Renovace velorexu začla tak,že je pán vydražil z kraje února 2011 na aukru a mezitím jsme se seznámily.Tak jsme se dolmuvily,že mu udělám go motoru a ventilátoru.Pak to dopadlo tak,že jsem domů dovezl i zbytek napadený kutilem v žalostném stavu.
Motor jsem složil a pustil se rámu.
Asi v březnu jsem odstrojil rám,pak vzal do ruky rozbrus s řezným kotoučem a začal redukovat co tryskat a co rovnou do šrotu.Z rámu toho moc nezbylo,jak je vidět na fotkách.Trubkař neudělal vůbec nic,tak jsem začal na rámu dělat sám.Alespoň mi naohýbal co jsem potřeboval.Naohýbané trubky podle Běliny nebo orig.trubek jsem zakrátil a přivařil céóčkem.Jak byl hotový,pak jsem převezl domů a začal jsem dodělávat táhlo řazení,trubka na palivo,pedály,hevery jeden pro mě a nakonec blatníky.Ty jsem nakonec taky musel celé udělat,u karosáře bych se stejně asi nedočkal a kdyby jo,tak bych to bestak musel dodělat.
Editace-nějakou fotku,nějaký text,jinak velouš šlape jak hodinky.
| Great Restoration!! | |
| |
| You did a great job saving this Velorex. Jovan Posláno 2.02.2014 v 21:31 |
|
|
|
| Re: Great Restoration!! | |
| |
| Thank you very much . Posláno 4.02.2014 v 21:58 |
|
|
|
| oprava super | |
| |
| Super práce velká gratulace. Počítal jsi hodiny? Jsi pořádnej řemesník. Dík za některé rady. Miloš Posláno 4.02.2014 v 21:31 |
|
|
|
| Re: oprava super | |
| |
| Děkuji moc za gratulaci , ta se čte moc dobře . Hodiny jsem nepočítal , myslím tak cca 400 hodin . Dělal jsem to všechno pořádně , ale jak to dopadne , když se jezdí na zelený olej do pil a křoviňáků . Myslel jsem si , že tak kvalitní olej bude motor mazat jedna radost , ale opak byl pravdou. Sám jezdím v Bělině na vyjetý motorový olej (v benzínu) a jezdím už tak asi 13 let a válec s pístem je jak nový . Jenom kruhy vyměňuji . Doufám , že je takových hodně , co si z mé garáže berou inspiraci . Jak najdu fotky , vložím je. Posláno 4.02.2014 v 21:56 |
|
|
|
| vrtule bez listu | |
| |
| koukám že se dílo daří jak má. Ale co ta vrtule bez listů?
Mazání ložisek chlazení je pěkné a hlavně praktické.
Jaký průmě vrtáku jsi použil?Posláno 6.04.2012 v 23:12 |
|
|
|
| Re: vrtule bez listu | |
| |
| Nazdar,jeden list odstřelil při rozjíždění na dvojku a druhý jsem zlomil,abych dojel.Ty vibrace by jinak odstranily celý motor z rámu.To mazáni jsem vrtal v hliníkovém sloupku trojkou vrtákem s přivařenou trojkou kulatinkou.Pak je tam vyřezaný závit M6 na to prodloužení.Hlavně bacha ať vrták nevyjede ven z hliníku!!!Je divné,že na celém chlazení nebyly nikde závity na mazničky.Mě se to taky líbí,jak jsem to udělal. Posláno 6.04.2012 v 23:40 |
|
|
|
| Re: vrtule bez listu | |
| |
| Ahoj, pěkná práce, fakt smekám klobouk dolů.
Co se týče mazání chlazení, není jednodušší tenhle způsob?
