28.6.-7.7. 2011
HOTOVO!
Renovaci se povedlo zdárně dokončit. Dorazilo vape, namonotoval jsem ho, zapojil elektroniku a Hadrák zase brblá.
Tatík dopasoval chlazení, nalakoval hnědou na přední blatníky a ve čtvrtek byla provedena technická. Hotovo, konečně.
22.5.-28.6 2011
Renovace se zase hnula o kus dopředu a blíží se do cílové rovinky. Celý měsíc jsem byl zásobovaný fotkama z potahování a byl jsem velmi nadšen. Motor jsme svěřili jednomu fachmanovi a jsme velice spokojeni. Minulou neděli(19.6.) jsme hadráka dovezli od p. Kostíka potaženého a je fakt libový! Celý týden jsme s tatínkem montovali, montovali a montovali. O víkendu jsme dopasovali přední blatníky které stále brousím a kituju. Čekám až přijde vape, Dopásne se vyrobené chlazení, dolakuju blatníky, doladím drobnosti a hurá na technickou.
1.5.-22.5 2011
Dnes je to na den přesně rok co jsme přivezli hadráka. Když jsme ho okukovali, tatínek se hrozil a já se radoval. Když jsme ho dovezli domů, všichni spílali ruce. Uzavírali se sázky a spousta lidí ho chtěla poslat do šrotu. Zlomit jsme se nenechali a hadrák po roce práce jezdí. Pochybovači prohráli. Minulý víkend jsme najezdili cca 10 km. v neděli večer jsem vyndal motr a hadráka připravil na potah. Potah jsme svěřili do rukou pana Kostíka. Teď mě v mez čase čekají blatníky, přední kola a motor.
26.3.-1.5. 2011
Dodělal jsem elektriku a namontoval natřené pedály. Od Me2da jsem Sehnal krásnou sedačku. Mooooc Díky :-). Hadráka jsme konečně postavily na kola(tuším po cca 10 letech). Dvojkoleno jsme dodělali a dodělávají se různé věci.
20.2.-26.3. 2011
Po měsíci tu máme další aktualizaci a hromadu práce za sebou.
Na burze v chotusicich jsme převzali nové dvojkoleno a pořídili jsme nějaké díly. Od matese jsem dostal péráckou rybinu ze které jsem použil vložku a matici. O jarních prázdninách jsem tvořil elektriku(to jsou ti školou povinní :)))). Nechal jsem opískovat středy a pořídil jsem brzodvé klíče na přední kola. Přišly mi ráfky od pana Kloudy, rybina od p. Hadrávka a dráty od p. Špičky. Pořídil jsem pěkné pedály.
13.2.-20.2. 2011
Konečně začlo to, v což spousta lidí nevěřila že někdy bude. Montáž našeho velouše. Usadila se podlaha, namontovala se nádrž, ručka,motor, páky, háčko,palubka s drobnostmi a kyvka. Konečně Velorex zase roste.
9.1.-13.2. 2011
Po měsící tu máme další aktualizaci. Velouše jsme nechali opískovat a nalakovat kvuli převozu jednou vrstvou základu ve firmě Metax. Jsem spokojen. Přišla mi palubka a cepováček od Xpuppyho. Hadráka jsem natřel ještě jednou vrstvou základu a poté do Hnědé(8011). Zadní kolo dostalo nová ložiska a na burze ve Zloníně jsme sehnal Bužírky na elektriku.
12.12. 2010- 9.1. 2011
Připravil jsem motor do velorexu. Byl seřízen a odzkoušen. Po sehnání předního držááku motoru a předělání zadního byl motor usazen na místo. Moc místa kolem něj není.
25.11.-12.12. 2010
Krapet jsem zase poskočil s velorexem. Kyvky s ramenama jsou už natřená a složená. Nádrž a světla už jsou také po laku. Na to že jsem lakoval poprvé tak to není zase tak špatné. Snad.
Také mi přišly díly od pana Němce. Takové předčasné vánoce.
9.11.-25.11. 2010
Díly z burzy se nechaly opískovat, a já jsem začal s lakovací a natírací částí. po písku vylezly další drobnější šrámy na nádrži.
Nejhorší na stříkání jsou pružiny.
