Třetí plánovaný výjezd začíná v pátek večer po devatenácté hodině setkáním u Lidla v Úvalech. V Lopezovi jede Pavel, který veze tentokrát Janu a Prašivku pilotuje Martin, kterému dělá ve schránce společnost Štětka. Kluci přijeli přímo od Vinoře, já s Líbou od Žižkova. Za světla tentokráte vyrazil s předstihem pouze Kléma s Věrkou, my nezvládali. Kluci byli v práci a já se vracel z Týnce u Klatov, kde jsem s mnoha dalšími doprovodil na poslední cestě kolegu velorexáře Jardu Vilda…
Večerní jízda byla svižná a rychlá, udělali jsme jednu zastávku u Čáslavi a za Prahou na tankování. Na hrad Orlík u Humpolce - cíl tohoto výletu - jsme jeli malinko přes dvě hodiny. Pod hradem hlásí Martin do vysílačky, že slyší opět cinkot jako minule v Mělníku… Opět levá vrtule, to samé jako minule. Budeme to muset důkladně zrevidovat, vrtule musí přece vydržet déle, než 300km. Jinak Prašivka jede motoricky bez potíží oproti druhému výjezdu byly vyměněny cívky, kondenzátory i kladívka a je klid.
V sobotu jsme vyměnili znovu vrtuli, revidovali celý ventilátor, ale nic jsme nenašli. Přidali jsme nějaké podložky, aby vrtule seděla větší plochou a uvidíme. Další sobotní program nebyl velorexový, přiložili jsme ruku k dílu při zvelebování hradu. Přijel ještě Luděk, Řezňa a Mates, tak jsme měli takový malý velorexový posez…
V neděli jedeme domů v poledne, neb na šestnáctou hodinu máme s Líbou plánované divadlo. V Humpolci u Jirmásků jsme poobědvali a vyrazili. Dvanáct kilometrů za Havlíčkovým Brodem mému Fanoušovi z ničeho nic vyskočila čtyřka. Zpátky dát nešla, dal jsem za tři a tím to skončilo - páka tuhá, o dvojce a jedničce jsem si mohl nechat jen zdát. Čas běží, nechceme aby propadly lístky do DJC, a tak přesedáme s Líbou do Lopeze a jedeme ostře na Prahu. Martin s Pavlem zůstali u Fanouše. Pět minut před začátkem představení jsem Líbu vysadil u divadla, můj lístek si vzala její máma a já vzal auto a jel zpět vysvobodit kluky a dovézt Fanouše domů. Veselá neděle, zase…
Epilog: hned v pondělí jsem to rozebral, vidlička to byla, bestie…
Tak to jsi ještě dopadl dobře. Nedávno se u mistra Joudy kuchal kolegův repasovaný motor, který záhy odešel, ale dopadlo to mnohem hůře. To jsme takhle jednou asi loni zjara jeli z krátké projížďky a v kopcích po státní před Černou Horou mu to přestalo s chroustáním řadit 4. Dojel na dva kvalty do ČH, kde jsem na náměstí přesedlal já do jeho a on do mého, a jel jsem kousek dál, ne však dál jak za Černou Horu, nejelo to víc jak na dvojku a 1 už taky nešlo při rozjezdu. Skončili jsme pod Horkou a dál odtah. Od té doby nebyl čas, až teď.
A co zjistil lékař DrJouda?
vylomený kus řadící kulisy, v háji vidlička, vyštípaný zub na hřídelce + kolečku a ještě něco myslím. Takže oprava bratru za 3 tácky iba materiálově .
Skutečně se ta vidlička neunavila jen tak sama od sebe, to má Beton pravdu, v tomto ty hydraulický převodovky "drží". Na vině bylo protočené pouzdro v pravém karteru, ve kterém sedí předloha a moje lenost ohýbat se pod motor... Olej neteče ven když stroj stojí, ale za jízdy když se hřídele otáčejí a to pak funguje, jak říká Robert jako čerpadlo...olej jsem kontroloval v březnu a od té doby najel cca 600km, holt se to hnulo a šlo to rychle
Tenhle problém s vylomenou vidličkou je předzvěst bud volného ložiska v karteru kde je uloženo vystupní kolečko nebo vychozenéh pouzdra ve vystupním kolečku případně a ve většině případů kombinace obojího. Zmiňovat se o nedostatku oleje v převodovce zrovna u Tomášova stroje si myslím není ta příčina že by tam ten olej nebyl . To je totiž další problém málo oleje to pak jde rychle oproti mechanické převodovce.