29. žízeň 2004 - 59 285 km - Navštěva Státní Technické Kontroly, která proběhla ve stylu stírače stírá, klakson troubí, pravej přední bliká, ...
1. hostopad 2004 - 59 300 km - Zakoupení a montáž cyklokopjůtru. Dosahované rychlosti I. - 45 km/hod, II. - 65 km/hod, III- 93 km/hod a IV. na rychlostní komunikaci Kladno - Praha okolo deváte večerní 101 km/hod.
4. hostopad 2004 - Cestou z práce jsem v dálce uviděl pána jak na kárce veze do sběrných surovin můj, asi od tří let, vysněný atomobil. Cestou domů jsem nad tím popřemýšlel, doma jsem jen přibrzdil a rychle do surovin. AZLK ( zkratka přibližně znamená: Automobylnyj Zavód Leninskovo Komsomola z čehož plyne, že byl sdělan v CCCP) model 1977 byl již na hromadě a k mání za cca pět Plzní, koupil jsem jej bez váhání, naložil do Trabanta a tu je:
Nálezový celkem zachovalý stav
Z opravy elektroinstalace mám vítr, ale snad to s chytrou knížkou zvládnu.
Důmyslné odpružení zadní nápravy.
4.hostopad večer 2004 - 59 365 km - Začátek demontáže motoru po ujetí cca 20000 km z důvodu několikerého upečení a cvakání při volnoběhu.
5. hostopad 2004 - odevzdání válců na výbrus Lubošovi, byly luxusně přidřený.
8. hostopad 2004 - dokončení repase pro Velorex nového zdroje elektrického proudu - alternátoru Magneton 14V / 70A
13. hostopad 2004 - dokončení "renovace" AZLK včetně elektroinstalace
20.hostopad 2004 - začátek generální opravy motoru Jawa 350/638
Už je venku
A můžeme začít
1.pivenec 2004 - rozložení rozloženého a častečně složeného motoru za účelem fotografování před tím než bude zase složen.
I. Válce s novým výbrusem a písty. II. Klika osazená novými středovými ložisky a plným středem. III. nový unašeč spojky, lamely O.K. IV. Řadící hřídel bez startovacího segmentu. V. Poškozená převodovka, výměna nutná asi za starou lepší. VI. Řemenice pro pohon alternátoru. VII. Nová o zub menší rozeta sekundárního řetězu.
10.pivenec 2004 - kritický den. Svému vozu do zimy a blátíčka značky Trabant 601 universal jsem dnes udělal bebí. Popustil jsem uzdu jeho bujným ořům a v rejdu za vydatné pomoci ukrutného kroutícího momentu jsem ukroutil poloosu. Nekontrolovaná síla rozlámala i "homokinetický" kloub.
U Velorexího motoru stale čekám na dobírkou poslanou převodovku.
12.pivenec 2004 - Dnes byl ten slavný den, kdy mnou byl zakoupen,další ďábelský stroj.
A můžu začít.
24.pivenec 2004 - AZLK má nového majitele, synovce Jirku.
23.chladen 2005 - Konečně jsem se dostal (dokopal)k ofocení kalendáře "Praha 2004", ve kterém se na jednom obrázku skrývá několik Velorexů.
12.humor 2005 - Motůrek je konečně připraven na montáž.
Konečné řešení opravy utrženého ovládání spojky
19.humor 2005 - Dnes ve 22:05 první spuštění motoru po G.O., vastně třetí dvakrát jsem zkoušel z nedočkavosti bez výfuků a sání.
A přece se točí!
20.humor 2005 - Dostrojení motoru, montáž krytu řetězu, který zřejmě prodlouží životnost řetězové sady. Již jsem s ním jezdil, než ho motor sežral.
Minulou sezónu jsem jej viděl u Honzy, který má jinak upravené krycí prachovky a tak to zkusím stejně.
Tlumící jednotky prošli údržbou. Ještě přeložiskovat,nově obout a namontovat zadní kolo a taky lepší počasí a může proběhnout zkušební jízda.
24.humor 2005 - Montáž zádního kola a zkouša řazení na místě. Jednička až čtyřka O.K., ale zpět K.O. Motor se mi nechtělo vyndavat tak jsem jen sundal víko spojky a co nevidím? Vypadlej horní kolíček co zapadá do kulisy a řadí směrem dolů. Po vylovení kolíčku z převodovky zpětná montáž a už to řadí nahoru i dolu.
