Edit 11-1-2021:
Info pro případné zájemce o soudkové pružiny do kyvek!!!!
Těm co mi o ně již psali a se kterými jsem nebyl teď v kontaktu, se ozvu, jak se věci mají. Pro ty případně nové platí následující řádky:
Uteklo několik let, ve kterých se tu a tam ozvalo pár lidí, jestli ještě bude možné nechat vyrobit soudkové pružiny na tříkolky Os-Kar.... Protože renovace takových strojů většinou trvá několik let a protože kusová výroba je ještě mnohem dražší, než malosériová, tak každý si "rád" počká..... v druhé půli bych rád opět nechal vyrobit pár těchto pružin... zájemci se mi mohou ozvat nejlépe na mail do 15. ledna 2021, abych to měl černé na bílém a na někoho nezapomněl :).
Varianty budou opět:
Přední pružiny o síle drátu 7mm , nebo 8mm, zadní pružiny o síle 8mm... pro všechny varianty platí možnost v surovém stavu, nebo chrom. Ceny každému sdělím jakmile budu znát přesný počet pružin k výrobě a nechám je nacenit u výrobce.
Edit 24.11.2016:
Dnes by mi měli přivezt objednane "soudky". Snad bude vše vpořádku a tak jediný problém bude má dočasná imobilita. Pokusím se to přebrat, nechat nabalit a poslat. Každému se ozvu . díky .
03-2016
- od ledna 2016 se zase sbírají zájemci o pár ks "soudečků" ..... no a po FFV 2016 se pomalu začíná řešit hromadnější objednávka per do sedaček na os-kary 53 - možná event. i na 54 . Takže kdo by měl zájem, napište, realizace by byla snad během letošního jara, u soudečků cca listopad-prosinec t.r. .
20-10-2015
ve výrobě jsou další pružiny pro, za rok a půl, nastřádané zájemce.... snad budou k dispozici v průběhu listopadu.
8-2-2014
Výroba z roku 2013 byla posunuta do začátku toho letošního.
Pružiny vyrobeny, expedice téměř připravena, cena téměř totožná, což je pozitivní! :).
7-4-2013
Na dotazy k ceně, mohu zatím jen odpovědět toliko, že se budu snažit, aby bylo co nejnižší. Při poslední dodělávce stál 1ks při určité objednávce, nepletu-li se, 400 a byla a snad bude opět možnost chromu, za cca 250/ks. Zájemce o chrom už nyní je, takže zase, bude-li se chromovat víc ks, snad bude cena nižší. Ale přesné ceny následně každému vážnému zájemci pošlu mailem, sms či zavolám, aby byla s cenou oboustranná shoda . Takže prosím jen vážné zájemce, a Nacenění bude záviset na počtu ks.
19-2-2013
Už je to zase nějaký čas, skoro 2 roky a ozvali se 2 zájemci o soudkové pružiny na Os-kary 53 - 54, popis viz níže. Takže opět nějakou chvilku budu čekat na případné další,už jsem to dal i do inzerce, než se poptá jejich dovýroba, odhaduji na dlouhou dobu zase a pokud to v dnešní nejisté době ještě vůbec půjde..........
Takže pokud někdo má o ně zájem, může se mi ještě stále ozvat na známé kontakty.
Velorexům zdar!
-----------------
14-10-11
Normálně bych to sem už nedával, ale přecejen je to silně kusová záležitost, takže do inzerce jsem vložil poslední výzvu pro případné zájemce o soudkové pružiny na os-kary 53,54.
V pondělí doobjednávám pár ks, nebudou ale skladem. Pro jistotu se mohou připomenout i ti, se kterými jsem už domluven, opakování neškodí. :)))
Více
informací k pružinám je níže....
------------------
23-6-2011
Do inzerce jsem vložil výzvu, registruji prozatím 3-4 zájemce o ještě pár ks soudků, takže další se ještě nějakou dobu mohou přidat. Rád bych požádal výrobce o dovýrobu někdy na přelomu léta-podzimu. Bude to asi již finální dovýroba, takže kdo tuší, že je bude potřebovat, ať neváhá. Z níže již psaného opakuji, že zadní soudky jsou z drátu prům. 8mm a přední dle originálu 7mm, možné jsou i z drátu 8mm. Chrom po dohodě by měl být také možný.
