A přece brzdí
Od začátku co mám hadráka jsem se více méně zabejval pořad brzdama.
Přemýšlet nad originál/neoriginál v dnešním provozu nemá význam. V tomhle směru bezpečnost je na místě. On když, hadrák vznikal, bylo na silnicích aut a jiných dopravních prostředků pomálu. Tak že nehrozilo tak časté nebezpečí nějaké kolize jako dnes.
V dnešním provozu je potřeba rychlejc reagovat. Tato zkušenost mě vedla k vylepšení brzd u svého stroje. Né že by brzdil nějak špatně, ale stále jsem byl přesvědčen, že by mohl brzdit lépe.
Varianta hydraulických brzd byla složitá ač na zadnim trabantáckem kole příprava na to je.
Ve finále jsem se rozhodl pro mechanické dvoukličové.
Úprava na velorexu v podstatě žádná která by nebyla nevratná. Vyměnil jsem pouze kejvačková kola za panelková a k nim naležitě upravené dvouklíčové brzdy.
Pravé kolo mělo vnitřní část brzdového štítu bez úprav
Levé tam jsem štít musel v podstatě celej předělat.
po vyražení čepů
Venkovní strana štítu dostala podobných úprav jako u klasického štítu pro velorex.
vše jak má bejt
Nejdříve přišlo na řadu odstranění ze štítu všeho co tam nebylo potřeba.
vše se muselo předělat
co se dalo odříznout jsem odříznul
už jen přivařit co je potřeba
Následovalo odměření jestli se to tam vůbec dá použít.
Odfrézování , převtání a vyroba pouzder už šla mimo mě. Navaření chybějících částí také.
Přepákování jsem také předělal .
upravené přepákování
Jelikož bylo potřeba, aby dvouklíčovová brzda měla brzdové čelisti na obou kolech náběžné musel jsem předělat jeden štít i z vnitřní strany. V podstatě nejsložitější bylo vyndání z levého štítu kolíků aníž bych ho poškodil.
po vyražení čepů
Předělal jsem i uchycení štítů z M6 na M8 šroub. Ono ve střihu dle použitého M6 šroubu dosáhneme cca jen 4 tuny. Což M8 už má daleko vic. Jak jsem psal prve „BEZPEČNOST JE ZÁKLAD“.
Levé kolo
Pravé kolo
Po několika denní práci byl výsledek víc jak uspokojivej .
viz video