Dne 25.-26.5. 1991 jsme se zůčastnili mezinárodního srazu historických tříkolek v německém Augustusburgu. S nápadem přišel na jarní schůzi Velorex clubu Láďa Mayer z Rokycan, který se zúčastnil stejné akce v roce 1990 ale rok nato jet nemohl. Pojali jsme to jako klubovou akci a přihlásili na sraz sedm Velorexů. Celkem se nás zúčastnilo víc, myslím že určitě 12. Pro jistotu jsme vyjeli o den dříve tedy v pátek 24.5. 1991. Po dekarbonizaci Velorexu Míry Šmejkala, který měl v té době jako jediný zahraniční zkušenosti, jsme vyrazili směr Chomutov. Cesta rychle ubíhala a tak jsme projeli Slaný a Louny, minuli jsme výstražné cedule Deth Valley a Havelland a kolem sedmé hodiny večer jsme byli v Chomutově. Tehdejší ještě národní podnik Benzina nám však zkřížil plány. Nádrže jsme měli prázdné a obě čerpací stanice v sedm zavíraly. Nezbylo nežli najít nějaký nocleh. Nakonec jsme přenocovali v turistické ubytovně v Bezručově údolí. Ráno jsme rychle natankovali a vyjeli stoupání na hřebeny Krušných hor. Byla děsná zima a začalo sněžit. V autobusové zastávce před hraničním přechodem se tlačily ve spacích pytlích osádky dalších osmi Velorexů. V noci mrzlo… Už v plném počtu jsme se podrobili celní a pasové kontrole. Jeden Velorex byl asi na půl hodiny odstaven. Po propuštění nám řidič vysvětlil, že se na sraz moc těšil, ale nenašel SPZ a tak rychle vyrobil novou tabulku, jenže jak spěchal, tak jednu číslici vynechal… Pokračovali jsme do nitra Německa. Projeli jsme Zchoppau a těsně před Chemnitz jsme odbočili doprava směr Augustusburg. Po dalších deseti kilometrech jsme byli namístě. Stačilo ještě vyjet příkré serpentiny k zámku a byli jsme na TREFFEN HISTORISCHER DREIRADFAHRZEUGE 1991. Dvanáct Velorexů se tak ocitlo ve společnosti Morganů, Messerschmitů, Zündappů, Goliášů a tříkolek Framo. Bylo nás plné nádvoří. Počtem účastníků z Československa byli organizátoři docela zaskočeni…. Ještě dopoledne jsme odstartovali do soutěžní jízdy. Taková pohodová vyjížďka pravidelnosti se spoustou zastávek a focením. Po návratu byl teprve čas se pořádně rozhlédnout. Zámek Augustusburg patří mezi nejvýznamnější renesanční stavby Německa. Základní kámen byl položen 30. března 1568 v místě dřívějšího hradu na kopci Schellenberg 516 m.n.m. Kromě jiných historických expozic a restaurace je zde umístěno známé muzeum motocyklů, zaměřené na značky DKW a MZ. Vystaveny jsou však i motocykly ostatních značek včetně našich JAW a Čechií. Večer se účastníci rozdělily na dvě skupiny. První tvořili rezervovaní němci, majitelé tříkolek s jedním kolem vepředu a dvěma vzadu ( Framo, Goliath atd.) Druhou piloti strojů se dvěma koly vepředu a jedním vzadu. A tak skupina Angličanů s Morgany a Čechoslováků s Velorexy vytvořila ten večer docela dobrý tým pro rekordní požívání alkoholu. Střízlivý byl jen Robert Němec. V noci jsme ještě angličany svezli v našich strojích. Jejich záměna mílí a kilometrů na stupnicích našich rychloměrů způsobila docela senzaci…. Každý z účastníků setkání dostal upomínkovou minci a kasičku - keramickou tříkolku. Ráno jsme se rozloučili ale nám se s Robertem domů nechtělo. Prodloužili jsme si ten víkend až do pondělí. Velorexy jsme večer zamaskovali větvemi a přespali jsme v lese. Líbilo se nám jen tak cestovat a napadlo nás, že Velorex může být dobrý stroj na daleké cesty. Rok nato se náš cestovatelský sen začal pomalu naplňovat….
Z akce myslím bylo více fotek, ale už jsem je nenašel. Muzeum na zámku funguje stále a je moc pěkné, tak pár fotek také z prosince 2008….