Protože změna je život, dostalo se letos na realizaci nápadu, podívat se, jak pro změnu vypadá sraz Velorexů v zahraničí. Naši němečtí kolegové pořádali již deváté setkání ve vesničce Pretzsch, kam jsme se proto vydali. Plán je jasný: nejprve se ve čtvrtek zhoufovat u Grýna na chalupě ve Šluknovském výběžku a v pátek ráno provést přesun na místo. Největším čtvrtečním bojovníkem byl malý Kmóňa, kterému nejprve na stroji 16/250 upadl velbloud od turbíny výfuku a pak se ještě ulomilo ramínko chlazení, které mu vzápětí na silnici přejelo auto. Ale vše se zdárně vyřešilo a večer v Severní zaparkovalo dvacet Velorexů, připravených zítra překročit hranice ČR.
Páteční ráno je poněkud deštivé. Nedá se nic dělat – musíme po výkladu tratě v půl desáté vyjet. Pavel to vede, Kudroš s Martinem uzavírají. Tankujeme v Poustevně a v Sebnitzu překračujeme hranice. Naším prvním cílem je Moritzburg, kde stojí zámek, na kterém se v roce 1973 natáčely legendární Tři oříšky pro Popelku. Konečně neprší, děláme si přestávečku na svačinku. Dosud jsme řešili dva problémy u dvěstěpadesátek: Kmóňovi se na motoru povolovala osička se řemenicí a Grýn střihnul šrouby na levém brzdovém štítu.
Po chvíli další jízdy se už objevuje Labe a podél něj jedeme dál. V Torgau v Kauflandu je třeba se zásobit proviantem. Minusové body píšeme Rixákům, kteří se obchodě zdrželi déle než ostatní a vymlouvali se, že nemohou najít v regále víno, které jim doporučil kolega Pflug. Do třetice zazlobila ještě Rixovic jednoválcová Máňa, když se natrhlo výfukové koleno kousek za přírubou u válce a stroj se stal poněkud hlučnějším. Toto se ale bude řešit až na místě. Každopádně mě mile překvapilo, že bezmála dvě stovky kilometrů se dají zdolat ve skupině dvou desítek hadráků relativně hladce.
A je to tady, po osmnácté hodině vjíždíme do areálu Parkhotelu v Pretzschi. Nutno říci, že budíme v řadách zahraničních Velorexářů trochu rozruch a ti se sbíhají mezi nás na dvorek. Registrujeme se, stavíme stany, parkujeme stroje. Sólo jako jednadvacátý kus ještě doplachtil Míra Diviš ve čtyřkoláku. Po večeři došlo nejprve na divadelní představení pro naše zahraniční kolegy, kdy se vařil Mánin výfuk a poté nastala družba. Palda otevřel bar, klacek se třemi frťánky byl stále v permanenci. Hru jsme nazvali „ein, zwei, drei a měla úspěch, dokonce naší kolegové začali nosit vlastní lahve na košt. Každý kdo zaklopil panáčka dostal od Kmóni s Rixem na čelo registrační razítko s hadráčkem. Byl to velice hezký a poetický večer, kdy jsme se seznamovali s novými známými od tří kol.
Sobotní ráno je slunečné a teplé, pojede se na vyjížďku, která měří 84 km. Německé, švýcarské a holandské stroje vesměs s nejrůznějšími vylepšeními přece jen nejsou zvyklé jezdit tolik, jako ty české, a tak hned na prvních šesti kilometrech čtyři odpadly. Některé nás ještě dojely, jiné byly odtaženy na základnu. Je třeba pochválit dokonalou německou organizaci, kdy byl připraven záchranný sběrný vůz s přívěsem. Po atrakci v podobě přívozu přes Labe jsme navštívili Schloss Lichtenberg, který byl nejprve klášterem, poté zámkem, od roku 1933 bohužel také koncentračním táborem a nakonec východoněmeckým JZD. Před prohlídkou zámku bylo připraveno i malé občerstvení. Pak se pokračovalo zpět do Pretzsche. Také druhý večer byl velmi zdařilý, družba v zahraničí se myslím docela podařila, tradiční účastníci srazu na nás jistě jen tak nezapomenou…
V neděli odjíždíme domů, srdečně se loučíme nejen s pořadateli. Rixovi a spol s jedou sólo dráhu v rámci jejich dovolené na jih, ostatní postupujeme ve skupině přes Míšeň, Drážďany a Pirnu směr Hřensko. V Bad Schandau se loučíme s Honzou, Jarečkem a Martinem, kteří musí honit čas a mají v Severní auto s plaťákem na dva kusy. My ostatní jsme projeli Děčín a vydali se směr Česká Lípa. V Benešově nad Ploučnicí ovšem neděle dostává ještě lehce náboj. Roman zařadil na parkovišti u restaurace U jelena jedničku a už ji nevyndal…. Vysypalo se ložisko 6205 u řetězového kolečka. Problém vyřešil plaťák ze Severní, na kterém se pouze vyměnil stroj pojízdný za stroj nepojízdný.
