Tak to tedy dopadne , když se používá velice kvalitní olej a to buď zelený nebo červený - nejlepší je vyjetý . Chi . Postačí starej soudružskej M2T . A do toho se ještě odporoučela segrovka z čepu . Rada na závěr zní , mazejte srač..ma .
nechci se tě nikterak dotknout kvalita M2T je uz krapet jinde nez bejvala. já na něj jezdím běžně.
jak jsem tu uz nekde psal vždy se má dodržet poměr oleje do benzinu predepsaný výrobcem motoru nikoliv oleje.
kdo koupi drahej olej chteje usetrit vetsinou leje olej do benzinu v jinem pomeru.
Jasný že se při rozebíraní motoru pozna kdo jezdi na olej co se spaluje nebo na olej kterej vytejka vejfukem.
někteří dobrodinci coz me facsinuje prilejval ricinovej olej a pak jedou spanilku . uzasne za takovým trumberou pak posouvat v kolone hadráka.
vseobecne se ví že oleje do rychloběžnejch motoru nejsou vhodne do pomalobeznejch a naopak a to barvu může mít jakoukoliv ta na to nemá vliv.
To ze jsi zadrel nemusi bejt vždy chybou oleje ale mezikusem mezi volantem a sedackou.
že ti vytlacil pistní čep segrovku bejva vetšinou trema zavadama
mělká drážka pro segrovku v čepu což je dnes dost časté
či špatná segrovka nebo špatně nandaná
nevyuhlovaná ojnice tím padem se cep tlací do boku a nasledne na segrovku. než se to stane tak píst jezdi ve valci na šikmo a dře se k nějaké straně zasadně na pístu je to poznat že je vydrenej uhlopříčně po jeho delce.
motor v hadrakoj co se s nim jezdi aktivne vydrzi cca 45000km to uz muselo bejt abych v zadu rozepl plachty za horkeho pocasi kuli lepsimu chlazení
přidával jsem do oleje tento pripravek
http://www.e-xenony.cz/metaltec-1/metaltec-1-r--250ml-akce/
a vysledky uspokojivé
No určitě by s tebou hodně lidí nesouhlasilo, nicméně já osobně používám Mogul TS, poté, co s TSF jsem měl zadírací problémy po celý jeden cyklus motoru od výbrusu po výbrus. Mám to doporučeno i od člověka z Jawy, že to testovali pro nyní "replikového" oilmastra ála 640, dokonce má být ten TS olej od loňska jako polosyntetika. Na záběh jsem dával 1:30 a poté 1:40. Podle něj na TSF apod. ty motory nejsou moc stavěné. Ale spousta lidí jezdí na moderní motory vč. expedic do zahraničí, takže je to myslím individuální a záleží na stavu motoru, provedenému výbrusu a komponentech.........
olej benzinu nemá jen mazat a snizovat tření ale take odvadi castecne teplo ze styčných ploch na kterejch vytváří olejovej film.
Dám ti krapet priklad: budeš jezdit v ve škodě 1000MB. V minulem stoleti se do ní lil olej M6 množství cca 4l. Myslíš že by mu udělalo dobře, když by jsi po go a vyčištění motoru od karbonu nalil jen 2 litry nejakeho super oleje co se dnes vyrábí?
Tak je to i s množstvím oleje v benzínu pro motory Jawa.
Ale takove veci nás už učili v autoškole.
Nucene dobře konstruovaná chlazení by mělo bejt učinější jen záleží na tom odkud bereš vháněnej vzduch. pokud ho bereš z motorového prostoru kde je přehřatej moc toho neuchladíš.
Zdravím vespolek,dovolím si nesouhlasit s příměrem pana profesora Betona (samo,že v dobrém,pač zde podává i dobré nápady),že je to jako nalít do MBečka místo 4l oleje pouze 2l,neboť každý olej ať už syntetika,polosyntetika či mineral,plní různé funkce.Bavme se o tom,který nás zajímá,ten má za úkol tvořit olejový film,aby snížil namáhání třecích ploch a tím pádem omezil topný výkon jakékoli pohonné jednotky.Na druhou stranu,olej má vyšší výhřevnost při spalovacím procesu než-li samotné palivo,tudíž je zapotřebí vzhledem k možnostem daného oleje tvořit olejový film a vlastnostem motoru vyplachovat směs, najít danou mez,kdy ho tam není zbytečně moc a aby ještě dostatečně plnil svojí funkci,což u klasického M2T je hraniční poměr 1:33 , kdy dá se říci většinou používáme všichni jiné palivo,než na jaký byly ty naše Jawinky konstruovány.Dostáváme tedy větší topný výkon motoru a jaký je i přesný poměr zvýšení pracovního výkonu,je velikou otázkou.Tvrzení,že někdo s úspěchem jezdí na vyjetý olej,nebojím se příměrem,že má doma o osmi velkých místnostech americký,či jiný nesmyslný krbovky a večer na osmou,když je venku -10 a víc,vhodí do krbovek jedno polínko,pak v klidu ráno rozhrabe oharky,přiloží další polínko a má doma stále trenýrkovou teplotu.Nejsem žádný prodejce olejů,tudíž žádný nemohu vychvalovat,spíše jen nejezdím na klasické M2Téčko,to patří do pionýra nebo zahradního traktůrku,radši se snažím jezdit v poměru 1:40 a výše,na ojnicích mám jehly,takže se maximálně mázne píst,nesmí se to však uopelně zastavit a po vychladnutí se jede dál.A leckdy mírně máznutý motor jde líp za plynem,než nějaký pečlivě zajížděný.K chlazení 2taktů se používá směs v určitém poměru vzduch-palivo-olej,takže svádět to jen na přehřátý vzduch z motorové části hadráku je možná neomalené.Z logiky fyziky,ohřátý vzduch má větší objem než ten studený a při plnění směsi nad píst se ho tam dostane daleko méně,než studeného=větší poměr paliva a oleje vůči vzduchu,který je potřebný pro to,aby palivo vyhořelo a vykonalo danou práci,tímto se snižuje pracovní výkon motoru,jenže topný se naopak zvyšuje.
