Velorex 16 byl prodán 13.7.1960 a má stále jednu SPZ, i když měl několik majitelů. Já jsem jej koupil před osmi lety jako vrak a letos jsem se rozhodl jej renovovat. V minulosti byl asi bourán na levou přední část a následně vpředu oplechován.
Pokusím se jej uvést trochu do původního stavu a proto uvítám rady, fotky a zkušenosti znalých velorexářů, pokud budou ochotni se o ně podělit. Podle přiložených fotografií je vidět, že držáky předních světel byly upraveny. Velorex má odpružení teleskopy jak vpředu, tak vzadu, má odklopný koš s pásovinou i pružinami, ale ne se dvěma okénky. Rovněž byl osazen dvěma doutníkovými výfuky, které byly přišroubovány podkovou ke kostře a zadní oblouky byly vyříznuty. Na fotofrafiích jsou výfuky pouze podepřeny. Nevím, na co byly na spodní trubce navařeny provrtané krátké zploštělé trubky.
Předem děkuji za každou informaci, především majitelů Velorexů ze stejného období
Ahoj, s vyvojem Velorexu kubatury 250 ccm se asi nejvic zabyval Tomas Jaron. Jeho poznatky najdes v tomto clanku: http://velorex.tym.cz/dvaapula.htm jinak kdybys potreboval neco okouknout ci omerit, tak se ozvi ma 250 parkuje v Tabore. Uprav je tam vcelku dost, ale jsou celkem snadno vratitelne zpet.
Moc děkuji, až dnes jsem zjistil tuto nabídku. Hraji si postupně s renovací, nyní jsem narazil na kyvku, která byla z jedné strany ješte v místě pouzdra a čepu doplněna 4 mm podložkou. Nyní již nevím, zda to bylo ze zadního pohledu vlevo, nebo vpravo. Když dám kyvku úplně vlevo, tak od zadních sloupků je k vnitřní straně kyvky( kam přijde kolo s osou) téměř 21 cm, ale vpravo je to cca 19,4 cm. Mám totiž problém s umístění pravé části perování ( tlumič, či pružina) a budu to muset nějak upravit. Zadní kolo jsem již rozebral, tak jej tam nemohu vsadit a podívat se na jeho souosost s řetězovým kolečkem motoru.Pokud můžeš, poradíš ?
Předem moc děkuji, stále jsou dovolené a já musím čekat, zda se někdo ozve. Ještě jednou díky.
pepazdepa Josef Štryncl