Jelikož se mi už stalo několik více či méně vážných závad, rozhodl jsem se založit tento adresář, aby se každý mohl podívat co se může při cestování velorexem přihodit. ;o)
Tady je výčet všech poruch, co se mi zatím přihodily, některé jsou zdokumentovány foto přístrojem.
1. Těsnění
Moje první závada se objevila prakticky hned při prvních "zkušebních" kilometrech. Těsnění bylo uděláno jen z tvrdého papíru a prostě se při kompresi vyprsklo. Nenechal jsem se odradit a udělal nové, to sice vydrželo tlak, ale asi po 130 km se natolik opálilo, že se zase komprese vytratila, neváhal jsem a na cestě vystříhal další s tím že se dostanu domů, ujel jsem 3 km a nezbylo z něj prakticky nic jen ohořelé zbytky na krajích . musel jsem volat domů pro odtah - to bylo poprvé a doufám, že naposledy co jel Veloušek na špagátě :o)
2. Chlazení
Myslel jsem si, že delk zapalování i s ramenem pro chladící vrtuli udrží jeden M3 šroubek. Takto jsme to udělal, protože blok někdo odfrézoval i s M6-kovým závitem. To jsem ještě neměl páru jak moc se motor za jízdy klepe, takže mě ani nenapadlo, že by se takovýto šroubek přetrhl. Zato jsem věděl o co jde, jen jak se to ale stalo, stačil zvuk točící se řemeničky drhnoucí o víko.. Naštěstí jsme to neměl daleko domů tak jsem to celé sundal a dojel bez chlazení.
3. Spojka
To byla zrádná závada, začalo to tak nevinně, prostě spojka pomalinku začala prokluzovat, tak jsem přitahoval seřizovací šroubek až jsem došrouboval na konec závitu. Ani to nestačilo a časem přestala zabírat úplně, v hlavě jsem si představoval, jak jsou lamely totálně spečené a jak nemám představu kde seženu jiné. Rozhodl jsem se podívat jak to tam vypadá. Vypustil jsem olej, sundal víko a rozdělal spojku, očekával nejhorší a ona to byla jen povolená matička. Utáhl jsem ji a vše zase smontoval, nalil olej a už v pohodě odjel :o)
4. Dobíjení
Druhou Boskovickou porucho bylo dobíjení. Najednou se rozsvítila kontrolka, né že bych to neregistroval, ale taky jsme se nijak nenechal vyvést z míry a v klidu jel dál. Jenže mám špatnou baterku, takže když dobíjím tak je to v poho, ale jak to nedobíjí, není na moc dlouhou jízdu. A tak se stalo, že jsem asi po 3 km přestal brblat. To mě donutilo podívat se co se stalo. Závada byla v podstatě hned objevena, uklepal se drát z cívky statoru těsně u svorkovnice. Opravení bylo otázkou okamžiku a pak už jen nastartovat na úplně vydudanou baterku a vyrazit za body do soutěže.
5. Vadná svíčka
Další zapeklitou závadou se stala vadná svíčka. Někdy to jelo někdy ne, někdy to sice jelo ale nechtělo to táhnout. Dlouho jsem si mysle, že se ucpává karbec tak jsme ho vyčistil že se leskl, jako psí kolky, ale nepomohlo to. Trápilo mě to skoro 14 dní a pak mě z ničeho nic napadlo, zkusit vyměnit svíčku, jen jsem zabral za start páku a hned to naskočilo, ale co to dalo
6. Vrtule chlazení
S Hlohem jsem se vydali na sraz do Týnce a při soutěži jsem se sem tak koukal na motor jestli je vše OK, někdy to totiž tak divně v motorovém prostoru zarachtalo tak mě to nedalo. A při jedné takové obhlídce jsem si všiml, že jeden list chladící vrtule visí jen na kousíčku. Kdyby ulítl, Hloh by neměl radost, byl v jeho vzletové dráze. Naštěstí jsme toto nebezpečí odhalili, ale co s tím. Bylo rozhodnuto vrtuli sundat, jel pomalu po vesnicích a vyhlížet stavení kde by se dalo předpokládat svařovací zařízení, jaké bylo překvapení, když hned v první vesnici co jsme potkali takovýto barák a k tomu hned na začátku. A nejen,že vypadal na to, že by tam svářečka mohla být, ale ona tam byla, přímo CO-čko a majitel byl tak hodný, že vrtuli svařil.
7. Uklepané světlo
Ještě se při Týneckém srazu přihodila jedna závada, a to uklepání pravého předního světla. To už jsem musel nechat na doma a abych ho neztratil, přidrátoval jsem ho.
8. Držák motoru
Dost nečekaná závada, to si to tak jedu a na jedné křižovatce se chci rozjet a když trochu víc přidám plyn tak přeskakují zuby. Je mi to sice divné, protože nedávno jsem řetěz napínal, ale zastavuji a opravdu je úplně volný, napínám a jedu v klidu dál, jenže vždy když hodně zprudka akceleruji tak nějaký tem zoubek přeskočí. Představuji si, jak se řetěz po 10 km znova tak vytáhl, že přeskakuje. Už tomu nevěnuji velkou pozornost a snažím se nepřidávat zprudka plyn. V klidu dojedu domů a teprve se jdu podívat jak vypadá řetěz co se tak rychle vytahuje v tom mě do oka padne pravá příčina volného řetězu, praskl jeden úchyt motoru u silenbloku. S touto závadou jsem ujel 20 km a ani bych na to pomalu nepřišel, nebýt volného řetězu.
Díky za upozornění, už jsem na to ale přišel sám a myslím, že jsem se dostatečně poučil . Nejvíce mě překvapilo, že na druhé jsem ujel tak málo, myslel jsem že se aspoň dostanu domů.