Byl jsem líný fotit - a nakonec jsem tam nejel kvůli focení - tak jen pár údajů a poznatků, spíš pro vlastní evidenci.
Cesta tam a zpět 2 x cca 285 km. Vždy cca 7 hodin. Tam z Olomouce přes Boskovice, Nové Město, Žďár, Humpolec, Pelhřimov a Benešov do Bukovan. Jel jsem víceméně intuitivně. Trasa hezká leč kopcovitá. Zpátky mi poradili plumlováci jet na Kutnou Horu, Čáslav a Vysoké Mýto na Mohelnici. To se jelo lépe, téměř pořád na čtyřku po kvalitních cestách téměř naplno.
Počasí deštivé, ale jak to jen trochu šlo, jel jsem se staženou střechou, protože střecha funguje jako membrána bubnu a uvnitř je hluk jak v letadle z 2. světové. A ven je se střechou vidět mizerně. Nakonec kožená bunda, rukavice a kukla jsou základní součástí výstroje.
Technika: čekal jsem, co upadne či přestane fungovat, a ono nic! V nejprudších deštích střechou trochu kapalo a taky mezi rámem a střechou, ale to je prý normální. Jel jak z praku, taky díky chladnému počasí, a chytal celou cestu na drc na volnoběh. Párkrát jsem dotáhl matku levého výfukového kolena, protože si sedala na nové těsnění po svaření upadlého pertlu, co mi opravil ještě před odjezdem Jarda Vinkler. Během cesty si pěkně sedla a už drží. Jednou jsem dotáhl šrouby svislých čepů.
Po rovinách jsem valil cca 65 -75, nejvíc 80. Svíčka je "cihlově" okrová.
Po návratu zjišťuji, že mu dlouhá cesta prospěla, líp chytá zastudena a rychleji mizí "propady plynu" po vyjetí. Taky si sedla spojka nebo něco v řazení, protože daleko příjemněji a bezhlučněji řadí.
Jediné, co mě trochu zaskočilo, že ke konci cesty, potmě a v dešti už VAPE nestíhalo plně pokrýt spotřebu energie. Když ovšem sečtu všechno svícení, blikání, brždění a stírání, tak matematika je neúprosná a není se čemu divit. Není to ve své podstatě závada, ale limit systému.
Spotřeba cestou tam v kopcích něco přes 5 l, cestou zpět hezké 4.
Atmosféra večera byla ovšem fantastická a jsem šťastný, že jsem se na poslední chvíli rozhodl jet, byť jen na otočku. Plno milých lidí a krásných strojů. Mám rád to zhmotňování jmen, které znám ze stránek, ve skutečné bytosti.
Ať se Vám všem daří Vaše dílo!
Ahoj Pavle, mně se osvědčilo, jako úspora energie, dát do hlavních světel žárovky 12V 35W/35W. Jsou to halogenky do Simsona. Svítí, asi jako asymetrické, ale ušetříš 20W. Potřebuješ akorát paraboly na H4 a patici těch 35W žárovek lehce upravíš, aby seděly.
Já to asi před měsícem řešil taky - šel jsem na to cestou výměny všech žárovek za LEDky (kromě hl. světel). Teď po změně ampéry změřené zatím nemám, ale třeba podle voltmetru na palubovce je tam při jízdě zlepšení evidentní (najeto s LEDkami asi 1 000 km a no problem).
Ahoj Honzo, díky za tip, uvidím v budoucnu, původně jsem něco takového zamýšlel, ale prozatím jsem se rozhodl pro standardní řešení s tím, že budu sledovat, jak se to utáhne. Je fakt, že na kratších trasách se nedostatek výkonu neprojevuje a hlavními světly toho celkově moc nenasvítím - přes den používám jako "denní" 10W halogenky, co mám v parkovačkách, a ty svítí opravdu slušně. Tahle cesta byla co do intenzity použití spotřebičů extrém.
Ahoj, vše co jsi zmínil, to je pro mne ta poetika srazů, ta atmosféra lehkých obav, když vyrážím, zda dojedu, zda mám vše, co mohu potřebovat a jsem schopen použít, zda počasí vydrží či se ještě nezhorší a to, že tam kam jedu, čeká parta známých či neznámých a kamarádů a že každé takové setkání je ojedinělé, jedinečné a pro mne snad vždy nezapomenutelné. O to víc mne mrzí, že letos jsem to nezvládl, nejen do Bukovan, ale i na další srazy, které jsem třebas ještě nikdy neabsolvoval. Ale snad příští rok! Vždy to stojí za to! ))