Ve dnech osmého až jedenáctého března se v Praze v areálu výstaviště v Holešovicích konala výstava Motocykl 2012. Ve stejnou dobu proběhl v Brně Motosalon 2012 ale o tom, proč probíhají ve stejnou dobu dvě výstavy se stejným zaměřením už bylo v tisku a koneckonců i na těchto stránkách napsáno dost. Přiznám se, že mne to tentokrát táhlo na východ republiky neboť Motosalon se koná v mnohem důstojnějším prostředí brněnského výstaviště a také prezentace oficiálních zastoupení jednotlivých značek je zárukou kvalitnější podívané pro návštěvníky. Stav české chlouby honosně nazývané D1 však rozhodl, že se žádné cestování konat nebude. Křivdil bych ale odpovědným politikům, tak jednoznačné to zase nebylo. Praha totiž nabízela několik konkrétních věcí, které mne zajímaly ze všeho nejvíce. Především prezentace humpoleckého „Štočkova dvora“ v podání přestavěného Velorexu Milana Davida, výstavní premiéra motorových kol „Insomnia“ a „Favorit“, která jsou českou odpovědí na omezování dodávek ropy z Iránu a především premiéra tradiční britské značky „Morgan“, která prostřednictvím svého českého zástupce Jana Zvelebila vystavila dva kusy nových retro tříkolek Morgan 3 Wheeler, které mají na to, aby navázaly na své úspěšné předchůdce montované v továrně v Malvernu až do padesátých let minulého století. Jejich design se opravdu povedl i když místa je v nich na šířku méně nežli ve Velorexu, vždyť při nastupování je potřeba demontovat celý volant. Stroj pohání dvoulitrový dvouválec SS, jehož 115 koní se na mohutné zadní kolo přenáší prostřednictvím pětistupňové převodovky Mazda.
Návštěvníci si také nemohli nevšimnout stánku dealera značky Jawa „Mates Moto“ z Lošánek, který nabízí s požehnáním Brodecké fabriky stavbu retro strojů Jawa 250 Four s kabátem Jawy 634 a Jawu Californian obě na chassis Jawy 250 Travel. Vznikly tak povedené motocykly v cenách okolo sedmdesátitisíc korun. V hlavní střední hale byl také vystaven nový motocykl s českým šestiválcem Miroslava Felgra „Midalu“. Jeho umístění hned naproti strojům Ducati, Bimota a MV Agusta však bylo dost nešťastné. Na první pohled bylo totiž vidět, že rám jakoby někdo od někoho překreslil…..
V pravém křídle byly jen čtyřkolky a v levém výstava přestaveb Bohemian custom Bike, kde byly vidět jak pěkné stroje, tak lítostivě vypadající torza historických strojů patřících spíše do sekce „napadeno kutilem.“ Pěknou a hodnotnou výstavu Československých historických závodních motocyklů včetně dvou vzácných strojů Hurikán, mnoho návštěvníků pod dojmem mohutných strojů s větvemi místo řídítek přešlo bohužel bez povšimnutí. Celkově byl šestnáctý ročník pražské výstavy letos více než jindy zjevně jen rozšířením hned vedle probíhající Matějské pouti. A to nejen pro propojení pořadatelů firmy Incheba a rodiny Kočků, ale zejména pro svou rok od roku upadající úroveň.