Dne 5.7.2006 jsem se vypravil na výlet asi do 40 km vzdálené dědinky, abych zde omrkl windsurfa, kterého jsem chtěl koupit. Vyjel jsem něco kolem 9 hodiny ráno, cesta ubíhala pěkně, asi po 11 km jsem přejel most a odbočil směr Olomouc do vracečky, najednou hadrák zaflokoval zadním kolem a mírně jsem přetočil hadráka. Okamžitě jsem zastavil a šel se podívat co se děje, zjišťuji že na zadní ose kola se utrhla matka co jistí osu i skusem závitu, celkem čistý lom a asi už delší čas načnutý. Rozhlížím se okolo jak bych hadráka nazvedl abych mohl vyjetou osu vrátit zpět a srovnal zadní kolo. Nakonec jsem hadráka zvedl na svodidla u cesty a opřel za tažné na vozík. Osu jsem protáhl, kolo srovnal, ale byl problém jak zajistit osu, abych nějak dojel domů. Tak jsem protáhl osou šroubovák a šprajcl ho a zajistil provázkem (prostě co bylo poruce). Vidím že zadní pneumatika se tím hodně, ale hodně prodřela, obracím tedy stroj k domovu a neodvažuji se jet nějak rychle, spíš udržovat konstantní rychlost, abych rozetou a kolem neházel. Jedu tedy k domovu a ve zpětném zrcátku vidím jak mi zadní guma místy nechává otisk na rozpáleném asfaltu. Zastavuji po 5 km a kontroluji situaci, šroubovák drží osu na místě a vše se zdá ok. Ovšem za chvilku se dostávám do lesa, jedu tak kolem 40 km, když v tom rána jako z děla a hadrák se smýká ze strany na stranu absolutně neovladatelný, chvilku jedu po příkopě chvilku do protisměru cesty, po chvilce se mi podaří stroj ukočírovat a odstavit. Zadní guma to nevydržela a bouchla. Pokračovat v cestě se nedá, stojím cca 5 km od domova. Volám stréčkovi, který by mohl být doma (jelikož je svátek) a vím že má vozík za auto. Strýček přijel i s bratrancem, stroj jsme po delším zápasení naložili na malý vozík (musel jsem demontovat kola i blatníky), ale nakonec vše sedlo. Doma jsme stroj složili do garáže a teď ho čeká oprava zadní vidlice a nové pneu + nová osa kola. Hlavně že se nic nestalo mě, protože jsem balancoval v lesíku na dost špatné cestě plné děr a všude okolo spousta stromů, naštěstí nic nejelo zrovna kolem a tak byl manévrovatelný prostot.
9.7.2006 - tak jsem demontoval zadní kolo i zadní vidlici, teď to půjde přezout atd. jen jsem zjistil že nové pneu už vyjde s duší na nějakých 1200,- což je opravdu síla na to že jde o Mitasku, přidal jsem fotky zadního kola.
12.6.2006 - tak jsem dovezl kolo z pneuservisu, ještě před 2 roky mě stálo zadní kolo 680,- nyní opravdu těch avizovaných 1200,- i s duší, kam až tyto ceny porostou ?!? :-(
26.7.2006 - vše spraveno, osa je delší, aby tam vlezla i kontramatka, je vyrobená z C2 a zlepšená na 100 kg
- najel jsem od té doby něco kolem 200 km a zdá se že vše je ok a dnes jsem byl na STK prodloužit si technickou a stroj přešel bez závad v pohodě.
no ceny porostou, jak roste cena ropy, s tím počítej, není na škodu mít v zásobě jednu sadu pneu či dvě. Vždy je prodáš. I když je jasný, co to stojí. Hlavní problém s cenou je ten, a týká se zadní pneu, že dříve se dělala normální s označením 58P a 64P (230/280kg zatížení) a nyní, nevím proč, se přestaly ty levnější dělat. Cenový poměr byl tehdy asi 600/900Kč. Nyní je to od 960/1060 podle prodejce. Dobré je využít servis, kde ti při koupi pláště přezují zdarma a pokud to nedělají, tak zkus využít internetových prodejen, bývají cca o těch 10 i více procent levnější a mnohdy mají dopravu zdarma (nad určitou cenu) či možnost vyzvednutí osobně. např. Obnova Brno, kkpneu. Druhou jmenovanou firmu využívám již více let, jsem spokojen a jsou myslím nejlevnější. Sada pneu tam teď stála 1090Kč, zkus si porovnat s ostatními.
já beru u obnovabrno už delší čas a přezutí tam stojí 15,- Kč a jsou levní a dokaží sehnat pneu během poledne, teda na prodejnu v Hulíně, kterou mám nejblíž
No nevím proč bych si měl nechat pneu na hadráku přezouvat v pneuservisu. Myslím si že každy správný velolexář by to měl umět, aby ho defekt na cestě nepřekvapil. Pokud počítám přezutí gumy bez demontáže kola, tak pouhé přezutí je záležitost cca 5 minut. Takže kdo to neumí, tomu doporučuju, aby se to doma v klidu naučili, určitě to bude potřebovat!!
no nejsem asi správný velorexák. jednak bych u toho asi prorejpl duši, jednak se tím může i narušit kord, jednak mi chybí síla a zručnost, páč posledně v garáži jsem se na to vy.... a taky nemám svoje kvalitní cestovní monterpáky :o)
Přesně tak plně souhlasím s Vlastíkem. první co jsem se naučil když jsem si pořídil v 15-letech pionýra byla výměna pneu a lepení na cestě. A sílu jsem k tomu nikdy nepotřeboval. Maldýmu bude za chvilku 15 a už pneu taky přezuje sám - tedy už se to učí - s mou pomocí to zvládne a to bez cvaknutí duše!! Je to jen o cviku.
Zajímavý komentáře se rozlostli na téma přezouvání kola, ne že bych kolo neuměl přezout, když jsem měl krosku tak jsem si přezouval sám zadní drapák a to je jiné pošušnáníčko než obyčejné pneu, ale nevidím důvod proč to trénovat, když za 15 Kč mi to udělají mají na to nářadí a hlavně když to poserou tak mám na jejich práci záruku, nemůžou pak říci že jsem to při přezouvání poškodil apod., když mi třeba uletí duše v místě ventilku, což se mi na krosce stávalo hodně často na předním kole, než jsem použil svorky na kotvení ventilku.
Když už to mám rozdělaný tak tam šupnu asi ještě jeden tlumič a musím upravit napínáky řetazu a asi ji ještě celou vyztužím, zdá se mi že je dost pokroucená