Tak jsem tomu neunikl. Ač jsem všeobecně řidič opatrný a defenzívní, včera jsem Oskara převrátil na bok. Asi jsem tu zkušenost potřeboval a na druhé straně můžu děkovat, že jsem ji dostal takhle lacino.
50 metrů za bránou, kde jedu na jedničku po úzké cestě mezi ploty, se cesta stáčí kolmo doprava, do kopce a ještě s náklonem ven ze zatáčky. Obvykle tam dojedu na jedničku s nohou na brzdě, opatrně zatočím, přidám plyn a hadrák s mírným kuckáním, jsa ještě studený, ten kopeček vyjede. Teď jsem však plyn přidal ještě před zatočením a on šel nečekaně hezky do otáček a začal zrychlovat s volantem stočeným plně doprava. A pak už jsem jen ve vteřině ucítil ten zvláštní stav, jak se to naklání, odlepuje od země a vzápětí překuluje na bok...
Jel jsem bez střechy a v kožené bundě, tak jsem byl v 10 vteřinách venku bez jakékoli újmy, překulený hadrák zůstal ležet na boku a po zemi "klouzal" odhadem podle šrámů na asfaltu nějakých 10 - 15 cm. Vše se naštěstí odehrálo v rychlosti poklusu a nikoho jsem nevezl. Převrátil jsem ho zpět na kola, letmo zkontroloval, nastartoval a za udivených pohledů kolemjdoucích (opodál zrovna zastavil autobus MHD, jako na sviňu) pokračoval v cestě.
Obhlídka škod odhalila utržení a ubroušení 3 turniketů a jednoho autodruku, prodření zadní boční plachty na chladicím vstupu (spolu s mírnou deformací obloučku chladicího vstupu) a protržení plachty podél dlouhého napínacího oblouku boku. Odření předního blatníku nestojí za řeč a co mě potěšilo a udivilo zároveň, že zrcátko se jen nepatrně škráblo na hraně a zadní blinkr utrpěl rovněž jen zanedbatelnou oděrku. Zítra to zašiju a ponatírám.
Omlouvám se za hnusné fotky potmě mobilem.
Patině vstříc! :-)