Tento unikatni kousek upraveny původně na invalidní vozík jsem začal společně s kamarády dávat k obrazu našemu do homady v roce 2004. Rám se důkladně vyvařil to měl na starosti Tomaš (Turbohadrák) .Ten ovládá bravůrně autogen. Prostory poskytl Honza (Čavojnik). A já Martin (Beton) se těšil z toho jak se dílo daří. Jelikož jsme se na tom podíleli všchni tři tak jsme se dohodli na to, že si to nedáme ani jeden do své garáže a vytvoříme samostatnou garáž. Ona by byla škoda to na webu určeném velorexum nemít.
Jasně , že pojede to je na tu ty. Beton se už rozhodl, že pojede ,protože se mu tam móóc líbí, no a my se teprve musíme rozhodnout podle času, však to znáš něco do toho vleze a je po legraci. Nemusíš mít ,ale strach Longrex tam bude i kdyby tam měl jet sám. On už je prostě takoví.
Turbohadrak.
musím uznat, že stroj je to opravdu , ale dokud neuvidím nějaké předrenovační fotky a kopii TPse zapsanou úpravou, tak opravdu neuvěřím. Řekl bych, že v době pokročilé solnické výroby nebyl problém s dokumentací...a tudíš si myslím, ýe takovouto úpravu by si nejenom vyfotili, ale také řádně popsali...Řekl bych,že se tak maximálně jedná o nějakou domácí výrobu. Nechápu ale, i vzhledem k velmi špatnému předrenovačnímu stavu, proč se současný renovátor nepokusil takovýto vzácný kus uchovat v podobě nálezové.(tvar dveří....jak popisuje).Myslím že jeho šikovnost by na to bohatě stačila.
Fotky budou všecho bude jen dej čas. Přizpůsobilo se to k tomu co jsme meli doma dily a jak se nám to libilo a bylo to funkcní . Na co mít doma schnilého haráka jen proto aby se mohlo říct že mám originál a původní. Taky se přihlíželo na to aby se to dobre šilo a rychle. Nechat si neco šít na zakázku je drahé. a když nevíš co tam jak přesně bylo tak se vždy najde nejakej šťoura a řekne že ma o tom či onom nějakou pochybu. Třeba trubka o průměru 30mm za řidičovím spolujezdcem, která má známky poškození tak ta měla za úkol zmást lidi a ty taky zmátla že je z ní odřízlej rám okna. Ovšem není tomu tak je to topenářská roura. Ono před dvouma týdny to byl ještě rám s motorem na kolech. Peněz na to moc nebylo a času ještě méně. Velouš se z mého pohledu povedl at si říká kdo chce co chce . Invalidní vozejk stejně nikdo z nás zrovna po ruce neměl tak proč to zachovávat.
nic ve zlém, ale opravdu nemohu souhlasit. Na to jaký si borec, přece nepotřebuješ nikoho zmást. Viděl jsem to a ta trubka je opravdu z čelního okna a chápu, že při renovaci bylo vhodné jí použít, tak proč matení. Mluvíš o penězích, ale už teď to jistě stálo mnoho ale pokuset se to dodělat tak, jak to bylo by o mnoho nestálo. Mě osobně by vůbec nevadilo, kdyby to prostě někdo vyrobil jako svůj nápad, použil dvě zničené kostry, zachránil je tak a mohl se chlubit. Nic proti tomu, je to fakt skvělé a lákavé, ale pokud to mělo vypadat původně jinak a bylo to opravdu oficiální, pak nemohu konstatovat jinak, než že je škoda, kam jste to dotahli. Alespoň to připodobnit tomu, jak to vypadalo by bylo lepší.
http://www.velorexy.cz/garaz/longrex/longrex/zacatek-v-roce-2004 tady je vidět že ta trubka je jak jsem psal, ale vyvracet ti to nebudu . Máš svou hlavu a věř si čemu chces. Kdyby jsi se nezaměřil na kravoviny (kde nechal tesař díru) a pořádně si prohlédl rám na fotkach tak zjistiš že trubka z jineho veloucha použit ani nešla a hlavně nebyla z ceho a potřeba
Moc děkuji Martinovi za nahlédnutí do TP tohoto stroje. Teď již je nezvratně jasné, že TP patří k upravenému stroji(schváleno v Solnici 1971) pro invalidní vozík,
avšak původní podoba zůstává nadále velmi nejasná. Kdo by mohl tedy pomoc s odhalením, nechť pomůže nám všem.