26.humor 2005 - první jízda v novém roce. Motor jede jako novej. Snad mu to vydrží.
28.humor 2005 - Dnes asi definitivně dosloužil 44Ah akumulátor tak jsem ho nahradil jiným, ale 70Ah. Sednul na místo jako p...l na hrnec - konečně baterka, která si na nic nehraje. Snad vyšší kapacita vyřeší problém s horším dobíjením při volnoběhu jestli ne, budu muset řešit poměr řemenic, což bude poměrně problém. Menší půjde udělat jen o málo menší a větší zase větší.
3.řezen 2005 - Výměna těsnění pod hlavami z důvodu jejich povolení po týdením ježdění do práce. Snad si jen sedli nebo to bylo tím ukrutným mrazem? Uvidíme.
11.řezen 2005 - Včera jsem potřeboval dělat v garáži a nesledoval jsem počasí a takhle to dopadlo:
15.řezen 2005 - První jarní výlet. Na večer jsme vyrazili k atipickému ŘOPíku A4/51/A - 200 speciální "Pod silnicí" Dolní Bezděkov - Bratronice a pak jsme jeli okouknout vojenský skanzen u zámku na Smečně.
Rekonstruovaný objekt A4/51/A - 200 speciální "Pod silnicí" strana od Dolního Bezděkova.
A z druhé strany.
V povzdálý zrekonstruovaný LO. vz. 37-80 Z patřící do úseku A3 a mající ev.č. 41.
Snad je T34 dobře zabržděnej.
2.suden 2005 - Setkání Velorexů pod památnou horou Říp a nasledná cesta k Mílovi na chatu ztrestat Plzeňský štěňátko.
Foukaní pneumatik - líp se hledá ventýlek na zadním kole.
Parkoviště pod Řípem
A už se valíme na štěňátko
Krmení hladovejch
3.suden 2005 - nedělní ráno stane se, že vstane se a domů jede se.
Cestou necestou jsme se zastavili v Lužný v muzeu lokomotiv.
Měli zavříno, ale venku stála jedna téměř kompletní v předrenovačním stavu.
10.suden 2005 - dnes mi byl k opravě svěřen tento luxusní stroj. Snad nezklamu.
27.suden 2005 - 60 191 km odjezd do Boskovic přes Hamr.
1.sklepen2005 - 60 865 km příjezd domů. Celkem jsme podle cyklokompjůtru ujeli 930 km, což neodpovída mechanickému tachometru, neboť při sobotní soutěži se uvolnil náhon.
2.sklepen 2005 - montáž teploměru od Honzy.
Budík dostal vnitřosti z nového, elektrického.
3.sklepen 2005 - a palivoměru.
Vnitřnosti zůstali stejné jen jsem podle předchozího, z Peugeotu 205, přeletoval začátky a konce cívek. Uvidíme snad bude ukazovat aspoň přibližně.
7.sklepen 2005 - palivoměr ukazuje stále čtvrt nádrže, což je příjemné. Ale celkem neobjektivní a tak nastala výměna vnitřku za Peugeoťáckej a už je vše O.K.
8.sklepen 2005 - zkouška Péráka po kontrole, nic zvláštního jsem nenašel, závadá je stále.
V pozadí další ŘOPík vz.37 u obce Studeněves kousek od Slaného.
25.sklepen 2005 - montáž opraveného probouzeče bujných trabantích ořů. Před třemi dny zapršelo, což nemile mě překvapilo, neboť to dlouhodobě vypadalo a k opravě Trabanta donutilo. Roztlačování mě už taky nebavilo.
Repas proved kamarád, tak trochu dle hesla - "Musíme si pomáhat".
27.sklepen 2005 - Protože ručička palivoměru zústávala vždy "přimrzlá" pootočil jsem jej a aby souměrnost byla takňák zachovaná pootočil jsem i ukazatel teploty. Teď je i lépe vidět jak se motor pěkně chladí.
Po práci jsem ještě zavítal na třetí sraz Trabantů na Kladně.
Vozů nieplechowych se srazilo asi 27 kousků
Trabanťáci maji obdobu velorexí kutnohorské posádky.
Pěknej plechovej vetřelec.
Z parkoviště jeli pryskyřičníci smrdět na nedalekou Čabárnu - vodní park se spoustou zajímavých živočichů.
