Opět jeden drobný objev nového kontinentu - spíš moje překvapení, jak si to lze usnadnit.
Kdo nasazoval přední pružinu na těleso tlumiče se již pravděpodobně více či méně potýkal s tím, jak uchopit pružinu, stlačit ji a ještě založit do drážky jisticí půlkroužky. Když jsem to navíc skládal bez plechových nohaviček čili jenom samotnou pružinu, tak už to šlo hodně špatně, aspoň mýma úřednickýma rukama... :-) Potřeboval jsem to rychle složit jen jako provizorium, abych mohl hadráka postavit na kola kvůli manipulaci, uvažuji však, že pružiny natřu a nechám to tak - pohledové pružiny se mi líbí - nebo nasadím jen horní lakovanou nohavičku.
K jádru věci - finty:
Když jsem se kolem sebe vkleče rozhlížel, čím bych si to zapřel a přidržel stlačené, padl mi zrak na křídlové matice výfuku. A fakt! Krásně se nasadí, nahoru se položí půlkroužky a jak se péro oběma rukama proti podlaze stlačí, kroužky hladce zapadnou do drážky. Matice se pak jen volně sundá. Oni je na to v Jawě snad dělali! :-)
Co je důležité - ze spodní nohavičky (té užší chromované) je nejprve nutné vyklepnout o špalek hliníkový kroužek, který je v její spodní části schovaný, a opírá se o něj zhora pružina a zespodu jisticí půklroužky. Bez toho by to nedrželo pohromadě.
Doplňuji obrázky - pružina se nechala krásně očistit v mém oblíbeném hydroxidu sodném a po nátěru a nasazení na tlumič vůbec nevypadá špatně. Zatím ponechávám pracovní verzi bez krytů - nazývám to "oskarizace" konfekčních dílů... :-)
Zakoupil jsem nové tlumiče pérování dopředu (zadní Jawa 250/350)- originál Zbrojovka Březnice. Jednak jsem opět hladce využil demontáž/montáž pomocí 250 výfukových křídlových matic a jednak chci říct, že nové tlumiče naprosto neuvěřitelně zlepšily stabilitu, komfort a ovladatelnost hadráka a tímto i každému doporučit přinejmenším repasi tlumičů stávajících...