Po nehodě, kdy jsem díky vlastní blbosti šel přes střechu bylo nutné tuto vyrobit znovu. Kostra naštěstí nedošla žádného dalšího hnutí ani poškození, takže střecha v rozměrech od Honzy sedla dokonale na místo té původní. Velké díky patří Mílovi za ohnutí trubek, zapůjčení jeho garáže a vybavení, jeho čas, schopnosti a COčko.
Kolikrát stačí špatnej manévr a hadrák je na boku nebo se koulí. Někdy je to i osudné . Dopadl jsi ještě relativně dobře. Pár trubek a plachty to se vždy nějak opravý
Mas pravdu. Tady vznikla skoda defakto jen historicka. Na to, ze sem tam mel osmdesat je celkem zazrak, ze se hnula jen strecha, neprasklo sklo a skoncil sem jen s odrenym a posramocenym loktem a modrinou od baterky na stehne. Ale ten pocit byt metr a pul nad vozovkou hlavou dolu bych si uz pro priste odpustil Rada pro vsechny - ALESPON ZADNI KOLO SE VYPLATI MIT S NOVYM PLASTEM A NOVOU DUSI!!!
hele nevim to presne tusim trubky ve Ferone cca 1700 (ale bral sem i pro Milu) a cca 0,5MD na ohnuti trubek a 0,5MD na nasezeni a nabodovani. Ale s tim aby ta strecha sedela sme si hodne vyhrali jednu trubicku sme predelavali protoze nesedela o 3 mm :D Ale vysledek stoji za to!
Snad jen za děkuju ti to Míla neopravil? nebo snad Jo?
mám taky jednoho co mu budu dělat oblouky tak abych měl přehled. U prvního jsem cenu jen tak odhadl
Já bach to tak bral, že účel ty zohýbané trubky splnily a ochranily pilota od většího zranění a stroj od většího poničení. S klidem bych je hodil do šrotu. Příště si dával bacha na sjetou zadni pneumatiku.
no já to beru podle sebe. když jsem renovoval Rudolfa, tak jsem z naprosté neznalosti ani okem nemrkl na střechu a upřímně, nikdo si toho nevšiml. nějaké ty návarky apod jsem přehlížel. Ale ta střecha letěla na jednu stranu, což bylo z větší dálky a pohledu zezadu patrné. asi došlo taky k nějakému koulení. Zapříčinilo to následně to, že nechtěla sednout nově ušitá střecha. Čalouník byl nucen střechu trochu rovnat, jak, to nevím. ale myslím, že různé rozpěrky a zapření si s lecčíms poradí. Při tomto procesu trubka na pravé straně nad dveřmi sice praskla, ale to se zavařilo. Když vemu cenu trubek, benzín, práci někoho zručného, drahý plyn, trochu elekřiny, nátěrové hmoty atd.... tak pokud by vyrovnání bylo možné, tak bych se o ně asi trochu znažil, pokud by ohnutí bylo jen lehké, bez následných prasklin či lomů.... nějaká ta menší prohlubeň se v davu ztratí. Ale zase ne za cenu menší pevnosti .
Jo guma je základ, i když to nemusí být vše. Rozhodně ale hodně eliminuje.
Ono to možná na fotkách není dobře vidět, začnu od třetí fotky oblouk nad dveřmi řidiče je v přední části probroušený téměř skrz, na první fotce je vidět že třetí nejdelší oblouk je hozený na stranu o cca 8 cm, na pravo ve směru jízdy je téměř kolmý úhel a nalevo je hodně rozpláclý, stejně tak na druhé fotce je vidět že zadní dva oblouky jsou pokřivené i v kolmém směru. V podstatě nebylo čeho se chytit protože všechny oblouky byly hnuté ve dvou směrech: doprava-doleva a dopředu-dozadu.
A než to celé rovnat a roztahovat, nahřívat PB, část svárů stejně praskne takže svařovat bylo jednodušší a časově stejně náročné vše udělat nové.
Trvalo to cca 4 hodiny vše podle šablon naohýbat a vytvarovat a cca 4 hodiny napasovat a svařit.
Střecha je přibližně 6,5 m trubek, k ohýbání potřebuju nechat delší konce takže celková spotřeba byla 8 m trubek 18x1,5 mm v ceně 75 Kč za metr = 600 Kč.