Akce je za námi, byla pěkná a líbila se i přes to, že nejen mě jeden nejmenovaný Zasloužilý Velorexář varoval, že „to není akce pro nás“… Víkend jsme si užili, mělo to náboj. Díky německým pořadatelům (kteří letos zaznamenali rekordní účast 54 Velorexů), díky všem zúčastněným, díky Pavlovi za bezchybné vedení skupiny na trase, díky Martinovi s Kudrošem za obětavý ocas kolony. Tož, ať žije Velorex!
Tak jak to čtu, tak to jste měli pořádnou odvahu! Klobouk dolů.
Jet v takové velké skupině, kde se klasické veteránské problémy, čili jede to, nejede to, mohou šířit jako chřipka rychlostí blesku, to chce kus odvahy, touhy po dobrodružství i být flegmoš )). Já se přiznám, že jsem spadl z toho druhého zase nekam úplně na začátek, kdy jsem do toho stěží usedal na delší trasy. Ale zvládli jste to, paráda a museli být hodně překvapeni. Nehledě na to, že jejich stroje , asi i pochopitelně, dostaly ve spolehlivosti "na frak" . Tak třeba se mi taky někdy poštěstí být účasten takové "hurá akce", jako je tato či tradiční letní čundr :D.
Je fajn že jezdíte se stroji a navrátíte se v pořádku zpět ale jak se říka všeho do času.
Určitě jste si zajistili ony dokumenty ke starsim vozum 50 roku http://www.velorexy.cz/clanek/vyvozy-a-osvedceni .
Proč píši do času . Zatím v tomhle směru zavládá určitá benevolence orgánů. Vždy je to jen o tom prvním zachyceném chudákoj při kontrole pak už to pujde ráz naráz
Ahoj. My jsme letos, po loňské Itálii, podnikli v počtu 5ti strojů cestu CZ PL SWE DK D PL CZ. 2000km +260 po moři, za 9 dní. Reportáž, fotky a video je na http://www.retroklub.cz/fotogalerie-/velor-ex-pedice-2016
Právě, že to nikdo neřeší předem. a když už na to příjde tak bude pozdě. Ono na chudej lid musí bejt přísnost. Z koho jiného taky vytáhnout peníze do státní kasy.
Jelikož bydlím v příhraniční oblasti tak mám ony doklady vystavené na každý stroj, který by za hranice ne jen všedních dnů mohl eventuelně zavítat. Stálo to jedno poštovné. Jen na to musím pořád myslet ona pokuta za včasné neodevzdání je docela vysoká. Tak že si dělám určitou představu o tom co by mohli požadovat za sumu, když by mě chytli bez těch dokladu.
Právě, že to nikdo neřeší předem. a když už na to příjde tak bude pozdě. Ono na chudej lid musí bejt přísnost. Z koho jiného taky vytáhnout peníze do státní kasy.
Jelikož bydlím v příhraniční oblasti tak mám ony doklady vystavené na každý stroj, který by za hranice ne jen všedních dnů mohl eventuelně zavítat. Stálo to jedno poštovné. Jen na to musím pořád myslet ona pokuta za včasné neodevzdání je docela vysoká. Tak že si dělám určitou představu o tom co by mohli požadovat za sumu, když by mě chytli bez těch dokladu.
Ahoj. My jsme letos, po loňské Itálii, podnikli v počtu 5ti strojů cestu CZ PL SWE DK D PL CZ. 2000km +260 po moři, za 9 dní. Reportáž, fotky a video je na http://www.retroklub.cz/fotogalerie-/velor-ex-pedice-2016
Ahoj. My jsme letos, po loňské Itálii, podnikli v počtu 5ti strojů cestu CZ PL SWE DK D PL CZ. 2000km +260 po moři, za 9 dní. Reportáž, fotky a video je na http://www.retroklub.cz/fotogalerie-/velor-ex-pedice-2016
Ahoj. My jsme letos, po loňské Itálii, podnikli v počtu 5ti strojů cestu CZ PL SWE DK D PL CZ. 2000km +260 po moři, za 9 dní. Reportáž, fotky a video je na http://www.retroklub.cz/fotogalerie-/velor-ex-pedice-2016
Ahoj. My jsme letos, po loňské Itálii, podnikli v počtu 5ti strojů cestu CZ PL SWE DK D PL CZ. 2000km +260 po moři, za 9 dní. Reportáž, fotky a video je na http://www.retroklub.cz/fotogalerie-/velor-ex-pedice-2016
Ahoj. My jsme letos, po loňské Itálii, podnikli v počtu 5ti strojů cestu CZ PL SWE DK D PL CZ. 2000km +260 po moři, za 9 dní. Reportáž, fotky a video je na http://www.retroklub.cz/fotogalerie-/velor-ex-pedice-2016