Nevím jestli je to tak origo nebo ne, ale tenhle systém už tam mám od koupi. K mazničkám se dostanu v pohodě i přes nasazené vrtule, takže s nimi žádný problém nemám. Otázka je, jestli vyvrtáním díry do hliníkového sloupku chazení se nesnížila celá tuhost konstrukce (myslím tím náchylnost k prasknutí ramena vlivem vibrace)????Posláno 7.04.2012 v 22:48 |
|
|
|
|
| dutá hřídel | |
| |
| S tou trubkou to máš pravdu, spousta konstrukcí právě duté profily využívá. Dokonce i na velorexu 250 se používalo dutých os. A to né jen z úspory materiálu, ale právě kuli větší pevnosti. Posláno 8.04.2012 v 05:36 |
|
|
|
| Re: vrtule bez listu | |
| |
| Ahoj,
Třeba to bude origo, já jsem včera preparoval chlaďák z třindy a máme je tam taky takhle Posláno 8.04.2012 v 08:22 |
|
|
|
| Re: vrtule bez listu | |
| |
| Ono se kolikrát stačí podívat do katalogu ND Posláno 8.04.2012 v 09:07 |
|
|
|
| Re: vrtule bez listu | |
| |
| Hoj,tak to prosím tě nafoť a dej to sem i vnitřek na ložiska.Taky jestli nemáš jinou fotku.Díky moc.I ty Martine dej nějakou fotku,jestli máš. Posláno 8.04.2012 v 12:11 |
|
|
|
| Re: vrtule bez listu | |
| |
| Já osobně katalog ND nemám a protože se za to stydím, v brzké době si veškterou dokumentaci posháním. Fotka je z katalogu na 4kolku, ale chlaďák je stejný.
http://blog.knihavelorex.cz/katalog-nahradnich-dilu-velorex-435-oPosláno 8.04.2012 v 12:31 |
|
|
|
| prstenec chlazeni | |
| |
| jednou jsem také opravoval chlazeni
fotky jsou zde dokonce i rentgenové
http://www.velorexy.cz/garaz/beton/betonek-muj-hodobozovej-velorex/go-vetraku-chlazeni
Jeden prstenec ten na straně řemenice měl drážky na segrovky druhý měl jen letmo uloženo ložisko. Obdobně jako je tomu v kole
Na jednom chlezení jsem měl v místě maznic našroubované trubičky na jejich konci byli maznice. Vše vyůsťovalo ven z větráku podobně jako tobě. Jen nebylo vrtáno do sloupku prstence.Posláno 8.04.2012 v 12:38 |
|
|
|
| Re: prstenec chlazeni | |
| |
| fotky jsou i zde
http://www.velorexy.cz/garaz/beton/betonecek/vyroba-noveho-chlazeni
jen upozornuju ty co lpěj na detajlu a původnosti tak použitá maznice tam nepatříPosláno 8.04.2012 v 12:53 |
|
|
|
| moc hezké | |
| |
| Opravdu moc hezká pracička,smekam Posláno 1.04.2012 v 12:54 |
|
|
|
| Re: moc hezké | |
| |
| Jójó,mohlo by to být lepší.Chtěl bys taky zrenovovat hadráka ? Díky. Posláno 1.04.2012 v 22:56 |
|
|
|
| Re: moc hezké | |
| |
| pokud si člověk sám něco zrenovuje tak si k tomu vybuduje zároveň vztah. Taky pak z výsledku má radost, kor když si s nějakou věci vyhraje a nenásilně jí vylepší. Tím jí prodlouží život. nehledě na to že o te dané věci ci stroji ví uplně všechno. Pak ho i na cestě málo co překvapí když to vypoví službu. Posláno 1.04.2012 v 23:07 |
|
|
|
| Re: moc hezké | |
| |
| no muj u Reku čeka na obleček Posláno 2.04.2012 v 12:41 |
|
|
|
| Re: moc hezké | |
| |
| Taky tam pojede,tak do deseti dnů.To se tam určitě potkají. Posláno 2.04.2012 v 15:14 |
|
|
|
| Re: moc hezké | |
| |
| tak to se tam kluci uviděj Posláno 2.04.2012 v 15:23 |
|
|
|
| vůle v řízení | |
| |
| Tohle je pěkně promyšlená součástka. Opravdu klobou dolů. Takové to vychytávky sem na tento web opravdu patří. Jsem rad že jsi si tuto věc nenechal pro sebe a podělil jsi se s tím.
