Počasí na tento víkend je přímo letní, a tak jsme se moc těšili na další maličko plánovaný výjezd. Cílem je tentokrát chalupa kolegy Greena ve Šluknovském výběžku nedaleko německých hranic. Oproti výletu č.1 chybí Kléma s Věrkou a Jirka. V sobotu ráno je na odlet připravená stabilní posádka Fanouše, zeleného Lopeze řídí Pavel a za volantem černé Prašivky - která nás vcelku potrápila - se budou střídat Martin s Greenem.
Natankovali jsme kousek za Prahou a vyrazili na sever. První neplánovaná zastávka proběhla v Mělníku u Shellu. Prašivku opustila levá vrtule. Tento problém jsme vyřešili záhy a jeli dále. Všude fůra nadržených motorkářů, z některých jejich manévrů nám bylo až špatně, počasí výtečné. Cestou do České Lípy stavíme několikrát. Prašivka nejprve vyplivla kabel od cívky a pak se dokonce jedna celá bakelitová část cívky praskla a všude kolem létaly Eliášovy probíjející ohně… I s tímto problémem si posádka poradila. Dali jsme si pozdní oběd a stále drželi severní kurz do Severní. Nejzáludnější závada ale teprve přišla. Prašivka začala vadnout pod plynem, zpravidla do kopce. Zkoumáme průběžně proč. Ale žádný zásah zatím nezabírá.
Konečně jsme dojeli do cíle. Výlet byl koncipován jako pracovní, tudíž byl na místě až do tmy prováděn nejrůznější servis a revize přidělené techniky. Fanoušovi jsme s Líbou dali po třinácti letech provozu, za kterých jsem najel padesát tisíc kilometrů, novou střechu. Do Lopeze a Prašivky se kompletovaly rezervy atd. atd. V neděli před polednem jsme vyrazili na cestu domů. Prašivka, krom toho, že stále zlobí, taky slušně plave. Na vině je tuhá přední náprava ve svislých čepech. Rozhodli jsme se po dojezdu tyto vyndat namazat a prostružit pouzdra. Opět za krásných letních podmínek jsme si užívali jízdu. Cestou se zkoušelo všechno možné i nemožné, aby stroj souvisle jel. Zatím marně. Opět před kritickým Mělníkem došlo dokonce ke střelbě. Naštěstí jen z výfuků, ale z obou a intenzivně. Poprvé jsem viděl pecky na svíčkách, ale na obou zároveň!
Nakonec jsme dojeli, po revizi odtrhů a dalších částí zapalování dokonce Prašivka vykazovala známky zlepšení, ale není to ono, musíme dále hledat problém. Celkově se výlet nesl v pohodovém duchu, který notně podpořilo luxusní počasí. Ujeli jsme přes tři stovky kilometrů a už přemýšlíme nad průběhem výletu číslo tři…
Ačkoliv se považuji za motorkového amatéra musím poznamenat, že je prvořadý problém používat správné svíčky. K tomu musím říci, že je dostatek správných svíček a není nutné dělat jakékoliv vymezovací porychtunky. Pokud používáte kvalitní olej a sem tam za nějakých 3-5 tis. km seřídíte kladívka a nezradí vás cívka nebo kondík tak se žádné pecky nemusíte bát. A když to nejede tak je to snad první věc na kteroun se podíváte (svíčka). Já jsem najel jenom pouhých 5 tis. km a na pecku na svíčce jsem nenarazil. A i kdyby tak je to banální závada. Pecka je kombinace bordelu v benzínu a špatného spalování.
Mám s hadrákem najeto přes 25 tis. a až do loňského bukovanského srazu jsem co je to pecka na svíčce taktéž neměl ani tušení.
Při výjezdu kopce z pod hradu Český Šternberk hadrák moc nechtěl jet. Hanka hned prohlásila "to je pecka na svíčce" tak jsem se na svíčku podíval a opravdu tam byla. Asi s tím má bohaté zkušenosti.
Vrchom byl ale v tom, že Mates dodal "mrkni i na tu druhou svíčku, když už jsi v tom" a nevyšel jsem z údivu, tam byla pecička taky a ještě větší.
Ale neřešil jsem to od té odby zase jezdím tak se tím netrápím, pokud bys přišel na to čím to je u Prašivky dej vědět třeba bude stejný problém i u mě.
Mám takovou zkušenost že pokud levý válec víc kouří, pecka se dělá na levém válci, přitom simering je v pořádku, tak je v háji těsnící kroužek na středovém uložení kliky. vždy je to levý válec.
Zeptejte se v opravně klik, myslím že vám to potvrdí.
Nazdar Honzíku, jiskra byla na oko dobrá, ale taky přemýšlím o jiných svíčkách, nových cívkách a kondících. Jinak já mám kladívka rád a jsem s nimi spokojen, necítím vůbec potřebu použití bezkontaktu, za posledních 14 let jsem s různými Velorexy namotal asi 80 tis km, kladívka jsem tu a tam měnil kvuli ošoupanýmu pertinaxu a pecku jsem měl cca 3x a to ještě u 250...
Se svými technickými znalostmi a zkušenostmi asi nejsem ten správný poraděnko, nicméně podle čiré empirie mohu prohlásit, že popisovanou závadu mi způsoboval vadný kondenzátor.
Nazdárek lidičky mám s hadrákem najeto za 11 let přes 70 000km a používám klasická kladívka a indučky i svíčky (co dům dal) olej používám polosyntetiku a občas se mi pecička udělá na radu Oty jsem si i vyzkoušel že je-li trochu chudší směs je to horší proto je lepší mít trochu bohadší směs motor se líp chladí a s pecičkama je to lepší
Mohu li se přidat rád bych potvrdil Honzovu zkušenost mou a to z prvu jiným bezkontaktem a to východoněmeckým nazvaným EBZA. Honza tuším jezdí se zapalováním od f. Vape. Než jsem pecku na svíčce vyřešil bekontaktem měl jsem motor osazen speciálníma svíčkama od f. Brisk. Muselo se pouze udělat z hliníku vymezovací kroužek .Jelikož svíčka měla dlouhý závit. Svíčku co je na obrrázku uprostřed ted používám u mé 175 ale i zde jsem postupem času dal bezkontakt už jen z pohodlnosti abych nemusel sem tam doseřizovat zapalování a čistit s víčku. Teď už nemám problém s peckou na žádném svém stroji a to používám někým opovrhované a zavrhované m2t .