Tak dnes jsem zdárně dovršil akci záchrana staré SPZ. Stálo to trochu úsilí a přemáhání, protože značka byla uložená v depozitu a přehlašovalo se to na jiný okres. Ale naštěstí v rámci hradeckého kraje. Takže jsme nejdříve Žraloka museli nějak protlačit přes STK. To dopadlo, sice s vodřenejma ušima a seznam vážných závad by vydal na román, ale techniská s platností 1 měsíc byla hotova. Na úřadě to šlo docela hladce. Baba (korpulentní padesátnice, které bych se neodvažoval odporovat ani ve snu) mě nejdříve zpražila (doslova : to se ještě uvidí, jestli s tím někam pojedete), ale když viděla, že technická ještě platí a mám zelenou kartu, tak mě ve všech mých požadavcích vyhověla (víc než vyzvednutí espézetky a malýho techničáku a polopřevod na mě jsem teda rozhodně nechtěl). Zaplatil jsem kilo, za jenoroční přetažení depozitu a frčel jsem s blaženým pocitem splněného úkolu z úřadu rychle pryč. Problém nastal až doma, když jsem to chtěl přihlásit, ale bohužel prý nelze uznat protokol z technické (zároveň i evidenčka), poněvadž je vystaven na jméno původního vlastníka. No jo. Po chvíli opdporu (zde již sedělo mladší a na první pohled ohebnější děvče) jsem se stejně nakonec odporoučel. V duchu jsem láteřil a nadával na posraný úředníky, ale já to v tom polopřevodu klidně nechám, teď už je to tak jako tak psaný na mě a dá se tak i jezdit. Sice dle předpisů by se měl přepis dokončit do deseti dnů, leč chybí zde jakékoliv sankce, které by postihovaly opak.
Ještě si dovolím malou úvahu ohledně pov. ručení. Dost mě překvapilo, že tříkolka je samostaná kategorie (alespoň pro ČPP), což znamená cca čtyřikrát dražší ručení než na motorku. Ono to sice nakonec stálo stejně jen něco málo přes tři kila, ale dalo by se to pojistit jako motocykl a pak by to bylo za osum pětek. Jediný problém by asi nastal, pokud by došlo k pojistnému plnění, pak by pravděpodobně bylo požadováno dorovnání pojistného. Ovšem pokud by se každý rok stará smlouva vypověděla a udělala se nová,tak by to nebylo tak tragické, poněvadž by člověk doplácel pouze za jediný rok. Ale to jen jen taková úvaha, jak nesypat zbytečně prachy do černejch děr.
Ja jen k tomuto prispevku dodam... a prosim nezlobte se na mne...
V dneshi dobe resit nejakou cenu za povinne ruceni na Veloucha a nebo davat do depa doklady aby se usetrilo par korun, je uplnej nesmysl. Kdyz si zpocitam cas na vyrizovani vsech nalezitosti a pripadne i nejake ty dopravni naklady, tak i kdybych bral jen hodinovou minimalni mzdu a musel bych si vzit z prace pul dne dovolene tak na tom prodelam...
...nevim proto k cemu takoveto uvahy vubec jsou...
Souhlasím, je to blbost. Leč jsem ten typ, co si nechá vrtat koleno i pro pár drobnejch a nestydím se to přiznat. Je mi proti srsti, když už je to ručení "povinné", platit víc než je nutné. Ale spíš mě udivil ten rozdíl mezi klasickou motorkou a to, že má pojišťovna extra kategorii pro tříkolku a dále to, že cena bez slev za stáří vozu a bonusů je srovnatelná s autem. Ta předchozí úvaha byla ovšem jen teoretická, kdyby třeba nastala doba, kdy se zruší zvýhodnění pro starší vozidla, v tuto chvíli, to za tu námahu asi nestojí. Zanechme ale dalších úvah a slavme, že ČPP je na nás tak hodná. Doufejme, že jí to dlouho vydrží!
Taky do toho ještě hrábnu ). Já jsem nad depozitem taky uvažoval,ale po změnách a poplatcích, co zavedli, je lepší mít doklady doma u sebe pěkně a něco kápnout :
Ale k věci. Já mám také pojištěnýho hadráka po turbulencích u čpp, ale zde začíná větvení: dřívě jsem měl tzv. stálou sezonní pojistku, kterou měla čpp i na jeden měsíc v roce a každoročně mi chodila a chodí složenka. Rozdíl je v tom, že místo 80kč teď platím víc, přepisem jsem musel přejít na novou verzi, nyní již minimálně 3měsíční dobu. Takto mám pojištěnu jednu motorku a hadráka před renovacá a na 6 měsíců ročně jawu 350. Krom toho má ČPP sazbu na veterány na běžných dokladech, do r. tuším 70, takže svýho hadráka 350 z r.64 jsem nechal změnit nevím zda dodatkem, nebo novou smlouvou, a nyní platím cca 100Kč +- za rok. U druhého stroje z r.70 jsem pak sezonní čtvrtletní změnil taky na celoroční tohoto typu.