Brzy ráno se probouzíme - poprchává. Vedle nás psí v obytném automobilu německá rodina. Myjeme se, snídáme a startujeme. Po cca 60 km vjíždíme do města Kalmar po 6 km mostě, nejdelším ve Švědsku, příjíždíme na ostrov Oland, který je významný svým unikátním ekosystémem. Po návtěvě informačního střediska pokračujeme do nitra ostrova k pevnosti Borgholm. Tankujeme ve stejnojmenném městě a při vaření pářků na pobřežním molu nám míjí český autobus s brněnskou spz. Ihned jsme obklopení shluky turistů, kterí se domnívali, že výkon jejich Karosy je ojediněly. Asi jsme je v tomto zklamali, ovšem našimi stroji byli nadšeni. Robert provádí s odvážným brněnskými studenty demo jízdy. V Borgholmu navštěvujeme muzeum historických vozidel, kde objevujeme motocykl ČZ 250. Stejnou cestou se pak pracíme na pevninu. Po 10 km jízdy se z Emilova stroje ozývá charakteristický zvuk podfukované svíčky - závit se s námi definitivně loučí, ale nevzdáváme se. Vzhledem k tomu, že je sobota, přistupujeme k nouzovému a drastickému řešení. Svíčku omotáváme alobalem, který jsme nalezli v popelnici a za pomoci vteřinového lepidla a kladiva umísťujeme zpět do hlavy. Motor zatím běží, ale jak dlouho? Šťastně jsme překonali zpáteční cestu přes dlouhý most a z Kalmaru míříme na severr směr Norrkoping. Po ujetí 50 km v Rockneby již není možné pokračovat, svíčka v hlavě již vůbec nedrží. Během několika minut demontujeme chlazení i pravou hlavu. Místní lidé nám nemohou pomoci, dílna se otevírá až v pondělí. Robert a Emil v jednom stroji vyrážejí zpět do Kalmaru, já hlídám zbylé stroje. V Kalmaru kluci nacházejí jedinou otevřenou dílnu a také jediného člověka ve městě, , který je schopen závit v hlavě opravit. Po krátkém přemlouvání a vysvětlování odkud jsme a kam jedeme se pouští do díla, a tak v půl desáté večer můžeme opět pokračovat v cestě. Jsme sice lehčí o 200 švédských korun, ale šťastni, že se nám podařilo opravit první vážnější závadu. Jízda se opět mění v noční etapu, jedeme dokud sjme schopni vnímat. Nedaleko Bjornsholmu nalézáme značku označující nouzový přístřešek. Po 1 km dlouhé jíždě lesem vjíždíme na sportovní střelnici. Na verandě administrativní budovy po ujetí 292 km usínáme.