Po dlouhém a namáhavém hledání jsem 4.března 2009 ve 21:29 našel na polské aukční síni (allegro.pl) inzerát na Velorex 16/350 r.v.1967 za 2000 polských zlotych. Po výměně pár emailu jsme se dohodli že 21.března si pro velorexe přijedu a cena se snížila na 1900 zlotých. Po přípravách jsem se Zdeničkou 21.března v jednu hodinu ráno vyjel z Českého Těšína cesta nám utíkala vcelku rychle do Swidwinu(625km podle internetu) nám to trvalo 10 hodin a ujeli jsme 650km. Ul.Katowickou1(78-300) jsme našli hned a s Pawlem Koziolem jsme se sešli vzápěti. Byl k nám velmi přívětivy dokonce nám ho pomohl i naložit a domluvili jsme se na ceně 1800 zlotych a říkal že ho před tím koupil od někoho z Lublinu a poté jsme opět vyrazili (12:06) a v Českém Těšíně v garáži jsme byli 23:10, trvalo nám to déle protože jsme ve Wroclavi špatně odbočili.
V pondělí 23.března jsem v deset hodin šel do garáže něco málo vyložit a podrobnějí se podívat na stav. V útery 24.března jsem šel do garáže vyložit zbytek věci z vozíku a chytl jsem se odvrtávat všechny nýtky na oplechování po odvrtání a sundání všech plechů jsem zjistil že spodní trubky pod dveřma jsou úplně shnilé a už se to snažil někdo opravit ale hodně neodborně (viz přiložené fotky).Poměřil jsem všechny pouzdra na svislé čepy a pérování, poté jsem sundal výrobní štítek: rok výroby-1967, výrobní číslo-9638, číslo motoru-572-004013, obsah válcu-344ccm, výkon ks-16/4750 ot./min., vrtání/zdvih-58/65mm, váha kg-310. Večer jsem našeho velorexe pokřtil na jméno „Kefirek“.Ve čtvrtek 26.března jsem si domluvil s p.Jaruščákem pískování v sobotu 28.jsem si všechno přichystal a naložil na vozík a uklidil v garáži a vyhodil nepotřebné věci. V útery 31.března jsem jel na pískování do Třineckých železáren nechal jsem si opískovat: rám, koš, celé kola, př.světla, ramena, pedály, dveře, nádrž, vše mě stálo 2600kč, poté jsem to vše vyložil a uložil v garáži.V pondělí 6.dubna jsem z rámu vyřezal celý spodek všechny shnilé trubky a nařezal jsem si nové a vše přichystal ještě mi chybí jedna trubka a vše posvařovat ale zatím ještě nemám plyn. Ve čtvrtek 9.dubna jsem rozebral motor i klikovku na klikovce je jeden čep vydroleny tak jej musím sehnat a některé kolečka do převodovky protože jsou porezlé. V pátek jsem rozebral všechny tři tlumiče pérování vyčistil a vyměnil olej akorát jsem tam nedal tlumičový protože ho nemám a jakmile jsem tam nalel hydraulický tak tlumiče nefungovaly tak jsem tam nalel motorový syntetický olej a tlumiče fungují perfektně, poté jsem ještě obrousil nějaké věci které jsem neměl opískované pak jsem ještě koupil jednu plechovku základní barvy. V sobotu 11.dubna jsme jeli na burzu do bašky před tím jsme se stavili k rodičům taťka měl pro mě přichystanou tu láhev s tím plynem k CO a ještě jednu trubku poté jsme jeli do té bašky koupil jsem tam dva přední blinkry, plastový nápis VELOREX, kompletní sání k motoru a leštící kotouče na brusku nebo vrtačku. V nedělí 12.dubna jsem už konečně celého velorexe posvařoval a obrousil poté jsem ho začal natírat červenou základní barvou ale natřel jsem jen asi půlku.V pondělí 13.dubna jsem ho celého donatíral základní barvou a poté jsem ho začal natírat vrchní hnědou barvou natřel jsem ho z jedné strany a pár drobnosti.V útery 14.dubna jsem koupil pár ložisek za 747kč.Ve čtvrtek16.dubna jsem koupil zbylé ložiska zhruba asi za 700korun pak jsem šel natírat kefírka z druhé strany atak samo jsem pokračoval i v pátek. V sobotu 18.dubna ráno jsme jeli do Rožnova pod Radhoštěm na burzu kde jsem koupil přední blatníky(150;50) na Kefírka dále zadní odrazku(80), rozetu(40), krytky zadních sdružených světel(2x50). Odpoledne jsem uklidil garáž kefírek je celý natřený, blatníky jsem musel upravit protože po-cházejí z Jawy a Cezety teď to jen opískovat a zkontroloval jsem klikovku z toho druhého motoru co už mám dlouho tak je dobrá nic ji není. V útery 21.dubna jsem odvezl