Tak zacinam renovovat. K me radosti jsem zacal stroj rozebirat. Predesli majitel nemel nejak extra cit pro renovace a renovace Velorexu mu asi vubec nic nerikala. V prvni rade jsem sprovodil ze sveta tu rucne delanou plachtu, puvodem asi z nadkladniho auta. Co vsak bylo horsi, tuto plachtu pridelal puvodni majitel pomoci nastrelovacich hlinikovych nitu o prumeru 4mm, takze ram je pekne provrtanej. Dalsim sokem bylo zjisteni ze muj Velorex ma tzv. oteviraci predni kapotu. Mozna prakticke ale vubec ne puvodni a o bezpecnosti provozu uz ani nemluvim. Navic po promereni jsem zistil, ze puvodni trubky nekdo zakratil a nasledne zavaril klasickou svareckou, pricem ten svarec nebyl nejak moc technicky zdatny (asi domaci kutil) takze to dopadlo strasne. Problem je v tom, ze puvodni trubky mam tak o 5cm skracene takze dat to do puvodniho stavu to nejde. Kdyz nekoho najdu kto mi naohyba nove trubky tak to asi vratim do puvodniho stavu. O weekendu jsem rozhybal zakousnuty motor a prvne krat nastartoval. Pri opakovanem startu stracel levy valec kompresi takze, asi bude vtlacen pistni krouzek. Pri pokusu radit, jsem narazil na problem s rozlomenym drzakem lanka na bloku motoru (ten u spojkoveho automatu), takze musim kompletne rozebrat motor a taky nejak opravit nebo sehnat tento drzak.
Elektro-instalace musi na vymenu, ale podstatne je ze jsou spravne zapojeny zapalovaci a startovaci obvod. Po vycisteni dynamo-starteru a jeho drobne repasaci startovat slo bez vetsich problemu. Dalsi etapa, mne ceka s vymontovanim motoru a opiskovanim ramu.
Kto mate nejake drobne poznatky tak rad budu znat i vase nazory, je to totiz ma prvni renovace.
Dekuju
Pepo
Koukám, že začínáš, držím pěsti aby se to povedlo. Já jsem to loni dobělal. Taky jsem měl podobné problémy jako ty, provrtáno snad miliony dírkami od nýtů, ještě k tomu rozřezáno a převařeno, ale co bylo to nejhorší, tak ty byly některé trubky které už byly totalně shnilé, však se můžeš podívat do mégaráže, nakonec jsem se rozhod, že s tím nic dělat nebudu a sehnaljsem jinou kostru. Renovaci zdar,ať je zase jeden hadráček zachráněněj
Tak Dik za moralni podporu. S temi nytkami to bude bude problem. Uz samotny problem je v tom, ze nejsou kvalitni a v kazdem druhem zustal ukouslej hrebik, takze s odvrtavanim jsem to nemohl dostavat ven, co spusobilo, ze jsem to musel pracne odbrousit fexkou.
Potom este nevim co presne udelam se zbitkami nytu protoze dost pevne drzi v dirkach a musim je vyklepavat rucne kladivkem a dulcikem a nasledne to CO-ckem zavarit. Je estne varianta, ze to tam necham a zavarim jenom dirky kde nytky vypadali nebo se uvolnili.
Ram podle ohledani neni nijak extra prohnity, teda na prvni ohledani, uvidime co tam bude po opiskovani barvy. Ram neni nijak moc poskozem, jedine mala deformace na vrchu ramu, co nebude problem vymenit.
Doufam, ze budu uspesny zachrance dalsiho stroje.