Děkuji
Tak jak koukám, máte každý svůj názor, toho si cením a rád bych také něco řekl.
Každý z vás si upraví hadráka, (Velorexe, pro rejpali) jak uzná za vhodné, ale.
Ale, Co znamená – ALE -já si myslím, že o tom nikdo nemá ani páru včetně mě a to už jsem postavil hodně strojů, všech možných úprav a doplňků. Každý kus byl vesměs originál nikdo nedokáže postavit to co kdysi ten kousek byl, ani kdyby se postavil na hlavu. Tak proč stavět to co už stejně nikdo nedá dohromady, protože už na to nic nesežene, hlavně na tak unikátní kousek. Po nálezu byl tak ve zbědovaném stavu, že se nedalo skoro uvažovat se to dá dohromady natož že se to uvede do originálu. Proto jsme se rozhodli, že se to malinko pozmění a vylepší a uděláme to do čtyřsedadlové podoby. Myslím si, že se nám to povedlo i přes veškeré komplikace, které to přineslo a hlavně se to teď dá využít daleko lépe než tenkrát proč to bylo vytvořeno. Ta trubka, která vás tak trápí není opravdu použita z jiného hadráka, ale z topenářské trubky která měla bohužel skrytou vadu materiálu o které jsme se dozvěděli bohužel až po písku a laku (komaxit), takže se už nic nedalo dělat, samotného mě to štve, prostě to stálo hromadu prachů a nikdo už neměl to aby se to předělalo. Vysvětlení je prosté, komaxit se pískováním špatně odstraňuje a to si nikdo jen tak nemůže dovolit, tak se to tam prostě nechalo. (Prostě je to škoda, ale už se stím nedá nic dělat, ale pokud se najde sponzor kterému to vadí a chce to zasponzorovat tak já to mile rád, teda tu trubku vyměním). Samozřejmě, ty sedačky asi pravda vypadali trochu jinak, ale tyhle jsou daleko pohodlnější a nakonec nikdo už neví jak vypadal originál a je tam dalších plno změn co se tyká naší bezpečnosti v dnešním silničním provozu, ale protože neexistuje zřejmě žádný dokument ani plánek jak to asi vypadalo, zvolili jsme tuto variantu. Nakonec kdo mě to sežene ten plánek nebo dokument ta já to teda předělán do úplného originálu i kdyby se měl zadlužit do konce života. Tak a teď se snažte vy rejpálci a pánové chytrý (omlouvám se), a zkuste mě přesvědčit že jste lepší než já(a to se nepokládám za žádného odborníka) a že Vy uděláte úplný originál a já vám na tom něco nenajdu, pak já opravdu bez jakýkoliv vytáček uznám, že jste odborníci na slovo vzatí a uznáme naši neodpustitelnou chybu, za zdevastováni jednoho hadráka i když jedinečného a asi už jediného na této zemi. Zkuste mě o tom přesvědčit, že vy máte pravdu a mé my.
Pozdravem Turbohadrák
Ahoj,
již v prvním komentáři jsem uvedl, že hadrák je opravdu a tím jsem myslel ne jenom dlouhý, ale také skvělý. Pochválil jsem práci a provedení a sám jsem rád, že jezdí něco takového. Proti neoriginálním úpravám téměř nic nemám zvlášť, když, nevím teď jak to nazvat, je zachována podoba, tvar, funkčnost. Veškeré bezpečnostní a funkční úpravy chápu. Ale také jsem napsal, že pokusit se držet se nálezového stavu by bylo pro mě přijatelnější a možná by to nevyšlo dráž. A kdyby jste použili třeba dvě již téměř nezachranitelné kostry, tak už asi nebudu mít žádné takové komentáře. Asi chápu, že držet nálezový stav by stejně vedlo k narážkám sposty lidí, že tohle a tamto bylo určitě jinak..., ale to by nikdo z nich asi neprokázal.
To vše je jen můj názor a mě v tuto chvíli jen moc zajímá vše okolo tohoto typu stroje, co se historie týče. Moc rád bych se něco dověděl od pamětníků, o původu....
Jsou mezi náma lidi, kteří dokáží zjistit opravdu mnoho.
Prosím tímto tebe a vaší renovátorskou long-skupinu o poskytnutí předrenovačních fotografií, kopii TP....Opravdu Vás nechci obviňovat, ale chci vědět a znát.
Děkuji a zdravím. Luděk.
Kdyby by mě někdo řekl, že sehnal dva rámy a udělal z nich jeden, tak bych ho asi zaškrtil.