musí se to číst pomalu... ale připouštím, že o půl jedné ráno bych se na to mohl dívat podobně... Pro znalce přikládám Otisův monolog (hraný Asterix a Kleopatra), který mi zní podobně...
nerad bych byl nekde popotahován
podle ustanovení § 21 odst. 1 písm. d) zákona č. 200/1990 Sb. o přestupcích se přestupku dopustí ten, kdo úmyslně neoprávněně užívá vědeckou nebo uměleckou hodnost nebo titul absolventa vysoké školy.
Nejsem žádnej profesor.
Nemám až tolik zkušeností jako někteří kolegové, ale co rozhodně vím je to, že používání olejů pro vysokootáčkové motory je pro naše Jawy naprostá vražda, jelikož ten motor je nespálí a když vidím jak někdo do starší motorky lite "štiláckej" olej, tak se mu to snažím hodně rychle vymluvit . Kvalita M2T je dnes skutečně již někde jinde něž to bývalo, takže v případě, když není jiné zbytí taky jej použiji. Na doporučení svých kolegů (hlavně Honzy, který s používáním olejů dělal dost experimentů- má to i někde v garáži) používám Motul 510 a jsem s ním velmi spokojen. Má to jen tu nevýhodu, že na benzínkách jej běžně nekoupíš, tak si vždycky na netu objednám 5 až 10 litrů a mám pokoj.
Já začal jezdit na starým motoru který měl najeto 24 tis. olej TSF poměr 1:40. A motor vydržel do 42 tis. (pak odešli písty - vylámaly se přepážky mezi kroužkama na obou pístech). Po GO jezdím zase TSF - najeto zatím 6 tis., na začátku 1:33, nyní zase 1:40. to jsem to prý ani při záběhu nešetřil říkali jiní odborníci na motory. Ani jeden záděr, na jednom pístním čepu jehly, na druhém jehlové ložisko. Výbrus i klika dělaná u p. Padalíka v Šardicích na Jižní Moravě. (řekl jsem mu že je to velorex a chci volnější výbrus). Takže budu jezdit dál na TSF a uvidíme kolik motor vydrží.
Ahoj,sám jsem na vážkách jakej olej do hadráka.když to vezmu tak nějak od začátku kdy se zkonstruoval motor a navrhnul se urcitej olej pro jeho mazání,tak je pravda,že utekla nějaká doba.Dokonce,což tenkrát nikdo nevěděl se změnilo i octanové číslo benzínu.Ano ,oni už jsou lepší oleje a umažou kde jakej motor,ale jak dlouho.Dělal jsem 4 roky ve stihlu a třeba pro motorovou pilu asi nenajdes lepší olej než stihl.Ale pro mou jawu 20 to nebyl dobrej olej.Sezona- výbrus.Ale zase na druhou motorku Honda 2t ,která točí 12tis.ot/min. ta si ho pochvaluje už třetí sezónu.Podle mejch zkušeností tyhle lepší oleje patřej do motorů,který ho dokážou spálit.Taky se mi nechce lejt do hadráka M2t.Ale jsou motory,který se sním neumažou a zadreš.A jsou motory,který s ním budou spokojený.Přiznávám,že dým který po něm zůstává a olej doslova protékajicim výfukem se mi taky nelíbí.V tomto případě začínám souhlasit s názorem Betona.Do hadráka patří M2t.Zase nadruhou stranu,nevím co tomu řeknou moje nové ojnice na jehlách.
Nazdar , M2Téčkem určitě nic neskazíš , asi máš 3pade . Jak jsem psal , mám 2pade a nikdy jsem do něho olej nekoupil , leju do to toho ustátý vyjetý olej a jede jak hodiny , někdy i líp než 3pade , ale rychlejší určitě nejsem . Hadrákům zdar .
Tady ani tak nejde o to, že by M2T motor nedostatečně mazal a jeho vlastnosti byly příčinou záděru (já ho nepoužívám z důvodu zakarbonování). Zadření v dnešní době zapříčiní spíš těsný výbrus, nebo kolísající kvalita materiálu pístů a již zmíněné chyby při sborce motoru. A k používání "lepších" olejů - Dokud se prodávaly 350 Jawy (cca 2005), výrobce doporučoval kvalitnější oleje (TS,TSF, Motul510) v poměru 1:50. Přitom koncepčně jde o tentýž motor, navíc vyhnaný k vyššímu výkonu a při dnes provedené GO i s totožnými hlavními díly. Takže brát ohled na doporučení z 60. let je z tohoto pohledu trochu mimo.