Dnes je 29.6.2006 a rozhodl jsem se, že si nechám zapsat tažné pro přívěsný vozík pav do TP velorexe.
Vytiskl jsem si kopii potvrzení od soptíka a vyrazil jsem. Jel jsem na dopravku brzo ráno, abych měl dobrý pořadový číslo (stejně jsem tak čekall 2 hodiny než jsem se dostal na řadu). Vešel jsem dovnitř a nastínil paní co má nastarosti přestavby atd. o co jde a ta to chvilku studovala, pak řekla, že když už jsem tam tak mě přece jen tak nevyhodí (byla příjemná a já dělal psí oči jak to nutně potřebuju). Už to vypadalo slibně, ale bohužel úředník co má nastarosti evidenci nových vozidel se zrovna asi nudil a přišel k pultíku kde jsem jednal s onou paní. Rezolutně prohlásil že to není možné takto dělat, že neexistuje, aby někdo připojil za tříkolku pava, že ty vozíky vyráběla Jawa a byly určené jen pro motocykly zn. Jawa na což já jsem vyrukoval s tím, že se plete, že to výráběly Kovozávody Semily a né žádná jawa, chvilku se se mnou o tom hádal, až jsem mu řekl ať se podívá do Typového průkazu od vozíku kdo je tam na prvním řádku napsán jako výrobce. Podíval se a zjistil že jsem mluvil pravdu, ale samozřejmě mi to nepřiznal a začal tvrdit že mám tedy nějaký jiný vozík, že to nejde zřejmě o pava, ale bůhví o co jde (no prostě d...l), na to jsem mu zase ukázal původní fakturu od vozíku z roku 71 i se záručním listem a návodem k obsluze. To už nějak přešel a začal se věnovat onomu potvrzení od Velorexsportu. A hned začal, že tam chybí údaje o tom, jaký to smí tahat vozík (přitom je tam jasně napsáno Pav či motex), kolik kilo to může táhnout, jaký se k tomu dá připojit bržděný vozík (který nejde přidělat pomalu za běžný automobil a on by to chtěl zapříhnout za velorex) - prostě už jsem se vezl. Tak jsem sloužil jako obětní beránek jednomu zakomplexovanému úředníčkovi s knírem z Dopravního inspektorátu Kroměříž. Nakonec z něho vypadlo, že bych chtěl pomalu posoudit každý šroubek na velorexu i na pavu atd.
Naštěstí tam byla i ta hodná paní úřední co mi pak bokem řekla, že když donesu potvrzení od velorexsportu na mé jméno a číslo rámu mého velorexe + užitné zatížení co může tahat, tak že mi to zapíše (takže mi nějaká naděje svitla). Bohužel už dříve jsem se pokusil kontaktovat velorexsport, ale marně bez odezvy, tak jsem zvědav.
P.S. Nenechte se odradit takovými úředníčky, já osobně tam budu muset asi zajít až tento chytrolín, který ve skutečnosti ani nevěděl o čem mluví bude mít dovolenou a nebude se svým kolegům plést do práce. Ještě jsem se od známé dozvěděl, že tento samý úředník nechtěl jejímu synovi zapsat fungl novou motorku, kterou koupil v Praze v salonu a dovezl si ji domů, takže mě na jeho adresu napadají jen samá slova mimo rozsah slovníku spisovné češtiny. Ještě jsem se dozvěděl, že tonto úředník dělal původně vedoucího odboru dopravy a pak ho sesadili (asi věděli proč), takže jsem se s tím že je zakomplexovaný moc nespletl.
No pokud se to nepovede zapsat, jak jsem psal už níže v adresáři, tak vozík se vší lítostí prodám.
7.7.2006 - dnes mi přišlo souhlasné stanovisko od Velorexportu ( tímto jim patří velké DÍKY !!! ), kde jsem uveden já, přesně můj stroj tj. výrobní číslo a také poznámka že velorex utáhne 100 kg na závěsu, vše co požadovali na dopravce po mě, takže v pondělí vyrážím na druhé kolo a snad už úspěšně
10.7.2006 - další neúspěšný pokus, i když jsem měl všechno co po mě minule požadovali, ale zase si našli abych jel na STK a tam mi tažný zkontrolovali a dali papír a pak zpátky na DI, jen jsem se jich ptal proč teda chtěli to souhlasné stanovisko přímo na mé jméno a na můj velorex (číslo rámu atd.) a paní říkala že prý na to abych mohl vůbec tažné namontovat, mohla mi to říci již minule a nemusel jsem tam jako pako zase čekat 3 hodiny. Prý když už donesu i to z STK tak mi to zapíše, ale to už tu jednou bylo. Momentálně stroj je bez zadní vidlice takže na STK nemůžu a pak má paní 14 dní dovolené, takže vozík bude zapsán asi až na Vánoce, jak to tak vidím. Je to prostě šikana na lidi mě to připadá, pendlovat mezi STK a DI. Ještě že bydlím jen cca 15 km od DI, jinak kdybych se měl pokaždé projet z míst okresu které jsou vzdáleny i 40 km, tak už bych asi pěkně nadával, ale to dělám i tak. Kdybych neměl zrovna prázdniny a nedělal jen brigády, tak nevím jak bych si pokaždé bral dovolenou, abych to vyřídil. Udělal jsem pokrok, když paní viděla jak jsem vytočený tak mi dala na sebe číslo, abych prý nemusel znovu čekat fronty na dopravce, přímo jí zavolal a domluvil se s ní.
