Tak a rozběhla se pomalu renovace této milé mašinky. Původně jsem se chtěl pustit do stadióna, ale Helča mě ukecala ať se pustím do tohodle:-) První okamžiky byly takové, že se mi do tohodle motocyklu moc nechtělo, měl v celku krásnou patinu, ale doklady na ni sehnat je až nemožné, a protože jsem na silnici s ní vyjet chtěl, nezbylo nic jiného. V současné době Helenka plánuje řidický průkaz, takže zetka bude sloužit spíše jí:-)
Nejdřív bylo zapotřebí nafotit hromadu fotek, aby pak bylo podle čeho skládat dohromady. Potom přišla na řadu poslední projížďka, a z ní cesta rovnou na dvůr, kde za hodinu a půl zbyla jen holá kostra.
Sice jsem chtěl původně něco ušetřit za chromy, a nahradit je něčím jiným ,ale nechtěl jsem kazit původní hodnoty, takže nakonec vše půjde tak, jak to tehdá bylo- a tohle byla chromová verze. o to víc mě překvapilo, když po "rýpnutí" do ráfků se na mě místo chromů zasmály černé linkované kola- což pro tento motocykl (chromová verze) nebylo standartní. Také černé výfuky by měly být chromové, ale opět se na nich zuby nehty drží původní černá. Tachometr...nestandartní. je podbný klasickému ale není to on. Možná se to bude ve finále zdát jako splácanina, ale co když tahle chromová verze s lidovými doplňky skutečně mohla opustit v roce 1950 brány České Zbrojovky, národního podniku ve Strakonicích? Kdo ví takhle to na motcyklu bylo a tak to bude.
V šoučasné době mám kompletně opískováno, vše v základu, něco už ve stříkacím tmelu, a něco se chytá zítra na plnič:-)
Podařilo se mi sehnat od potenciálního tchána původní gumové sedlo, na burze pak původní nejeté barumky super sporty, a i tandem, který tam bude spíše jen parádou.
Něco z málo pokračování, kostra už má vše, jak je na fotkách:-)
Další aktuání fotky budou časem, až se to zase pohne kupředu.
Přes vánoce nebyly pohádky, ale dílna. Nyní je to ve stavu, že se čeká na nalinkování nádrže a kol a můžou se tyto poslední komponenty namontovat.
29.12.2011 Tři dny před Novým rokem konečně hotovo. Dolinkovaly se ráfky a nádrž, nasadily super sporty. Na závěr ještě na nádrži vybarvit znaky, a vše smontovat. Jako třešnička na dortu bylo namontování kohoutku nádrže:-)
Co poslední ještě zbývá je seřídit karburátor, zapalování, dolít olej do převodovky, olej do benzínu a benzín do nádrže:)
Počkáme až roztaje sníh, vykouknou první jarní parsky sluníčka, a zkusíme tuhle babičku protáhnout.
PODĚKOVÁNÍ:
Všem těm, kdo nám pomohli postavit tento stroj na kola, moc děkujem, pokud můžu někoho jmenovitě, tak za sehnanou barvu, plnič, špric, patří poděkování Davidovi Morávkovi
Část lakýrnických prací, linkování a pomoc při montáži patří zvláštní, velké poděkování Helčinýmu tátovi Jaromíru Grulichovi.
Blahopřeji k dalšímu krásnému kousku ve tvé sbírce .Zároveň ti přeji sice hodně opožděně krásné vánoce a veselí Nový rok 2012 a hodně kilometrů s tvými stroji bez nehod Jiří
Jardo a Helenko,
moc se Vám to povedlo, jste velmi šikovní a je vidět jakou máte radost z vykonaného díla. Vždyť jste oželili i ty vánoční pohádky.
Palda
Tak to se přiznám bez mučení, kdybych měl takový, neshnilý, jen rezavý patiňák, jen bych jej zakonzervoval a jezdil ve stavu dochovaném, v jakém je, i když chápu, že mazat si pak o nádrž a další svoje oblečení....
To já taky, ale bohužel bys právě že nejezdil, doklady prostě nejsou. šance že bych na ni sehnal doklady, je taková, že ty seženeš doklady na tvou krátkou střechu ALe musím říct, že barva původní není, byla přestříkávaná v minulosti, a velká vůle ve přědní vidlici, a taky zvonění v motoru. Hold, pokud s tím chci na silnici, musí to vypdat nově...
Bohužel, stodolovky nemají nejmenčí šanci uspět. Možná jen velmi perfektní původní stav ano, ale takhle ne. Jinak se někdy teda s Helčou stavím na mašinách Zvuk to má opravdu hezký
takovouto stodolovku bez problému dostaneš na veteránský doklady. Bohužel ne na jižní moravě. Mám v podobném stavu Manetea 90, bez problémů na veteránských dokladech, ale testace byla dělaná na vysočině, doklady samozřejmě jižní morava. Podrobně to tu nebudu rozepisovat, ale vím proč tydy ne a jinde ano.
No jo no, to jsou ty věci, co já nevím, a i kdybych věděl, pořád nemám na to povahu jít někam a žádat veteránské doklady na zetku v jakém jsem ji mělstavu. I mě se ta patina líbila a jak, ale co nadělám, zpět už to nejde. Když ale přivoním k výfukům, stále cítím jak voněla ta staroba...
Jak se ale ukázalo, po rozležení jsem si všiml, že bylo praské držení předních vidlic u hlavy, a moc tomu nechybělo, takže jsme docela i rád, že díky tomuto jsem na to přišel, nevím nevím co by se mohlo stát za provozu.
Teď už ale nic, jen doufat že to zdárně složím a bude to vypadat...
Ahoj,
taky na tokoukám, co to s takto pěkně dochovaným strojem děláš.
U nás jsme byly s Tatrou a neprošla jen proto, že měla prasklé sklo ve dvěřích a totálně příšerná zadní světla.
Někreří testéři si asi myslí že vše musí být podle jejich scestných představ a přitom pokud je to původní a zachovalé tak to má dalako větší hodnotu, když už ne finanční tak aspoň historickou.
No nic doufám, že jsi ještě nenaděla velké škoda a co nejdříve to zase slož do původna