31.sklepen 2005 dnes,v úterý, mi přišla poštou ranní Betonova střecha-nestřecha od firmy Zitex. V neděli po ránu, cestou na východ, jsem opět pocítil potřebu stínu, po obědě jsem SMSkou vyrušil paní Kučerovou a tu je výsledek:
6.zlaten 2005 - dnes mi byl novým kladenským polobláznem svěřen k spáchání elektroinstalace tento téměř dokončený Velorex.
2.zlatěnec 2005 - dnes jsem konečně, po ujetí cca 1240km, opravil nefunkční tachometr. Plastové ozubené kolečko bylo vjeté do motoru mimo záběr zubů. Kolečko jsem vyměnil a rovnou jsem Velorexu dopřál kvalitnější převodový olej.
8.zlatěnec 2005 - dnes, při kontrole před pozítřejším nedělním odjezdem na chaloupku, jsem zjistil nepříjemnou věc.
Zřejmě mohutná síla spouštěče z Felicie při přemáhání nevídaného kompresního poměru ukroutila nosič agregátů.
Po spolupráci se sousedem je vše O.K.
3.suden 2005 - zakoupení rezervního motoru pro "Můj Hadraplán"
Za litr no nekup to...
21.suden 2005 - 63 502 km výlet do Velkých Popovic
kdo se maže ten jede
u krmelce
Pán větrá, asi bublinka utekla
ŘOP v Berouně u řeky myslim, že Berounky
ŘOP mezi Berounem Karlštejnem u řeky myslim, že taky Berounky
ŘOP v Karlštejnu, za mnou řeka asi taky Berounka
Za vrátky vaří, to co mají mazlíčci rádi, když paří
Opancéřovaná Praga V3S určena k vození polní kuchyně
V restauračním zařízení v pozadí vaří jako od maminky, která umí vařit
Kabriolet po italsku
Jirka Sajda
Pozor! Kuba mě fotil, abych byl aspoň na nějaké té fotografii. ( sedim za volantem v Mém hadraplánu :)
Cestou domů jsme vyzvedli Honzu a on nás poctil doprovodem a rovnou ozkoušel panelkový motor.
26.suden 2005 - 63 706 km kamarádi někam letí a já tady
musím klečet, plivat na zem a být sprostý
Připravit!
Start!
Kdo se maže víc jede víc a nebo je moc blizko a nebo je to rukama
A už jedou
1.jiskří 2005 - dnes jsem konečně dokončil elektroinstalaci svěřeného Velorexu a hned jsem se v něm proletěl. Během práce nastali komplikace při shánění Velorexí spínačky a stator dynamospouštěče byl chybně při repasi chybně zapojen. Však tou největší komplikací byla věta majitele:" Já na to nepospíchám, až to bude tak do bude.", což mému výkonu dalo lehce volume doleva.
Jirka Sajda měl hned jako druhý tu čest proubouzet dlouze spící koníčky.
"Už" lítá jako pták a ve snu křídly mává...
Svezení pro mě bylo, ve srovnání s Pepaline, návratem o pár let zpět. Adrenalin je nesrovnatelný, už abych zprovoznil a oblékl Můj druhý Hadraplán.
Ještě zaplachtuji a v sobotu si pro něj přijde šťastný to poloblázen.
3.jiskří 2005 - dnes, poté co jsem svou přítelkyni odvezl do práce, jsem úplně náhodou ( náhodou jsem trefil na smluvené místo ) potkal v Rudné u Praha Honzu jak se řítí do Nadryb. Chvilku jsme probírali důležité věci a pak jsem jej doprovodil aspoň do Berouna. Cestou jsme uviděli několikero válečných vozidel, někam na západ mířících, že jsem litoval, že foťák doma jsem zanechal.
Domů jsem to vzal kolem asi nejslavnějšího dolu vzemi- Mayrau, kde hornický den se konal.
Jeden čas jsem měl problém s nechtěným mazáním řetězu převodovým olejem a tak mě častá kontrola šroubem přivedla na myšlenku vytvořit měrku. Někdy jsem dolil víc než půllitr,což se podepsalo na opotřebení převodovky. Zároveň jsem únik odstranil a měrka zůstala pro sichr.
Málo kdo se pozastaví nad tím že při startování velouše neni k zaslechnutí typického zvuku startéru jako je u aut. Hned si kazdej všimne když se tento zvuk u velouše ozve