Zde vám představím úpravy, které podstoupí můj stroj snad v brzkých 14 dnech:
- výměna ložisek v zadním kole 6302 2RS C3 (4.7.2005 koupeno)
- výměna ložiska rozety 6205 2RS C3 (4.7.2005 koupeno)
- výměna oleje v předních tlumičích
- vyndání motoru, propláchnutí a vyčištění převodové skříně od minerálního oleje
- přetěsnění krytu spojky
- nalití plné sintetiky od honzy ( paramo gyrolsyn)
- nové silentbloky motoru
- navaření širších pásovin na zadní kyvku
- nové napínáky řetazu
- nejzásadnější změna - přebudování stroje na bezkontaktní zapalování ( výměna cívek za silnější, nové svíčky, nasazení zapalování, řídící jednotky ... )
- výměna pružin aretace řazení (možná)
- přinýtování turniketů pod přední kapotu na lepší uchycení mého vaku do zavazadlového prostoru
- možná lepší nebo spíše větší a hlubší koš na zavazadla pod přední kapotu
jak to bude probíhat, podám informace a foto
jedna z posledních fotografií mě se strojem: po matuře na bečce v Oplocanech
- 4.7.2005 - dlouho očekávané balíky dorazily :
- od Roberta Němce - silentbloky, turnikety a řemeničky
- od Betona (a Zitexu) - BEZKONTAKT a stínítko
viz. foto a jejich popis - omluvte kvalitu, měl jsem takovou radost, že nečekám až se mi nabijí baterky do foťáku, tak jsem to vzal rychlovkou přes mobil a bluetooth rovnou SEM
řemeničky, silentbloky, turnikety - Robert Němec
řídící jednotka bezkontaktního zapalování
snímače, kotva a dráty
snímače, kotva a dráty
celé v kompletu, jak jsem to vybalil , ještě je tam vidět spínač z5ného chodu
stínítko a zároveň držátko na střešní tyč
- 5.7.2005 - po výměně výfuku na svém favoritu jsem ještě stihl vyndat motor z hadráka , řádně vypláchlý a vyčištěný od starého oleje v převodovce a objednal jsem ještě u Kostíků díly jako pružinky aretace řazení a pružinky spojkového koše, když už to mám venku - viz. foto - mobil, foťákem to mám taky, ale ten odjel na dovolenou
a je venku
a je venku
na plotně
kontrola spojky
- 7.7.2005 - stavil jsem se v mototechně a koupil novej olej do přední tlumičů (za pomoci rad jawařů - motorkářů) jakejsi holanskej motoroil 10W-40 (měli bohužel jen litrovky cena za litr 120,- Kč)
- 9.7.2005 - dnes jsem dodělal a upravil křížák pro bezkontaktní zapalování, trochu jsem to zařezal ucvakl přepínač, zařezal imbus, profrézoval dírky a zabrousil destičku a přestříkl černou - viz. foto - mobil, foťákem to mám taky, ale ten odjel na dovolenou
upravený křížák
upravený křížák
upravený křížák
toto zbylo po křížáku na kladívka
- 10.7.2005 - po obědě jsem šel na dvůr do dílny a oddělal jsem spojkový koš, náhon tachometru a řadící tyč - připravil jsem to na výměnu pružin aretace řízení a na výměnu pružin spojkového koše - čekám zítra v balíku od Kostíků
spojkový koš pryč, už jen tyč řazení
tady je spojka a spol
tyto pružiny aretace přijdou vyměnit
náhon k tachometru a tolik diskutované gufero 8 x 16 x 7
už s novým guferem
a je venku: tyč řazení, kolíčky s pružinkami, segment poloautomatického řazení, pružinky aretace
- 11.7.2005 - dneska jsem vyměnil silentbloky motoru, sedly si jak prdel na hrnec ( pepa poradil, já zabrousil a je to )
a je to venku
starý silentblok
nový už nalisovaný v otvoru
- 12.7.2005 - tak přišly na řadu taky přední tlumiče (rozdělat, vyčistit, složit), přišel jsem na to, že je v jednom tlumiči praská podložka asi vlivem příliš hustého oleje, teď tam bude ta 10W-40, zítra na soustruhu se musí upichnout z planžety druhá a skládání bude asi až za 2 dny
komplet přední tlumič, jak to jde po sobě, jen tam chybí krytky, protože já mám odkryté tlumiče
je tam vidět ta prasklá podložka a bez té to nejde
- ještě jsem udělal z pertinaxu zakrytí druhé části krížáku, aby se tam neprášilo a zrovna i sponu co drží víčko křížáku (vy co mě znáte jistě víte z čeho je to udělaný, stejnej materiál jako držák krytu dynama, tedy starej pilovej list)
ať se tam zbytečně nepráší
planžetka co drží deklík (ze starýho pilovýho listu a čenou stříklí - stříbrná už došla)
- 14.7.2005 - přišruboval jsem do velouše řídící jednotku ebzy a křížák
cívky a řídící jednotka
- 15.7.2005 - ráno si píšu s betonem na icq, vymýšlíme že bych si udělal zpátečkové světlo. které by se spínalo samo při zatáhnutí páčky startéru, hned se toho nápadu chytám a použiju k tomu jeden spínač na křížáku a světlo z blinkrů s čirou optikou, výhledově dám na druhou stranu ještě to samé světlo (ať mě zastánci originality klidně ukamenujou), ale jako mlhovku, ještě kompletuji přední tlumiče, místo tlumící podložky 0,2 mm volím 0,3 a tlumí dobře (oželuji večerní návštěvu pohostinství a dělám na stroji do půl noci)
na křížáku přibyl ještě jeden spínač na zpátečkové světlo
jo tady bude, je to stejné světýlko jako na blinkry
jo tady bude, je to stejné světýlko jako na blinkry
jo tady bude, je to stejné světýlko jako na blinkry
jo tady bude, je to stejné světýlko jako na blinkry
- 16. - 17.7.2005 - začínáme stavět doma balkon na baráku, ve chvilce volného času k večeru skládám motor zpět do původního stavu už s novými pružinkami a s novou podložkou do spojkového koše co jsem vypiloval z kousku plechu, lepím a utěsňuji dekl motoru, nasazuji dynamo s ebzou snímačem, šrubuji místo vačky kotvu s magnetem
ebza na velorexu, jeden spínač na chod vpřed, druhý na chod vzad
tak už je složeno, jen dát ho zpět
ještě nahodit vypínání spojky
- 27.72005 - vše co jsem si předsevzal je hotovo ...
... teď jde na řadu PAv41 :-)
i stínítko si sedlo krásně
- 28.7.2005 - tak první jízda s bezkontaktem, jede jako ďábel
- vysral jsem se na práci a jel se radši projet, najeto 120 km, maximálka 93 km/hod, průměr 48 km/hod (město no) + snad 4 litra potu :-) a hlavně bez nehod a bez poruch (musím to zaklepat)