ty zbývajíci věci na opískování poté jsem začal dělat podlahu (vodní překližku jsem koupil za 350kč),po přišroubování jsem to celé oblepil silikonem, v práci jsem zkontroloval tu klikovku tak je dobrá.Ve středu 22.dubna jsem jel pro ty opískované věci dal jsem opískovat aji výfuky stálo mě to 200kč.Pak jsem to ponatíral základní barvou a přední světla nastříkal na černo ale bude to chtít ještě nejméně jednou,výfuky jsem povařil a celý spodek natřel (jak je podlaha z překližky) “bodičkem”.Ve středu 29.dubna jsem jel pro přední sklo do Frýdku Místku do firmy VEHA stálo mě 567 kč poté jsem si jel do polska do Motozbytu objednat pláště a duše pak jsem v garáži uklidil skříně co jsem si dovezl a začal jsem natírat hnědou barvou natřel jsem ty zbylé věci co byli jen základem a natřel jsem aji podlahu. Ve čtvrtek 30.dubna jsem přivařil ty uchyty na přední blatníky a překitoval jsem to ale určitě to bude chtít přetmelit ještě jednou. Pak jsem namontoval držák ruční brzdy, pedály, nádrž. Musel jsem udělat vnitřek zadní pružiny protože byl špatný. V sobotu 2.května jsme jeli na sraz do Boskovic kde jsme si koupili šátky na hlavu s logem velorexe(300), dale dynamostartér sice ze skůtra(500) z čezety ale snad by se to dalo přízbůsobit a těsnění pod válce a na výfuky(53). V úterý 5.května jsem si koupil ještě nějaké šroubky a krytky na šroubky dohromady za 307kč. Poté jsem v garáži přichystal vše na nastříkaní. Zadní blatník jsem zevnitř(jelikož byl moc prorezlý)potáhl sklolaminátem a je to dobré. Ve středu 6.května jsem zkompletoval celé řízení I řídicí tyč a odvezl jsem všech šest čelistí aby mi nalepili nové obložení a prý to bude do týdne hotové. V sobotu 9.května jsem se chytil stříkání tak jsem kola,Volant,kryt chlazení,víčko nádrže,rámky předních blinkru,rámky zádních sdružených svítilen nastříkal v odstínu slonové kosti a vypadá to fakt dobře a blatníky jsem nastříkal základem a “bodičkem” .Pouzdra do motoru už mám a Taťka mi sehnal baterku a z nerezového plechu mi na ni udělal držák.V útery 12.května jsem si na poště vyzvedl potahy (16 070kč) a přístrojovou desku (404kč), pak jsem šel skládat motor tak jsem ho celý spojil namontoval karburátor a vyměnil ložiska v úchytech ventilátoru. Ve čtvrtek 14.května jsem přichystal brzdové štíty přeleštil a středy jsem natřel hnědou barvou a ponatiral jsem ještě nějaké drobnosti. V pátek 15.května jsem nachystal přístrojovou desku navrtal do ní dírky na uchyceni . V sobotu 16.května jsem nastříkal na červenou barvu (stejna jak sedačka)přední blatníky+úchyty, zadní blatník, přístrojovou desku a štíty na kola.V Komorní Lhotce jsem našel pístni čepy a karburátor.Od 15.června do 19.června jsem měl dovolenou tak jsem začal s konečnou kompletaci Kefírka. K motoru jsem namontoval alternátor který jsem si v práci zkontroloval a opravil a nemohl jsem k němu použit originální regulátor ale nový elektronický a už to bylo v pořádku.V ponděli 22.června jsem začal kompletovat plachty pak sedačku.Ve čtvrtek 25.června jsem provedl první zkušební jízdu ale nastaly menší problémy s motorem poté jsem přišel na to že tam mám špatnou jehlu a musel jsem ji vyměnit za tu co tam původně byla.Z pravého výfuku mi začlo foukat jak přes sítko tak jsem to oblepil samolepící hliníkovou foli. V pátek jsme jeli přichystat báchovi motorku tak jsem provedl zkušební jízdu do Komorní Lhotky a proběhla v pořádku až na to žemi vyskakuje trojka ale možna se to zlepší ta vaselina v motoru dělá divy.V sobotu ráno jsem vyrazil opět do Komorní Lhotky a Zdenka přijela Fiestkou a pak jsme vyrazili na očekávanou Velorex párty oblečení v barvách velorexu vyhlídkova jízda dopadla dobře akorát v jednom kopci jsme měli menší problém ale to bylo tím že mám na velorexu převod více do rychla budu to muset změnit podle propočtu by to mělo teďkom jet až 145 kilometrovou rychlosti.K večeru byla vyhlašena soutež o nejhezčího velorexe srazu.