Jenomže jestli ho takhle našel, tak je to vždycky dilema, jestli vrátit do orginálu nebo ponechat co nejvíce ve stavu nálezu. Přece jenom dobové úpravy mají taky velkou hodnotu. Já bych svého Velorexa třeba taky neuváděl do úplně originálního stavu, i když moc práce by s tím asi nebylo, a to proto, že celou dobu, co ho znám prostě vypadal neoriginálně. Jenom nové dodělávky jsou vymyšlené pokud možno tak, aby byly vratné.
To že se u dlouhého Velorexu předělaly dveře na původní Velorexí, to chápu, přece jenom, kabátek je pak levnější. Co se týká sedačky ... mě by spíš zajímalo, jaká tam byla původně, protože Velorexí asi těžko ...
Lidičky, asi se hádáte ouplně zbytečně - stroj už je takovej jakej je a jako každá zvláštnost bude mít dva tábory super příznivce a super odpůrce. Já sám si nejsem sebou jist kam se zařadit. Betona mám rád - vážím si jeho vývojářských prací i článků které zde postupně jsou zveřejňovány jako" Betonova rukověť". ALE.....
Pokud se nejedná od party kolem Betona o prvotřídní prvomájový žertík(asi ne vyděl jsem velkej technyčák) tak zastávám názor, že tak jak je ten velouš udělanej je velkým omylem. Proč omyl? Je to totiž naprosto jedinečný kus - zřejmě úplně jedíný, tedy unikát. A dát ho spátky do originálu (pokud možno), je snad povinosti velorexáře srdcaře...
Bohužel vše je jinak: sedačky ,přístrojovka,obleček......atd.
To je ovšem můj názor, ale já ho neoběvil - tudíž ho nevlastním a tak mohu jen v duchu závidět a snít jak bych ho renovoval já kdyby.....
Takže to betonovi nezazlívám je to jen a jen jeho věc a myslím si o tom své...
BLESK
Ahoj všichni. My se ale nehádáme. Já osobně mám naprosto stejný názor jako ty. Čili jaké dva tábory z komentářů o kterých píše Vlasta. Zatím jsme se tu vyjádřili jenom my dva se stejným názorem a majitel.S toho usuzovat že se hádáme...přece moc nejde. Právě proto, že je Beton skvělej co pro naší společnost dělá, mě takovýto výsledek práce moc netěší. Techničák jsem bohužel ještě neviděl a to už mi ho Martin týden posílá.
Kdo má z mých komentářů špatný pocit, omlovám se, ale mě ze všeho nejvíc zajímá, jak tato obrovská vzácnost vypadala. A dle všeho, dost jinak a to mě opravdu mrzí.
Děkuji za pochopení.
no ono je to vždy těžké, ale já bych také vyjádřil přání, postavit tento unikát co nejvíce podobný tomu, jak vypadal původně.
Vlastním, jak někteří ví, OSKAR 53 z r. 54, krátká střecha na 19. kolech. Moc ji také není a ještě méně jich jezdí. Jestli vůbec nějakej, na srazech jsem jej nezahlédl. Mám touhu začít a provést kompletní renovaci bouraného vraku, ale tak, abych jej připodobnil tomu, jak vypadal po vyjetí z továrny. Musím poshánět naprosto veškeré díly a nebude to dnes již laciná záležitost. Největší problém bude asi koženka, kterou zřejmě zvolím nakonec jinou, než bych měl, ale je to jen koženka, ta se dá přešít. Až na ni bych chtěl stroj zachovat tak, aby co nejvíce byl v původním vzhledu, s původním vybavení. Tyto stroje si to již zaslouží, včetně této limuzíny. Prostě každopádně si myslím, že takto by měl postupovat každý majitel rarity a raději nespěchat, než provést třeba nevratné změny, kterých by mohl později, změní-li názor, "litovat". Chápu ale taky touhu, s jakou se museli potýkat, než tento "dlouhán" rozduněl cesty.
Moc děkuji Martinovi za nahlédnutí do TP tohoto stroje. Teď již je nezvratně jasné, že TP patří k upravenému stroji(schváleno v Solnici 1971) pro invalidní vozík,
avšak původní podoba zůstává nadále velmi nejasná. Kdo by mohl tedy pomoc s odhalením, nechť pomůže nám všem.
Děkuji
na Lipnici pravdepodobně nepojedu budu možna na dovolené u moře. Jstli kluci jo tak budou muset nocovat na namesti . to že by se tam nestočili o to strach nemám, ale longrex má menší světlost.