Ahoj. My jsme letos, po loňské Itálii, podnikli v počtu 5ti strojů cestu CZ PL SWE DK D PL CZ. 2000km +260 po moři, za 9 dní. Reportáž, fotky a video je na http://www.retroklub.cz/fotogalerie-/velor-ex-pedice-2016
Ahoj. My jsme letos, po loňské Itálii, podnikli v počtu 5ti strojů cestu CZ PL SWE DK D PL CZ. 2000km +260 po moři, za 9 dní. Reportáž, fotky a video je na www retroklub cz
Ahoj. My jsme letos, po loňské Itálii, podnikli v počtu 5ti strojů cestu CZ PL SWE DK D PL CZ. 2000km +260 po moři, za 9 dní. Reportáž, fotky a video je na http://www.retroklub.cz/fotogalerie-/velor-ex-pedice-2016
Ahoj. My jsme letos, po loňské Itálii, podnikli v počtu 5ti strojů cestu CZ PL SWE DK D PL CZ. 2000km +260 po moři, za 9 dní. Reportáž, fotky a video je na http://www.retroklub.cz/fotogalerie-/velor-ex-pedice-2016
Ahoj. My jsme letos, po loňské Itálii, podnikli v počtu 5ti strojů cestu CZ PL SWE DK D PL CZ. 2000km +260 po moři, za 9 dní. Reportáž, fotky a video je na http://www.retroklub.cz/fotogalerie-/velor-ex-pedice-2016
Ahoj. My jsme letos, po loňské Itálii, podnikli v počtu 5ti strojů cestu CZ PL SWE DK D PL CZ. 2000km +260 po moři, za 9 dní. Reportáž, fotky a video je na http://www.retroklub.cz/fotogalerie-/velor-ex-pedice-2016
Ahoj. My jsme letos, po loňské Itálii, podnikli v počtu 5ti strojů cestu CZ PL SWE DK D PL CZ. 2000km +260 po moři, za 9 dní. Reportáž, fotky a video je na http://www.retroklub.cz/fotogalerie-/velor-ex-pedice-2016
Ahoj. My jsme letos, po loňské Itálii, podnikli v počtu 5ti strojů cestu CZ PL SWE DK D PL CZ. 2000km +260 po moři, za 9 dní. Reportáž, fotky a video je na http://www.retroklub.cz/fotogalerie-/velor-ex-pedice-2016
Ahoj. My jsme letos, po loňské Itálii, podnikli v počtu 5ti strojů cestu CZ PL SWE DK D PL CZ. 2000km +260 po moři, za 9 dní. Reportáž, fotky a video je na http://www.retroklub.cz/fotogalerie-/velor-ex-pedice-2016
Ahoj. My jsme letos, po loňské Itálii, podnikli v počtu 5ti strojů cestu CZ PL SWE DK D PL CZ. 2000km +260 po moři, za 9 dní. Reportáž, fotky a video je na http://www.retroklub.cz/fotogalerie-/velor-ex-pedice-2016
Ahoj. My jsme letos, po loňské Itálii, podnikli v počtu 5ti strojů cestu CZ PL SWE DK D PL CZ. 2000km +260 po moři, za 9 dní. Reportáž, fotky a video je na http://www.retroklub.cz/fotogalerie-/velor-ex-pedice-2016
Ahoj. My jsme letos, po loňské Itálii, podnikli v počtu 5ti strojů cestu CZ PL SWE DK D PL CZ. 2000km +260 po moři, za 9 dní. Reportáž, fotky a video je na http://www.retroklub.cz/fotogalerie-/velor-ex-pedice-2016
Ahoj. My jsme letos, po loňské Itálii, podnikli v počtu 5ti strojů cestu CZ PL SWE DK D PL CZ. 2000km +260 po moři, za 9 dní. Reportáž, fotky a video je na http://www.retroklub.cz/fotogalerie-/velor-ex-pedice-2016
Ahoj. My jsme letos, po loňské Itálii, podnikli v počtu 5ti strojů cestu CZ PL SWE DK D PL CZ. 2000km +260 po moři, za 9 dní. Reportáž, fotky a video je na http://www.retroklub.cz/fotogalerie-/velor-ex-pedice-2016
Ahoj. My jsme letos, po loňské Itálii, podnikli v počtu 5ti strojů cestu CZ PL SWE DK D PL CZ. 2000km +260 po moři, za 9 dní. Reportáž, fotky a video je na webu VT Třebíč / retroklub cz
Ahoj. My jsme letos, po loňské Itálii, podnikli v počtu 5ti strojů cestu CZ PL SWE DK D PL CZ. 2000km +260 po moři, za 9 dní. Reportáž, fotky a video je na http://www.retroklub.cz/fotogalerie-/velor-ex-pedice-2016
Ahoj. My jsme letos, po loňské Itálii, podnikli v počtu 5ti strojů cestu CZ PL SWE DK D PL CZ. 2000km +260 po moři, za 9 dní. Reportáž, fotky a video je na http://www.retroklub.cz/fotogalerie-/velor-ex-pedice-2016