15/2/2019
čas poskočil, peněz jaxi nepřibývá, ale to známe všichni..... a tak i u dílů to jde pomalu, notabene že jejich ceny rostou......cíl pro rok 2019 je jasný, zafinancovat vyvaření kostry, bude to boj.
Když jsem loni na jaře zakoupil druhý z blatníků, netušil jsem, že každý bude doma jiný.... ale ještě na podzimní motortechně se podařilo zakoupit dva nové replikové korpusy blatníků ČZ a zároveň téměř ihned poté prodat ten rezivější z původně zamýšlených. Ale aby to nebylo tak jednoduché, tak téměř hned po nadšení z nových polotovarů zjistil, že sleva při koupi nebyla zadarmo... nebyly to "poslední" kusy, ale spíše první prototypy.... trochu na sebe oba dva radiusem nesedí a jediné štěstí může být, že jeden z nich je delší a když se správně zakrátí, bude to snad OK. I když, ony na sebe nesedí snad z žádné strany.... takže jak u velorexu je již typické, co kus, to originál, bude zřejmě platit i u mých blatníků......jen aby to nebylo příliš vidět...... Foto přikládám záhy.... PS: Kdyby ceny původních blatníků trápily, tak tyhle polotovary byly za cca 1900 za ks.... což je defacto méně, než jsem dal za ty staré k předělávání a tak či tak vzpěry se musí nechat vyrobit na míru nové.
- Do fotek k původnímu stavu patří i pedály.... stav? při dnešních možnostech jako vzor dobrý, takže spíše jako vzor.
- Do fotek z ND zase patří níže uvedené př. blatníky, bohužel oba dva nejsou stejné, jeden z ČZ T - ten správný, druhý, ČZ C /nepletu-li se opět....takže zpět do obchodu že.....nebo spíše inzerát s výměnou kus za kus. To samé platí o kontrolkách do palubovky.... každá zas trochu jiná, takže zpět no.....ale hlavně že nějaké jsou, tedy snad, nevím ani kde, doufám že v burzovním batohu....
-Do ND sem zatím asi vůbec nepřipsal dva páry rybin, které mám na výběr. Takže foto přiloženo
Jo.... a do ND, úplně jsem zapomněl, že jsem si nechal udělat pružiny do sedačky, když jsem je zadával Jardovi :)). ale na rozdíl od něj je nemám ani oháčkované, ani do čeho upnót, ale to přinde... foto příležitostně, ale až budou pérka v nejakym tom rámu sedačky, budu tu šetřit kilobajty na fotky ve webovém prostoru :)
-------------
12-9-2017
Když jsem zde níže téměř před rokem napsal, že Hanzelka odjíždí posloužit jako studijní materiál k renovaci kolegovy tříkolky do nedaleké Hané, tak jsem sám moc nevěřil. Ne, že se mu to podaří, ale že by mohl být k takovém účelům použitelné. A, ač tomu moc nevěřím dodnes, tak zdá se, že tomu tak aspoň z části je, takže bych se měl vážně zamyslet nad tím, co udělat pro to, aby se i Hanzelka změnil v něco, co bude ještě sloužit i jinak, než jen takto, k očumování zručných renovátorů :). Naděje umírá poslední! A to mě žene dál... :o)
16-4-2017 - aktualizace ND
Ještě teho chybí moc.............. hlavně téch bratru 130 táců na renovaci??. Snad k padesátinám, že by? No, závazek kruté, blíží se to..........
fotky přidám pozdějc
Po podzimní motortechně 2016 a nyní i jarní 2017, komplet přední blatníke, ČZ - k renovaci.... jeden slušné, druhé rezavé jak liška, ale nesvítí se...... na dnešní poměry za dobró cenu..... jinak ale masakr, takhle se dneska dělají love.......
zadní lampa (původně koupeny špatné, jednodílné, nyní už dvoudilná lampa jak má být a za dnes již lidových 200Kč
a ze starších:
motor 250 Pérák /od kolegy z Poštorné/, chybí zapalování, ramínko a vrtule
nádrž
páčka magura
úlovek 1 a 1/2 "alternativního" plastového předního blinkru :)
kontrolky do palubovky snad budou, uvidím (t.č. na Hané u kolegy) :))
materiál na novou palubovku (od tamtéž, struží se otvory)
tachometr k renovaci
zadní pochrómané dvódílné blatník pérák
kožanka
pružine do kyvek, repliky v úpravě chrom
12.10.2016 - Renovace začala - téměř po šesti letech nový příspěvek ..... ledy se hnuly ..... teda ne ledy, ale Hanzelka se hnul, zvednul kotvy a odfrčel si nekam na Hanó..... No, po pravdě, bude tam stát "modelem" a bude se renovovat..... teda, bude, a Hanzelka poslouží jako studijní materiál pro renovaci jiné třiapadesátky, která taky okusila, co je to zub času a ruce kutilovy......... A jako bonus, ... ale to příště :))).....
6.11.2010 nové foto ND + I. soupis ND, které již mám :)
motor (kdesi v Poštorné), chybí zapalování, ramínko a vrtule
nádrž
zadní lampa
úlovek 1 a 1/2 "alternativního" plastového předního blinkru :)
kontrolky do palubovky (t.č. na Hané u kolegy) :))
materiál na novou palubovku (tamtéž)
tachometr k renovaci
19.6.2010 přidány 3 nálezové fotky od Ladě Kostíka, když ještě stroj rostl v trávě a fotka palubovky
........ zde bude snad časem něco málo nálezových poznatků a fotek.
Hanzelku jsem pořídil na podzim 2002. Focení proběhlo pro větší kontrast na sněhu. postupně fotogalerii rozšířím.
Pokud bude sil a financí, chtěl bych ldo zimy 04 odstranit torzo keře černého bezu, který si v hadráčku směle rostl, ale už má "útrum".
Chtěl bych za pomocí odborníků rám narovnat, dovařit, opískovat, opatřit základovkou a nejspíš uložit.
Jak jsem si prohlížel tvoje fotky pozastavil jsem se u předních ramen. Na moji kostře jsem zjistil trochu jiné uložení toho hlavního čepu. Na straně matky je axiální ložisko a celé to řešení vypadá jako originálka. Nezdá se to jako nějaké pastění.
ahoj Šťíťo, já se přiznám, že jsem v tomto uplnej laik . Ale hoď fotky do garáže a uvidíš, co na to "odborníci" . Já jen vím, že mám už nějaké ty drobné odlišnosti, např. ruční brzdu uprostřed, nádrž vzadu vpravo či úchyty na zahrádku nad motorem, jeden kapalinový tlumič a barvu koženky .... /víc mne teď nenapadá/, ale víc tak nějak nevím a co jsem věděl, to jsem zapomně, já hlava děravá.
Tak jsem včera po návratu ze srazu v Blansku neodolal a zašel do stodoly omrknout odpočívající kostru. Až jsem se zastyděl, že jsem kmen keře v kostře nechal tolik let schnout.
Odklidil jsem dřevo, jež částečně zakrývalo opřenou kostru, otočil ji spodkem k sobě a za pomocí pilek a dlát jsem ukončil jejich "soužití".
Pak jsem promázl část šroubů a čepů, než mi došel speciální spray. Demontoval jsem úspěšně ruční páku, na níž jsem objevil zachovanou patinovou barvu ála železniční vagony. Tutéž jsem pak našel i na několika dalších místech na rámu.
- viz foto
Tak alespoň k něčemu to bylo doufám dobré, když jsem podráždil svoje chuťové buňky pohledem na krásně zrenovovaného předchůdce velorexu.