Vlastnit přívěsný vozík ČZ, vyráběný pouze v roce 1950, bylo mým snem. Když ale nemohl Mohamed k hoře, musela hora k Mohamedovi...
Málo kdo už dnes ví, že se před PAVikem, Motexem a dalšími výrobky socialistického plánování se připojovaly ve Strakonicích za motocykly vozíky o celkové hmotnosti 150kg!
V době, kdy Jawa chrlila ve velkém svoje Péráky, se v pobočném závodě strakonické ČZ, v Blatné, vyráběly přívěsné dvoukolové vozíky s bržděnýma! kolečkama. Jedinou vadou na kráse je fakt, že se vyráběly, jen a pouze, během roku 1950 a celková produkce nebyla větší než asi 300 kusů. Doposud vím o dochovaných jen 10ti kusech. Proto sehnat originál je v dnešní době prakticky nemožné. Shodou šťastných okolností se mi ale podařilo jeden originál půjčit od kamaráda, který k němu přišel, jak slepý k houslím...
...Na počátku byla hromada trubek a velké nadšení... |