22-4-11
Za týden v Boskovicích budou předány poslední nepřevzaté kusy soudků. Protože se jeví, že ještě o pár kousků bude zájem a nechám je vyrobit, tak pokud by byl ještě nějaký zájemce, tak se v Boskovicích (či jinak) můžeme domluvit.
Proto sem raději v předstihu píši avizo.
6-4-2011
Dnes jsem obdržel poslední kusy, které ještě šly na povrchovou úpravu- chromování. Sice ještě nejsou předány, ale myslím, že lze konstatovat, že akce byla snad zdárně dokončena a úkol splněn. První dodávka proběhla již v březnu a dnes je snad už u majitelů k jejich spokojenosti.
31-1-2011
!!! Jedna důležitá věc ohledně možné změny tloušťky předních soudků !!!:
Ze tří stran vzešel dotaz, zda je možné přední soudky vyrobit z materiálu průměru 8mm místo z průměru 7mm. Dnes mi bylo sděleno, že možné to je, bez vážnějších finančních nákladů.
Pokusím se nyní všechny stávající zájemce obeslat e-mailem, zda toho chtějí využít. Odpověď potřebuji vědět obratem, protože jsem dohodnut s výrobcem, že jakmile tam určí termín výroby, resp. dodání, bude muset již být toto známo, tak aby nahlášené počty pouze rozdělili dle materiálu a mohla být výroba zahájena.
---------------------------------------------------------
27-1-2011
Vzorky by touto dobou již měly být v pérovně a čeká se na vyjádření, termíny výroby a dodání.
Konečné datum pro příjem objednávek -31.1.2011- prozatím platí. Další dopřesním, jakmile budu obeznámen.
---------------------------------------------------------
21-1-2011
Výroba přislíbena, v pondělí 24.1. odchází vzorky pružin do pérovny k jejich definitivnímu posouzení a naplánování výroby.
Termín přjímání objednávek do 31.1.2011 platí, poté bude nahlášen počet do výroby a ta následně zahájena. Dodání předběžně cca do 3-4 týdnů. Kdo by váhal, na 99% bohužel nebudou žádné skladové zásoby.
*****CHROMOVÁNÍ*****
Pro zájemce o variantu povrchové úpravy - chrom: hlaste se!
- byl jsem na to tázán, takže sonduji možnost povrchové úpravy, z pérovny zatím nabídka zinkování, chromování se prověřuje. Při větším zájmu se budu tázat případně i v jiných galvanovnách.
-------------------------------------------------------
15-1-2011
Netrpělivě se čeká na druhou cenovou nabídku z pérovny a přesné podmínky k výrobě. Již jsou k dispozici vzorové pružiny k výrobě.
Maximálně do 31-1-2011 zároveň přijímám objednávky na výrobu těchto atypických pružin. Každý objednatel se před výrobou dozví aktuální cenu (odhad rozpětí -500-600Kč za kus).
Přiložena aktuální fotografie vzorových pružin.
-----------------------------------------------------
4.11.2010
po konzultaci na výstavě v Brně na BVV vzešly hodnoty pro výrobu replik pružin:
přední pružina:
cca 23cm vysoká, nepravidelná,
průměr drátu 7mm
vnitřní průměr:
- horní chyt 24mm
- dolní chyt 34mm
16 závitů
nejširší vnější průměr cca 58mm
zadní pružina:
cca 21 cm vysoká, soudková
průměr drátu 8,5 mm
vnitřní průměr:
- horní chyt 24mm
- dolní chyt 24mm
14 závitů
nejširší vnější průměr cca 56mm
15.5.2010
Nedělní předpoledne jsem věnoval druhému pokusu o demontáž zadní pružiny. Stodola v naší větrné hůrce zároveň zaznamenala návštěvu kolegů z Kostelce na Hané a tak hlavně díky pomoci Jardy a zblízka vše sledující Helenky se po relativně krátké době podařilo zvolit správný způsob a vyvynout přiměřenou sílu a pružinu doslova vypáčit a vyklepat z horního čepu. Spodní pak ještě také chvíli vzdoroval, ale Jarda se jal točit pružinou a tak se podařilo pružinu vytočit.