20.9.-9.11. 2010
V tomto období jsem konečně snýtoval přední podlahu. Pořídil jsem hnědou barvu(originál 8011) a začal natírat. složil jsem hotová zadní světla. 6.11. byla burza, kde jsem nejen pokoupil nějaké díly(na bureze i ty co jsem měl domluvené) ale poznal velkou spoustu lidí. Vtipné bylo potkání bleska kdy jsem prohlásil: "Vy budete asi Blesk!". Do velké knihy jsem konečně sehnal poslední dva podpisy, cestou na burzu ji stihla bohužel pokřtít i kofola, ale dopadlo to pro knihu poměrně dobře(chytrej nápad měl ten co navrhl že kniha bude v černých deskách). Některé díly jsou připravené na pískování. Háčko se srovnalo, bylo hnuté k jedné straně. šlo to dobře protože není svařované ale letované mosazí. Volant jsedm pořídil na dnešní dobu za neuvěřitelnch 150kč!
14.8-20.9. 2010
V tomto období jsem s vydatnou pomocí vytvořil podlahu do velorexu. Zadní díl je hotov, přední je ještě potřeba snejtovat.
snažil jsem se držet "originálu"(podlaha která tam byla před 10_ti lety měla polodrážku jako je popsaná na motomagazinu) Tudíž tam mám polodrážku, na zadním díle svlaky atd. Také vznikly vnitřní kliky , vyvařilo se zase něco, vznikly dveře, pořídil jsem kloboučky..... a hlavně sehnal jsem si pískovou koženku.
20.7.-14.8. 2010
Na burze 31.7. se mi povedlo sehnat Zadní kolo(150- docela slušné za půlbuben),Rozetu s paknama a štítem(200-hned vedle stánku s knihou), krytku zadního kola(250-Monty) a povedlo se mi domluvit nějaké díly.Cestou z chorvatska jsem se stavil u Brťky který mi velice ochotně pujčil dveře abych si je mohl udělat(Brťko Pan Navrátil :)) a Prodal mi pružiny na 250 na přední nápravu(940 Se silonama). Taky jsem započal Výrobu dveří.
20.7. 2010
Nakoupily se trubky ve feroně, a započalo vyvařování(konečně). Konečně to trchu vypadá vic jako neshnilý hadrák( i když stále je :))
6.6.-18.6. 2010
vyrobil jsem držák nádrže který mi tatka svařil. Zabrousil jsem svár. Odstranil jsem držák na nádrž který byl domácí výroby. zabrosl jsem po něm stopy. Poté jsem si naměřil umístění originálního držáku a zabrousil i stopy po něm. Nejvíce práce mi dalo zabrousit náblitky(prominte mi ten výraz) od sváření předchozích majitelů elektrikou na okenním rámu. Odbrousil jsem ještě neoriginální kastlík umístěný jako u 175. také jsem nalezl pozůstatky původního brzového systému. viz foto.
5.6. 2010
Na burze jsem pořídil Tachometr, levé rameno, zadní světla, kryty bílých blinkrů a výrobnmí štítek.
23-28.5. 2010
Vyhrabal jsem doma třípolohovou spínačku.
Rozebral jsem a vyčistil klaxon, blinkry a zadní světlo.
Natíral jsem rozebrané díly a upravil plechový štítek na klaxon kvůli stelovacímu šrobku který se nevešel.
Vyrobil jsem držáky zadních svítilen.
Koupil jsem stříbřenku a natřel nějaké díly. Také jsem upravil jeden blatník dopředu.
22.5. 2010
Přivezli jsme ho od Pardubic. Na půdě jsem vyhrabal zadní blinkry a Peťass mi daroval jedno sklo co mi chybělo.
24.4. 2010
Na burze v Brně jsem pořídil zadní světlo. (to už jsem měl rozjednanou jinou 250 která nedopadla)
Ahoj Jirko, co dodat. Sleduji tvůj stroj od začátku a nemohu jinak než smeknout. Krásný stroj a hlavně skvělý přístup k historii a to obzvlášť vzhledem k tvému věku. Jste s taťkou fakt šikulové. Jenom víc takových v našich řadách.
Mnoho šťastných kilometrů.
Ahoj, děkuju, pochvala vždycky potěší. Ze začátku jsme měl v plánu hadráka postavit na celobubny, dva doutníky ale časem se to změnilo a snažím se dát hadráka do stavu ve kterém vyjel v srpnu 1958 ze Solnice.
no vidíš to uš hromadíš díly mezi tím je můžeš renovovat. není kam spěchat. Ono poskladat veloucha za 14 dní umí kde kdo . Ovšem jak to pak dopadá. Držím palce.