Já to řešil před časem taky http://www.velorexy.cz/garaz/beton/betonecek/rizeni
Snad každý si s vůlí v řízení užívá své a řeší to dle svejch možností.Posláno 19.03.2012 v 06:46 |
|
|
|
| Re: vůle v řízení | |
| |
| Díky díky,snažil jsem se,jen jsem zvědav,jak to bude fungovat v provozu.Jezdit s vůlí je otrava.Ty to taky nemáš špatně vymyšlené,jen si myslím,že jdou cítit ve volantu zuby o zuby,ale možná né.(-:Je fakt,že tím spodním původním šroubkem s kontramatkou člověk toho moc neseřídí.Co se týče podělit se s ostatníma s nějakým nápadem mi nedělá problém a mám zkušenost s jedním chlapem co jsem po něm chtěl vědět čím natírá válce a odpověď jsem dostal po třech letech.Do té doby to byly jen samé spreje a jiné blbosti.Odpověď byla černá syntetika,lesk či mat.Tak se měj a napiš. Posláno 19.03.2012 v 21:52 |
|
|
|
| Re: vůle v řízení | |
| |
| Zuby tam opravdu cejtit nejsou. Řízeni jde lehce zmaximalniho prava do maximalniho leva aníž by jsi někde pocejtil vuli Posláno 19.03.2012 v 22:22 |
|
|
|
| Re: vůle v řízení | |
| |
| Tak v tom případě to máš lepší !!! Posláno 19.03.2012 v 22:28 |
|
|
|
| Re: vůle v řízení | |
| |
| pokud tam dorazim muzes si to letos v boskovicich zkusit
Nevím jestli lepší, ale ty to mas strojne lip propracovane. Ja mel jine moznosti. ale je to moje uz lety odzkousene a stale to funguje peknePosláno 19.03.2012 v 22:43 |
|
|
|
| Re: vůle v řízení | |
| |
| Do Boskovic se taky chystám,chystáme jak s mojím tak s tři padinou.Napiš mi telefón,pak ti budu volat,jestli tam budeš. Posláno 19.03.2012 v 22:54 |
|
|
|
| Re: vůle v řízení | |
| |
| Vůle v řízení je potvora. Kromě soustavy hřeben / pastorek, kterou jsem již pořešil, ji mám ještě v spojnici hřeben / spojovačka. To je místo, které má na celkové vůli (v mém případě) největší podíl. Posláno 20.03.2012 v 12:46 |
|
|
|
| Re: vůle v řízení | |
| |
| Nazdar,a jak jsi pořešil vůli hřeben / pastorek. Posláno 20.03.2012 v 17:08 |
|
|
|
| Re: vůle v řízení | |
| |
| Řešil jsem to replikou pastorku od Toma Kostíka a novým (starým, ale nepoužitým) hřebenem z burzy. Teď ještě to zpropadené "L" které jde ke spojovačce... Posláno 21.03.2012 v 14:57 |
|
|
|
| Re: vůle v řízení | |
| |
| Já už se těšil,že uvidím nový zlepšovák,patent.Já to elko nemám vymlácené,zato ten obal hřebenu je vyběhaný. Posláno 21.03.2012 v 21:42 |
|
|
|
| Re: vůle v řízení | |
| |
| a kde to tam mas vybehané ? v tom oku na konci hrebene? To jsem řešit nemusel. vymenil jsem tu desitku kulatinu za jinou a bylo to. Pripadne to prostruž na vetsi prumer a dej tam vetsi. tvrde to tam opravdu neni Posláno 22.03.2012 v 22:18 |
|
|
|
| Re: vůle v řízení | |
| |
| Né né,s tou kulatinou nic není,ale ten obal hřebenu je vyběhaný,hřeben se v něm pootáčí. Posláno 23.03.2012 v 23:29 |
|
|
|
| Re: vůle v řízení | |
| |
| já to zmačknul ve sveraku a doladil kladivem. kazdopadne na tento konec dej nejakou krytku (manzetu) aby se tam nedostaval bordel a prach
http://www.velorexy.cz/garaz/beton/betonecek/vychytavka-od-firmy-zitex-po-druhePosláno 23.03.2012 v 23:44 |
|
|
|
| vůle v řízení na spojovačce | |
| |
| včera mi přišla mejlem fotografie z mého pohledu velice zdařilé úpravy převodu z řízení na spojovačku jedním velorexsářem z Děčínska
Nic nenásilného vše krásně vratné. Také ovšem fukční.Posláno 28.04.2012 v 07:23 |
|
|
|
| pružina do sedačky | |
| |
| pruziny prodava kolega velorexar 777587763
ma garaž http://www.velorexy.cz/garaz/brtkaPosláno 24.03.2012 v 00:27 |
|
|
|
| Re: vůle v řízení | |
| |
| Také zdařilá úprava a oprava převodu řízení nalezená zde http://www.velorexy.cz/garaz/cijoml/velorex-16250/renovace.