Následně jsme ještě vytáhli vrak ze stodoly, kde si jej podrobně prohlédli.
Mj. jsme se opětovně pozastavili nad přídavným tlumičem v zadní kyvce, který nejen že je funkční, ale také byl umě přivařen. Pod horní matkou se skrývá i zelená barva , takže je otázka, mohl být původní součástí stroje? Za zmínku možná stojí ještě i fakt, že demontáž tlumiče je kvůli zavazejícímu blatníku možná jen po jeho demontáži, protože jinak šroub nelze vytáhnout.
Jinak suchá koroze pokračuje ve své práci a stroj času se dál tiše zakusuje do tohoto veterána. Bude mu pomoci?
Naměřené hodnoty:
přední pružina:
cca 19,5cm dlouhá, nepravidelná,
průměr korodovaného drátu cca 7mm
vnitřní průměr:
- horní chyt 24-25mm
- dolní chyt 34-35mm
13,75 závitu
nejširší vnitřní průměr cca 41mm
nejširší vnější průměr cca 55-56mm
zadní pružina:
cca 21 cm dlouhá, soudková
průměr korodovaného drátu cca 8mm
vnitřní průměr:
- horní chyt 25-26mm
- dolní chyt 23-24mm
15,75 závitu
nejširší vnitřní průměr cca 39mm
nejširší vnější průměr cca 54mm
14.5.2010
Dnešního dne začala preparace pružin z pření a zadni kyvky.
Po dlouhé době jsem zavítal do zaprášeného úkrytu, kde na čumáku spočívá torzo krátkostřecháče.
U přední kyvky byl lehký výběr, neboď pravá pružina pro jistotu na Os-karu vůbec nebyla, takže jsem se jal sudávat tu levou. Bohužel jsem se vypekl s neznalostí o velikosti matek kyvky, takže jsem musel absolvovat dvě kolečka pěškobusem do garáže a zpět, než-li jsem našel a uchopil ten správný klíč. Vnější zajišťovací i hlavní matka šly kupodivu povolit. Dřívější lehká konzervace se vyplatila. Pružina šla relativně lehce s pomocí kladiva a šroubováku sundat. Kyvka kupodivu ztuha chodí :).
U zadní kyvky nastaly trochu problémy, ze štaflí jsem začal nejprve demontáží přídavného tlumiče. Kupodivu je zdá se funkční a také matky byly svolné a ihned se podařilo odstranit spojení s kyvkou.
Horší je to se samotnými pružinami, to bude ještě tuhý boj, pružiny se brání. Teď jsou promazány kontaktní plochy s trubkou a musel jsem nakonec kostru sundat na sem, protože klepání vyšlo vniveč. Musí se na kyvku stoupnout. Nabouraná kostra brání většímu chodu vidlice a levá pružina pro změnu nejde sesadit, brání se zuby nehty. Pravá se zase vrací do původní polohy, takže pokračování bude zítra, pomocí páčidel. Pokud to nepůjde, budu muset zkusit kyvku demontovat, najdu-li způsob. matka kyvky je povolena, to je dobré.
Pokud se zadaří, budou se vyrábět repliky těchto pružin pro zájemce z řad strojů dříve narozených. :)
Komentáře k adresáři (1)
Soudkové pružiny pro "krátké střechy" a 19"kolé Oskary
Příprava výroby replik pružin stále pokračuje a doufám, že zkraje prázdnin zde bude možno ji závazně objednat. Zainteresovaní zájemci se mohou hlásit již nyní. Čím přesnější odhad výroby,tím přesnější může být "nástřel" ceny. Zatím se cena kusu pružiny jeví mezi 500-600Kč.
Zaznamenal jsem poznámku, že přední pružiny bývaly dost namáhané, a že by možná místo průměru 7mm šel použít drát 8mm. Ale otázkou je, nakolik budou zrenovované stroje aktivní na silnicích. Proto tedy uvítám názory, či jít cestou co nejvěrnější kopie, nebo cestou silnějšího materiálu. Zadní se jeví, viz výše, jako z 8mm drátu.
Opravu uvítám!