24.7.2006 - Tak další neúspěšný pokus. Vzal jsem si dneska znovu volno z práce, ukončil jsem to ve 14 abych vše stihl. V 15 :15 jsem dorazil na STK, aby mi dali potvrzení že mi vozík drží za strojem. Technik na STK nechápal pořád jaké potvrzení po něm chci, když mám souhlasné stanovisko od Velorexportu Žamberk přímo na můj stroj tj. číslo rámu, jméno majitele ... Technik tedy volal na dopravní inspektorát pí Pospíšilové, která to má na starosti a u které jsem byl. Ta mu řekla údajně ať napíše potvrzení, tak nějaké za 100,- Kč splodil. Bylo 16:15 když jsem vyrazil z STK na DI. Než jsem se propletl přes celé město a našel volné místo na parkovišti bylo 16:30. Vyběhl jsem poschodech přímo za danou paní. Bylo 16:33 a paní mi oznámila, že už nikoho nebere, jestli neumím chodit dřív. Zeptala se kde bydlím a poslala mě ať přijedu ve středu. Měl jsem smůlu, úřední hodiny které jsou napsány do 17:00, jsou jen tam asi pro oko, protože poslední zákazníky berou těsně po 16. Pak si dají asi ještě kafíčko než se rozejdou v 17 domů. Takže si musím vzít znovu volno z práce, protože běžně dělám do 17 nebo 18 a zase vyrazit na DI, tentokráte už na 4 pokus. Tady za takové služby člověk odvádí daně. Musím si brát neplacené volno a ještě vždy projedu min. 100,- Kč, ale to je paní Pospišilové z dopravního inspektorátu v Kroměříži jedno (z její kapsy to nejde , tak proč by jí to mělo vadit).
26.7.2006 - dnes nastal ten slavný den, kdy jsem dostal zapsáno tažné zařízení do TP mého velorexe.
Dneska jsem přišel přímo za paní referentkou, která už mě vítala hned co jsem vešel do dvěří (asi po tom co jsem jim minule nadal). Vše zapsala, za 10 min. hotovo, já zaplatil 50,- správní poplatek a už mám zapsáno tažné zařízení skupiny F. Ještě mi popřála spoustu kilometrů bez nehod a zmizel jsem domů a pak na STK kvůli končící technické Velorexu. Tam jsem se taky zdržel jen chvilku, dal 100,- Kč za technickou a jel spokojeně zpátky domů.
Je super, že jsi zde popsal svoji příhodu...je neuvěřitelné, jací lidé nám mají sloužit...
PAVa každopádně neprodávej. Já osobně bych jej klidně tahal za Velorexem na černo...Je téměř jisté, že to stejně nikdo nikdy kontrolovat nebude. Já měl s policií vždy jen ty nejlepší zkušenosti.
Až do teď mi jízda s pávem nevadila, ale jak všichni víme od 1. července se všichni budem muset chovat jinak, pokud by mě náhodou chytli příslušníci policie a neměl bych zapsáno tažné, bylo by to jako kdyby vozidlo nebylo technicky způsobilé a balo by to za hodně velkou pokutu a 5 bodů k tomu, no a pokud by mě třeba chytli cestou na sraz a se srazu taky, tak jse to stejný spáchyný přestupek v jednom roku a automatické odebrání řidičáku. Jen o to mi jde, protože mám trochu strach abych neměl rok pokoj od ježdění a prázdnou peněženku, já nemám bohužel s polici vždy ty nejlepší zkušenosti, je to jako všude, dobrej úřední a blbec , dobrej policista a magor
měl jsem co dělat abych onoho úředníčka neposlal pravým hákem k zemi, zvlášť když mi tvrdil že vozíky dělala jawa a byly určeny jen za jawa motocykl a pak mi tvrdil, že mám asi něco jiného než pava atd. viz historka nahoře
co se týče toho potvrzení, které je na konkrétní jméno, myslím že je svým způsobem husarský kousek, že mi to vzali, ale:
postup by měl být takový, že si zjistíš, že máš šanci projít, dodáš typový list od PAVa, protokol z STK, kde zkonstatují, že tam máž zařízení, které nesouhlasí s údaji v TP, ale souhlasí se zařízením pro motovozík PAV a je funkční - dostaneš TP na měsíc. Zapsali mi tažné zařízení pro přív. vozík PAV 40/41 (motex jsem nechtěl, byl jsem rád že jsem rád), spojovací zařízení Třída S. S tím pak jdež znovu na STK a uděláš opakovanou prohlídku a máš vše OK. S pavem pak bacha, max. 70km/h, takže mimo dálnice a silnice pro motorová vozidla.