás (nás) tak trochu "tahal za nos". Prostě každý si domyslel něco mezi řádky, co nikde napsáno nebylo a fámama v dnešní době člověk žije!!
Takže plná podpora Betonovi a můžeme být rádi že to sem dá dopředu a ne až za půl roku po expedici nebo nikdy!!