Už dlouho jsem uvažoval o nějaké změně. Ne až tak zavažné jako jsem dělal s motorem 350 typ 638, ale o změně co nebude tak složitá na úpravy a hlavně nákladná.
Při go jednoho dvoválcového motoru typ 623 na motorku jawa čz 250 co se dával do motorek bylo rozhodnuto. Převodovka identická jako třeba u jaw 634. Tak že dostupnost dílů uplně na pohodu. Motor má u výstupního kolečka dvouřadé ložisko což je také k dobru. Vůbec nejlepší co jsem zatím nenapsal dá se takovej to motor uplně na pohodu roztočit pomocí dynamostartéru z čezety typ 502(prase) či typ 505( rykší). Dynamostartér z čezety se dá v pohodě obstarat do 500 korun.To je nesrovnatelná výhoda oproti dynamostartéru co má velorex 350. Další co je dobé je že i chlazení z 350 lze nandat na onen motor bez toho aby se nějak upravovalo či vyrábělo speciálně jak tomu bylo u motoru 638. Jediná věc na kterou jsem narazil je problém při výbrusu. A to ten že na takovej typ motoru nejsou písty. Většinou se to převrtalo na písty z 350 a vznikl z toho přibližně motor o obsahu cca 308ccm, který má čtercovej chod (58mm průměr x 58 zdvih). pokud by se použilo původních hlav z 250 tak by kompresní poměr byl cca 1:11,1. Sice není na škodu ovšem nevím co by na to dynamostartér z rykši a klika.
Při tom že je to 250 tak v parametrech stroje se zminujou o výkonu okolo 17 koní. Tak že to má o koně víc jak 350 velorexí motor . Spotřeba se má pohybovat okolo 3.5l na sto. Což také není k zahození, i když ho dám do velorexu tak spotřeba krapet soupne. Slibuju si i od toho ze přidáním dynamostartéru jakožto setrvačníku mu také trochu pomůže do kopců.
Vezmu li to kolem a kolem motor jsem obstaral za 1500kč, redukci na dynamostartér mám od kamaráda ze severní moravy. Cena výroby této součástky mi není známa, ale vím že nelze motor o obsahu 350 pomocí dynamostartéru z rykši roztočit aníž by se dynamák spálil. Chlazení je původní z velouše 350. Startování nechám na jedné strane a řazení na druhé i když by rozdělit šlo stejně jako u motoru typ 638. Jen s tím rozdílem, že by mohla jít použít normální délka hřídelí. Vyvrtat díru do spojkového víka na řemenici k chlazení a přidělat tam kroužek na gufero taky nebude problém. Zadní úchyt motoru jsem sehnal na burze za 200 korun s celým rámem motorky. Tak není potřeba nic vyrábět jen se to tam vpasuje. No a kolena na vyfuk vyrobil jsem jedny vyrobím i druhé
No a takhle to s tím motorem točí
video je i tu http://www.youtube.com/watch?v=YNdrexeY3l0
Ahoj Betone. Jsem rád že ti moje redukce pomohla, původně jsem měl tu redukci na 250 a pak na 350 kyvačce ale nebyl jsem s ní spokojen protože komfort startéru jsem si mohl dovolit jen jednou a pak se připekly uhlíky- opravdu dynamostartér rikša je stavěn na 175 motor, anebo jak jsi na to ty přišel, tak motor 250-632. http://www.velorexy.cz/images/smajlici/smajlik_039.gif .Tak at ti motor startuje a bez problémů jezdí.