Tak jsem si po mém "děcku" Velorex pořídil "milenku" Royal Enfield Bullet 500 a to dokonce s požehnáním mé manželky (půjčila na ni love). Royalku jsem chtěl už roky a tahle indická kráska se mi líbila už na základce, kde jsem ji okukoval v katalogu motorek z roku 1990. No a za 20 let poté, ji mám v garáži. Původně jsem měl v merku Hondu CB 500T z let 1975-1979 ale pokud byla nějaká k prodeji, vždy měla nějaké ALE a jelikož začli v Royalce montovat monobloky motory a vstřikování a podobné novodobé euronormo sračky, tak druhá volba byla jednoznačná – koupit dokud se dá sehnat ještě původní karbec model za slušnou cenu. Karbec, 4 kvalty, startér páka, bubny. Prostě stroj jako malovaný z pohádky Dědeček motocykl. Nelituju těch peněz co jsem za ni dal. Na moje kostelové ježdění skvělá, vystačím si s 60 km/hod, ideální na okrsky a kochání se krajinou. Motor přede jako starý kocour. Jen to přehozené řazení s brzdou bylo trochu nezvyk. První jízdu, kterou jsem absolvoval na evidenčku jsem si celou cestu v hlavě opakoval, brzda v levo, brzda v levo, brzda v levo, bohužel to ale nějak nepomáhalo. Je to jako by si pravák utíral prdel levou rukou ale časem si člověk zvykne. Ještě že to má plyn a přední brzu na správné straně. Startování je ze začátku taky trochu alchymie ale chce to jen správný gryf a už to chytá na první šup. Řazení, to je katogorie sama pro sebe. Nejen je že obrácené na pravé straně ale jako bonus jednička je nahoře a zbytek je rychlostí dole. Hodně chybí kontrolka neutrálu. Ze začátku třefit neutrál, to byl občas boj. V manuálu jsem se pak dočetl o "zázračné neutrál páčce" nad řadičkou, díky ní jde neutrál kopnout ze všech rychlostí 2-4 a světe div se, ono to funguje. Vibrace od motoru, to nemá cenu ani popisovat, brní z toho celý člověk, kdo zažil, ví. Motorka proto zcela nevhodná pro dámy, po dvou kilometrech by se z těch vibrací asi udělala :-). A to by mě vážně nasralo. Proto tam asi původní majitel nechal namontovat jednosedlo aby svou drahou polovičku nemusel vozit, pak by chtěla vozit furt. I to zpracování je na celkem slušné úrovni, měl jsem obavy, že to bude jako můj minibike z Číny ale kluci indičtí umí překvapit.
Ať už na dvou nebo na třech, prostě ať se kouří od výfuků(u)! |