V sobotu 23.10. 2010 proběhla v Brně tradiční Motortechna. Trhy historických vozidel, součástí, náhradních dílů a dokumentace bývají vždy doplněny výstavou motocyklů a automobilů. Letos napodzim se pořadatelský Veteran Automoto Club Brno rozhodl využít padesátileté výročí svého trvání s šedesáti lety, které uplynuly od zahájení výroby tříkolek Oskar - Velorex.
Organizátoři se proto obrátili na Ivo Fajmana s prosbou o zajištění exponátů pro plánovanou výstavu tříkolových i čtyřkolových strojů z hradeckého Velodružstva. Prostory pavilonu Z byly sice protentokrát výjimečně obsazeny filmaři a tak se naleštěné stroje přesunuly do moderního pavilonu F. Špatné světelné podmínky nemohly ubrat nic na atraktivnosti vystavených exponátů.
A tak kromě mnoha automobilů a motocyklů byla středem pozornosti zájemců o historii expozice Velorexů. Vidět bylo možno nejen zástupce seriových strojů počínaje typem Os-kar 1953 až po Velorex 16/350 ale také zástupce prototypů z vývojového střediska v Dolech u Nového Hrádku. Podařilo se zajistit účast pátého prototypu vozítka Jawamobil, jehož podvozková část vznikla ve Velodružstvu (1. prototyp nesl název Motorex) a dodávkový čtyřkolový stroj 435-D v mírné tuningové úprave, který byl dokonce na prodej. Velmi pěkným exponátem byl také seriový stroj 435-O v “rentgenovém” provedení bez plachet. Vynikla tak jeho trubková konstrukce. Vedle vozítka Hoba I byla též velmi zajímavá aerodynamická karoserie rekordní tříkolky, kterou si veřejnost mohla prohlédnout poprvé od její účasti na rekordních jízdách v roce 1986.
Ze seriového Velorexu byla tehdy použita část rámu se zadní kyvnou vidlicí. Motor 572, respektive výkonnější Jawa 638 však nakonec nahradil agregát Yamaha. Karoserie byla vyrobena podle návrhu designéra Václava Krále. Velmi často fotografovaným strojem byla k překvapení samotného Ivo Fajmana dětská šlapací tříkolka potažená koženkou, která dospělé stroje připomínala jen velmi vzdáleně. Škoda jen limitu výstavní plochy, která omezila množství vystavených strojů na deset.
Nebýt tohoto limitu mohli návštěvníci vidět kompletní výrobní řadu strojů včetně typu Os-kar 1952, stroje 435, Velorexu v provedení valník, či ucelenou řadu vozítek Hoba. Ivo Fajman zde také prezentoval svou knihu Velorex.
Hned vedle vystavených exponátů bylo možné zakoupit či si jen prohlédnout knihu Velorex - Tělesně vadní do štastnejší budoucnosti. Zájemci o koženkou potažené stroje si tak mohli opravdu přijít na své.