Polské TP které je zároveň jako naše České TP a OTP. Jméno stroje Verolex:-)
Sem davají razítka z eSTKá :-)
Přes to se sepsala kupní smlouva naložil se stroj a vyrazilo se vrátit stroj zpět na Českou půdu. S dobrým pocitem že jsem někomu dopomohl k vysněnému velorexu jsem ani nesledoval rozmlácené silnice. Do garáže jsem dorazil někdy v noci tentýž den.
Hned ráno jsem šel zjišťovat co a jak aby se velouš přihlásil jako dovoz ze státu EU. Samotnej postup mi byl jasnej. Dovést stroj co v nejuplnějším stavu na STK zaplatit poplatky a jit na DI pro čistopis zaplatit dovozovej poplatek a je to.
Velouše jsem osadil vším co bylo dodáno v krabici se strojem. Polská světla nahrazena originál českýma . Následovala zpětná úprava motorového prostoru a osazení motorem typu ČZ505 zakoupeného za pár koprun na burze i s křížovým přepínačem. Nějaký vyfuk a k němu i koleno se také poskládalo. Zapojilo pár drátů většinou i funkčně vyrazilo se na STK. Tam bylo následně zjištěno , že z dokladů použitelné jen vin a to ještě musela bejt přehlédnuta nula na začátku. Ta tam prostě nepatřila. Technik Na STK dovozu a následnému zapsání do registru vozidel v ČR nedával moc velikou naději. To dosti nalomilo člověka co se pro něj stroj dovezl . Začal upouštět od koupě se slovy, že si přál alespoň dvěstěpadesátku. V takovém to liknavém přístupu jsem začal tušit že mi stroj zůstane jelikož jsem měl stále jen já v něm uložené peníze. Nakonec to i tak dopadlo stroj mi zůstal,i přes to že se podařilo prolomit a opravit špatně zapsané vin a rok výroby stroje následné jeho schválení k provozu. K mé smůle při příchodu na DI vyčkání si fronty bylo slečnou co měla největší starost o své nechtíky zjištěno že stroj jehož vin jsem nahlásil a mel vyražené na rámu je mnoho let provozovám v České republice. Zlomen jsem odcházel z DI. Více méně jsem se smířil že mám stroj bez dokladů . Jediná šance provozování na pozemní komunikaci jsou veteránské značky a doklady. Nedalo mi to a obvolal známé a kamarády a hledal nějakou pomoc jak zjistit kdo provozuje doklady se stejným Vin jako má v té době už můj stroj velorex 16/175. Nakonec jsem dostal ověřenou informaci že nikdo nic takového v čechách neprovozuje a s nejvetší pravděpodobností se slečne nechtejic si zlomit nehtík uklikla v čísle. Posílen touto informací mnějě sic vzdušné nadějě vruce udeřil na stejný úřad a ejhle vin bylo na světě. Pak následovalo vystavění čistopisu zaplaceni poplatku. Ač se to vše táhlo přes měsíc a půl velorex je od 1.7.2011 oficiálně přijat do řad strojů do budoucna provozovanejch na české komunikaci.
Celkem kompletní stroj
'
'
puvodní el instalace označená hlinikovejma popiskama kabelů sem tam poupravená ale bude vyměněna
původní volant i tlačítko se třema paprsky
Dodatek pod čarou:
Upozornění pro všechny návštěvníky: Zvukové nahrávky jsou provozovány na serveru youtube.com se kterými nemá tento web velorexy.cz žádnou spojitost. Všechny nahrávky jsou hostovány na serveru třetí strany za které zodpovídá server třetí strany, který nahrávku fyzicky vlastní a zpřístupňuje široké veřejnosti.
Zdar,
tak to koukám, že se dějí věci..... mno každopádně díky za každý stroj, který se vrátí do republiky. Já mít peníze, tak bych se 175 nebál. Sice to asi není pro toho, kdo chce najezdit tisíce km ročně v nějakých expedicích, ale jinak bych se toho nebál a už kvůli tomu, že jich nebylo moc a pro každého okukujícího je to taky pěkná raritka . Do sbírky by se mi hodil, ale kreditu není (.
Jistě najde brzy také svého trvalého majitele a bude zrenovován do originálu. Já ujíždím na té rampičce pro vývozní kousky, kéžby byl Polák aspoń ve fázi vyvaření, už bych jej rval do původního stavu a kabátu......
majitele uz nasel a to mě. Zdárně se vyvaril ram a ted bude oprava pokracovat dál. Muj cíl je mít veloucha na praznin pojizdného a po STK. Jak pišeš je jich k vidění opravdu málo. Asi se většina vyvezla někam na rovinky. Nemuhu ale říct že by si s kopcen neporadila plně naložená. Celkově jízda ve velorexu je o kochání než o rychlé jízdě. a ve 175 člověk může v klidu i sledovat šneka utíkat