Kov na kov jak tomu je u originálního řízení neni zrovna dobra volba . Pouzdra mají něco do sebePosláno 26.03.2012 v 11:19 |
|
|
|
| Re: vůle v řízení | |
| |
| Jo jo,na tohle se vlastně bronz vyrábí,že jo.Ale problém s vůli to nevyřeší. Posláno 26.03.2012 v 23:21 |
|
|
|
| Re: vůle v řízení | |
| |
| tady bronzove pouzdro normalne neni je to kov na kov.
jasny ze to vuli neresi.
jsou v podstate dve moznosti a to ta co jsi delal ty a co ja aby se nejak vymezila vule hreben pastorek.
vule ve voditku hrebenu tu ovsem vymezit neumim teda asi by to taky slo nejakym kluznym pouzdrem pritlačeným ttřeba taky pruzinou ale ono staci sklepnout ty konce toho voditka a to vydrzi. samotnej hreben je v mistech kde mohl nabrat prach a spinu urcite vydrenej taky to jsem nemeril. ale tahle vule by nemela mit takovej vliv na rizeniPosláno 26.03.2012 v 23:49 |
|
|
|
| Re: vůle v řízení | |
| |
| Taky si myslím.Tý jo,ty už máš přes 600.000 návštěv,to jsi hotová velorexautorita. Posláno 27.03.2012 v 00:33 |
|
|
|
| přes 600000 návštěv | |
| |
| |
|
|
| Re: vůle v řízení | |
| |
| ACH moje oci! Sam velky Beton zde ohodnotil me reseni, jak si neuzivat mlaceni na volnobeh. Jinak pozdra jsem vytocil z mosazi ne bronzu. Bronz jsem nemel a vlastnosti jsou podobne. Posláno 7.04.2012 v 12:27 |
|
|
|
| Re: vůle v řízení | |
| |
| Srandičky srandičky. Narazil jsem na ty tvoje pouzdra při okukování co je zde na webu nového. Bylo to pouze k tématu. Tak si zas tak nefandi . Posláno 7.04.2012 v 17:45 |
|
|
|
| z vraku krasavec | |
| |
| uplně to hřeje u srdíčka ,když prohlížím fotky proměny . Je na to Fůra práce co se uělala a ještě udělá. Jsi opravdu šikovnej. Jen tak dál at se dílo daří Posláno 2.03.2012 v 06:11 |
|
|
|
| Re: z vraku krasavec | |
| |
| Ahoj Betone,taky z toho mám velkou radost,že se podaří zachránit další voloduši,ještě kdyby člověk věděl přesnou historii.Co se týče práce,hodin,tak to raději nikde nepíšu,více méně by mě to zdržovalo. Posláno 2.03.2012 v 18:54 |
|
|
|
| Re: z vraku krasavec | |
| |
| v kterém pak kraji ten to krásný stroj bude brouzdat silnice podle Mniším -- typuji Kopřivnice a okolí souhlasí ,Jinak krásná práce opravdu koukám co se dokáže udělat z vraku Jirka Posláno 2.03.2012 v 20:16 |
|
|
|
| Re: z vraku krasavec | |
| |
| Zajíždět se bude v Lichnově a pak jede do Olomóce.Díky za pochvalu. Posláno 2.03.2012 v 21:39 |
|
|
|